Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange2010] Mailrelay naar distribution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende merkwaardige komt bij mij voor:

Ik heb 1 server 2008 R2, met alle rollen van Exchange draaien (14.03.0146.000).
Ik heb 1 server 2008 R2, met een applicatie die gebruik maakt van SMTP relay

Ik heb een recieveconnector waarbij ik aangeef dat IP adres van de applicatie mag relayen (anonymous users)

Hij moet relayen naar een gebruiker en naar een distributie groep.
Naar de gebruiker werkt het prima, maar naar de distributie groep niet.

Uiteraard heb ik het vinkje "require that all senders are authenticated" al uit staan. Na een gewone gebruiker, of een adistributielijst waar ik toevallig in zit werkt het wél.

Het maakt niet uit als ik dit doe met een mail-universal Group of mail-universal security group. Ik krijg het maar niet aan de praat.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17

Ethirty

Who...me?

Volgens mij kan je bij de groep zelf aangeven of er mail van 'extern' ontvangen mag worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Um, relayen doe je niet naar een user of groep, je stelt gewoon een relay in zodat een server over de betreffende server mail mag verzenden.
Kan je vanaf een extern mailadres uberhaupt wel mails sturen naar de betreffende distributie groep?

Verwijderd

Topicstarter
Extern mail werkt prima.

Als ik via een relay mail naar de groep ict, werkt het wel.
Als ik via een relay mail naar de groep managers, werkt het niet.

Als ik kijk naar de gegevens die ik verkrijg bij "Get-DistributionGroup <<naam>> | fl" zie ik ook geen verschil. (op de mailadressen na natuurlijk).

- Er staat niets in de queue
- Geen events gelogd
- zie het bericht niet terug in de message tracking
- het zelfde bericht aan ict verstuurd zie ik wél terug
- als ik alle leden van managers apart benoem, krijgen ze allemaal het bericht binnen.

Ik heb de groep al weggegooid en opnieuw aangemaakt. Maar geen resultaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 08:05 ]

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Om uit te sluiten of het probleem is, dat de applicatieserver niet mag relay-en ondanks de settings in je receive connector, kun je natuurlijk vanaf die applicatieserver telnetten naar de Exchange server op poort 25 en zo met SMTP commando's een mailtje sturen. Als je dan de melding "relaying denied" krijgt, zul je de oorzaak op de Exchange server moeten zoeken, als het wel goed gaat, zal de oorzaak in de betreffende applicatie zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Linke Loe,

Je hebt me onbedoeld op het juiste spoor gezet.
Op poort 25 kan ik namelijk geen telnet opzetten, de applicatie is ingesteld op poort 25000. Op poort 25000 kan ik een telnet opzetten, en een test mailtje versturen aan de betreffende groep.
Toch heb ik de applicatie server ook eens toegang gegeven voor relay op poort 25, nu verwerkt hij de mail wel! :s:s:s

De logica ontbreekt volledig.. dus heb de applicatie maker inmiddels een mail gestuurd. Al ik me niet kan voorstellen waarom de applicatie bij mail1@domein.nl zou denken die doe ik netjes op poort 25000, en bij mail2@domein.nl denkt die ik doe ik maar eens op poort 25, ook al zeggen mijn settings 25000
Pagina: 1