Toon posts:

Advies voor gaming-PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: huidig moederbord en processor toegevoegd

Beste Tweakers,

na vijf jaar hetzelfde moederbord begint mijn PC nu echt kuren te vertonen, dus word het tijd voor een upgrade.ik weet echter niet wat de handigste opties zijn om mijn oudere met mijn nieuwere onderdelen te laten samenwerken.

ik wil graag een nieuwe harde schijf (Barracuda 7200) kopen, en ook mijn oude in gebruik houden. de vraag is nu wat ik het beste kan doen voor moederbord en processor. op basis van de BBG zat ik aan de GA-970A als moederbord en FX 8320 als processor te denken, maar ik zag in reviews dat die mogelijk compatibiliteitsproblemen met mijn oude harde schijf gaat krijgen. is de GA-Z87-HD3 als moederbord en 4670K als processor dan toch de betere optie?

dit is mijn systeem nu. ik heb een jaar geleden een Sapphire HD6850 gekocht, en recent nog 8 GB crucial ballistix sport geheugen, maar de rest komt nog uit 2008

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP35-DS3R€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Club3D Theatron DD€ 0,-€ 0,-
1Antec Sonata III 500€ 118,95€ 118,95
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro€ 19,38€ 19,38
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,90€ 54,90
1Lite-On LH-20A1S€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 193,23

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 18:59 ]

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat is je huidige processor? Ik zou upgraden met een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB, pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed en een pricewatch: Asus B85M-E, weet alleen niet of die koeler gaat passen, (waarschijnlijk niet omdat ie s775 is). Maar je kunt voorlopig doen met de stock koeler van intel.

[ Voor 15% gewijzigd door Teun. op 09-07-2013 15:55 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
een HDD die niet gaat werken? wat is daar dan de reden voor? dat zou echt geen problemen mogen geven.

en hoe heb je DDR3 geheugen in een DDR2 bord gekregen? dat past fysiek niet eens... of heb jij het (zeeer) zeldzame bord van gigabyte dat wit wel ondersteunde?

verder, lees ff DAA beleid en vertel wat je er mee wilt gaan doen

Verwijderd

Topicstarter
de problemen met mijn HDD baseer ik op de problemen die in de reviews van FX8320 opkomen. nou gaat dat concreet over een F3 HDD, maar de kans lijkt me aanwezig dat het ook bij mijn nog oudere harddrive problemen gaat opleveren.

wat betreft geheugen: mijn DDR2 geheugen ging kapot, en ik dacht dat mijn bord ook DDR3-slots had. dat bleek niet zo te zijn. uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, want het lijkt er nu op dat beide onderdelen problemen hebben. ik ga dus ook mijn moederbord en processor vervangen.

wat ik concreet met het systeem wil is gamen en studeren. ik heb echter niet het buget om een nieuwe PC aan te schaffen. de vraag is dus wat de beste opties zijn voor de aanschaf van een nieuw moederbord+processor binnen de grenzen van de onderdelen die al ik heb (huidige grafische kaart, voeding etc). qua budget zit ik tussen de 300 en 350 euro.

ondertussen zit ik op basis van eigen onderzoek en advies van anderen op een Gigabyte Z87-D3HP en Intel Core i5 4430. is dat een goede optie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 15:21 ]

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:17:
de problemen met mijn HDD baseer ik op de problemen die in de reviews van FX8320 opkomen. nou gaat dat concreet over een F3 HDD, maar de kans lijkt me aanwezig dat het ook bij mijn nog oudere harddrive problemen gaat opleveren.

wat betreft geheugen: mijn DDR2 geheugen ging kapot, en ik dacht dat mijn bord ook DDR3-slots had. dat bleek niet zo te zijn. uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, want het lijkt er nu op dat beide onderdelen problemen hebben. ik ga dus ook mijn moederbord en processor vervangen.

wat ik concreet met het systeem wil is gamen en studeren. ik heb echter niet het buget om een nieuwe PC aan te schaffen. de vraag is dus wat de beste opties zijn voor de aanschaf van een nieuw moederbord+processor binnen de grenzen van de onderdelen die al ik heb (huidige grafische kaart, voeding etc). qua budget zit ik tussen de 300 en 350 euro.

ondertussen zit ik op basis van eigen onderzoek en advies van anderen op een Gigabyte Z87-D3HP en Intel Core i5 4430. is dat een goede optie?
Nee. z87 is om te overklokken, neem een 4570 en een b85 mobo