• Qurid
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met het opstarten van mijn monitor, het lampje van de monitor knippert alsof die aan en uit gaat terwijl het scherm ook af en toe helemaal wit word (knippert), na een tijdje gaat ie wel aan, het gebeurd echter alleen wanneer ik de PC voor de 1e keer die dag opstart, de monitor gaat probleemloos aan als ik de PC daarna reboot, het lijkt er op dat er alleen een probleem is met de monitor wanneer alles nog koud is.

Ik heb daarnaast twee a drie weken geleden een nieuwe PC gebouwd en sindsdien heeft het scherm ook last van licht flikkerend beeld en dan vooral tijdens het gamen, net alsof de refreshrate te laag is (staat standaard op 60hz). Ik heb het gevoel alsof het scherm aan vervanging toe is, aangezien ik hem ook alweer 5 jaar intensief gebruik, toch zou ik graag weten of jullie eventueel nog dingen weten die ik zou kunnen doen of wat eventueel het probleem zou kunnen zijn. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties! ;)

Monitor:
Acer X223WQ

Videokaart:
HD7850 2gig van Club3D

Wat ik al geprobeerd heb:
Voedingskabel uit het scherm gehaald en er weer in gedaan, heeft niets geholpen want hij bleef daarna vrolijk verder knipperen.
Andere voedingskabel, heeft ook niet geholpen.