[Ubuntu] WIFI-driver voor Dell XPS 13

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste Tweakers,

Sinds vorige week heb ik een Dell XPS 13 developers edition met Ubuntu 12.04 als OS. Sinds het begin heb ik echter al last van slappe wifi connecties die telkens wegvallen. De oplossing is een driver downloaden van de Dell website, maar ze hebben er daar geen voor Ubuntu. Geen probleem zou je zeggen, want dat lost Wine wel op, maar als ik de driver probeer te installeren, krijg ik de voglende foutmelding:

'Het programma LockCheck.exe is eeen serieus probleem tegengekomen en moet afgesloten worden. Excuses voor het ongemak.

This can be caused by a problem in the program or a deficiency in Wine. You may want to check the Application Database for tips about running this application'

Dit is de eerste keer dat ik werk met Ubuntu en ik heb er best vertrouwen in, maar dat Wine is echt ruk, of ik mis echt iets cruciaals. Elk Windowsprogramma dat ik open geeft aan dat het niet goed geïnstalleerd is of iets dergelijks.

Iemand een oplossing? (Ben nou namelijk al uren bezig met proberen een Iso file te mounten, maar elk mountprogramma doet het niet om een of andere reden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een Windows driver gaat (zelfs i.c.m. Wine) natuurlijk nooit werken met Ubuntu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Haha, nee, natuurlijk werkt dat niet. Wine is bedoeld om windows-applicaties te kunnen draaien. Jij probeert een driver te installeren via wine die niet voor jouw systeem bedoeld is.

Wat betreft je iso; probeer dit eens in een terminal.
Navigeer naar de map waarin ie staat.
Vervolgens maak je eerst een map om de iso naar te mounten;
sudo mkdir /media/iso
vervolgens mount je je iso
sudo mount -t iso9660 -o loop ./isobestand.iso /media/iso

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 11:46
Een driver via wine laten lopen gaat niet lukken. Wine dient om Windowsprogramma's te laten lopen.

Heb je Ubuntu al eens geüpdatet? Misschien zijn er nieuwe updates voor je netwerk?

Of probeer eens 13.04 te installeren of Linux Mint, die zijn veel recenter en de kans is groot dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:05
Voor wifi-drivers heb ik (lang geleden) eens NDISwrapper gebruikt... Weet alleen niet of dit met de huidige drivers nog werkt. Wikipedia geeft aan dat XP-drivers ondersteund zijn maar een korte zoektocht op Google geeft ook gemengde resultaten mbt het gebruik van Windows-7 drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Nou ja, dit is wat ze me bij Dell Pro Support hebben verteld. Ik ben een leek op dit gebied, dus ik nam aan dat zij het wel wisten, maar niet dus. Maar 't klinkt inderdaad wel logisch wat jullie zeggen.

Het probleem is dat ik geen enkel verstand heb van codes in terminals. Ik heb laatst bij de Updatemanager zo'n 550 updates geïnstalleerd en het gaat al iets beter dan vorige week, maar volgens mij nog niet 100%.

Afijn, ik ben nu met de volgende code (gevonden op internet) Ubuntu aan het upgraden:
$ sudo update-manager -d

Edit: En dat duurt nog wel zo'n 1h 34min, dus dat wacht ik even af. Maar, eerst viel internet al na 2 minuten uit en duurde het ook weer 2 minuten voordat ik weer een connectie had. Dat was echt frustrerend, volgens mij is dat nu wel afgelopen, maar om het uur zoiets is nog steeds niet de bedoeling natuurlijk. Hopelijk is 't dalijk opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door tim301292 op 09-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Beter download je op een andere PC FF een ISO van 13.04 (Of een andere distro wat dat betreft) en maak er met unetbootin een bootable USB van. Start die vervolgens op je laptop. Kan je meteen in live modus testen hoe de wifi zich gedraagt en een clean installatie doen ipv een upgrade.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

^^ Amen! Een upgrade laat toch altijd net wat meer troep achter en sommige configuratiebestanden wordt niet altijd lekker meegenomen. Een schone installatie van 13.04 is daarom veel beter, zeker als je al net 12.04 erop hebt gezet.

Ik heb met ndiswrapper eens gewerkt, en hoewel m'n snelheid goed was, was de kwaliteit een drama. M'n 54g ralink kaartje haalde dan wel regelmatig 2 MB/s, het viel ook regelmatig weg. De open source driver was een stuk stabieler met de verbinding, maar de snelheid liet te wensen over. Gelukkig had ik snel een kabel lopen, dus geen wifi meer en m'n laptop heeft een Intel kaart welke prima ondersteund wordt. Geef dus even aan welke wireless kaart er precies in zit. Niet elke XPS 13 is hetzelfde, het ene model kan een broadcom wifi bevatten, de ander een Intel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dell verkoopt een versie van deze laptop met Ubuntu 12.10. Die zal dan wel perfect werken, al zal 13.04 het vast ook uitstekend doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1