'Digitale' foto's laten afdrukken geeft strepen

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hi all,

Ik ben eigenaar van een Fuji Finepix 4900zoom.... leuk een aardig maar:

Als ik ZELF foto's afdruk met m'n HP 930c, krijg ik strakke plaatjes.

Laat ik ze afdrukken bij de kruidvat (ff uploaden), dan zie ik tot mijn ergernis allemaal streepjes in de lengterichting van de foto.

1) Is dit een algemeen probleem van digitale foto's laten afdrukken?; heeft elke afdruk-centrale dat? (zoals hema, fotografen, etc)

2) Wat kan hier de oorzaak van zijn? De foto's zijn opgestuurd met een hoge resolutie (2400x1800) en veel meer dan nodig is om op standaard fotoformaat mooie foto's te krijgen; het lijkt me geen resolutieprobleem om de doodeenvoudige reden dat je dan ook in de dwarsrichting strepen zou moeten zien. Bovendien zitten die strepen redelijk 'ver' van elkaar af: zo'n 1 mm; dus aanzienlijk verder van elkaar af dan 1 pixel

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21
Terug gaan naar de kRuItVaT en zeggen dat ze je geen goede foto's hebben gegeven lijkt mij een slimme eerste stap :)

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Dat komt idd door kruidvat en niet door het uploaden. Gewoon terug naar kruidvat en probeer de Hema eens. Die schijnt beter te zijn

Verwijderd

volgens mij moeten de foto's een verhouding hebben van 2:3 2400/1800 is echter 3:4
Correct me if I'm wrong