Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:29
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe smartphone. Op dit moment loop ik rond met een oude HTC (4 jaar oud, ken het type niet meer). En die begint toch wat te mankeren.

Aangezien ik deze maand mijn eco cheques heb gekregen, heb ik weer wat extra centjes om uit te geven aan een GSM. Budget ligt rond de400 euro.

Wat ik vooral wil is eentje met een batterij die wat langer meegaat als 1 dag, alhoewel ik niet weet of dat wishful thinking is of niet.

Ik heb al eens gekeken naar de samsung galaxy s3 mini en de gewone S3. Welke me beiden wel bevallen. Sommige mensen zeggen dat de mini niet zo goed is qua prijs kwaliteit. Iemand tips?

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De LG Optimus G bevalt me heel goed in deze prijsklasse. Was onder 400 euro toen ik hem kocht. Mooi scherm, snel, goede accu en 4G ondersteuning.

De Oppo Find 5 is ook een mooi alternatief. Dit toestel naar mijn mening heeft het mooiste smartphonescherm van dit moment. De accu is ook behoorlijk goed, de bouw heel degelijk en hij is ook snel (zelfde processor). Hij heeft echter geen 4G ondersteuning en een nogal afwijkende schil.

De S3 mini is een hel stuk minder. Die zou ik alleen nemen als je niet meer kan of wil uitgeven. Dan zijn er naar mijn mening nog steeds betere alternatieven.

De S3 is een goed toestel, maar ik vind het scherm en snelheid een stuk minder. De accu is wel goed en daarnaast verwisselbaar. De audio is uitstekend en de camera heel goed. Dit toestel vind ik vooral interessant als je hem ook als mp3 speler wil gebruiken en veel foto´s maakt, mede vanwege de MicroSD slot.

[ Voor 35% gewijzigd door Sigis op 09-07-2013 14:35 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 06:27

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De batterij van mijn SII gaat al 2 jaar mee, maar ik denk dat je bedoelt dat je op één acculading tenminste een dag door kan komen. Dat kan denk ik met ieder toestel, het is alleen afhankelijk van de wijze waarop je m gebruikt.

De SII (ouder toestel, kleine accu) haalt, ter vergelijk, ongeveer 24 uur standby met 3 uur schermtijd en 1 uur gesprekstijd. De S3 houdt het langer vol en kan goed meekomen met de concurrentie (is sneller dan een iPhone 5).

Oppo is inderdaad ook erg in trek, maar vlak ook Huawei niet uit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf erg tevreden met de Oppo Find 5, vooral de community achter de telefoon is erg sterk. En het scherm is om te kwijlen, echt prachtig!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Ik gebruik nu een halfjaar mijn Nexus 4 als primaire smartphone en het bevalt heerlijk. Onder zwaar gebruik gaat hij niet ongelooflijk lang mee, maar als je niet al te veel (zware) games speelt of veel films kijkt heeft hij een prima accuduur. Hij past ook mooi in je budget, je kan hem voor ruim onder de 400 euro krijgen. Hij is heerlijk snel met een S4 Pro en 2GB RAM, wat hem samen met de software updates van Google future-proof maakt. Toch merk je wel dat je met een Smartphone van 400 euro rondloopt en geen een van 600: Hij heeft geen geweldige camera (hij is redelijk) en hij is behoorlijk fragiel.

Er zijn uitgebreide reviews beschikbaar, waaronder een van de redactie zelf. Ik zou hem altijd los kopen en dan een sim-only abbo nemen. Dat is uiteindelijk goedkoper en je zit nooit vast aan een provider (wat ook minder gedoe is). Ik ben er in ieder geval erg blij mee, de prijs/kwaliteit verhouding is zelfs na een half jaar nog een van de beste en je hebt ook gegarandeert software updates.

Anders heb ik nog een andere suggestie: De HTC One+ kan je nu voor €425 krijgen. Dit is nog steeds een hele goede telefoon, en voor 425 euro een telefoon krijgen met 64GB geheugen is gewoon ontzettend gaaf. Verder heeft hij alle dingen die goed waren aan de HTC One, plus een betere accuduur en snellere processor. Neem vooral de moeite om de review van de redactie te lezen.

Vergelijk beide telefoons (hier alvast een beginnetje), en weeg de plussen en minnen tegen elkaar af. Deze twee zijn het beste van het beste wat je kan krijgen voor deze prijs.

• Sigis
Tsurany schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:32:
Zelf erg tevreden met de Oppo Find 5, vooral de community achter de telefoon is erg sterk. En het scherm is om te kwijlen, echt prachtig!
Absoluut!

• Tarkin
De HTC ONE X+ lijkt me wel een aanrader nu ik het eens goed bekijk.

Helaas is de prijs in NL 400 en die in BE een whopping 600 als ik zo snel kijk. Misschien deze week eens naar het winkelcentrum gaan kijken hoeveel de prijs daar is

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tarkin schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:20:
De HTC ONE X+ lijkt me wel een aanrader nu ik het eens goed bekijk.

Helaas is de prijs in NL 400 en die in BE een whopping 600 als ik zo snel kijk. Misschien deze week eens naar het winkelcentrum gaan kijken hoeveel de prijs daar is
Nederlandse shops zullen toch ook wel naar BE sturen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tarkin
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:22:
[...]

Nederlandse shops zullen toch ook wel naar BE sturen?
Maar die hebben over het algemeen een querty klavier, en hier in het belgenland is het nog steeds azerty.

Ik heb een samsung galaxy tab. En de enige manier is om de taal op het frans te zetten, maar je woordenboek past zich dan ook aan (met nare teksten tot gevolg, dus als het kan kijk ik liever naar een azerty based mobiel)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tarkin schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Maar die hebben over het algemeen een querty klavier, en hier in het belgenland is het nog steeds azerty.

Ik heb een samsung galaxy tab. En de enige manier is om de taal op het frans te zetten, maar je woordenboek past zich dan ook aan (met nare teksten tot gevolg, dus als het kan kijk ik liever naar een azerty based mobiel)
Dat ligt aan de software, en de software is doorgaans toch gelijk? Je kiest toch voor NL/BE in plaats van NL/NL?

• Tarkin
hmm, misschien wel. Dat kon alleszinds niet op de samsung galaxy tab. Mocht iemand dit eens kunnen testen die een one x+ heeft? Alvast bedankt

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik kan thuis pas kijken, mijn vrouw heeft een One X.
Overigens heeft mijn SII gewoon bij 'taal en invoer' de optie om ook Nederlands (Belgie) te kiezen. Ik gok dat de Tab die optie dan ook moet hebben?

• Sigis
Volgens mij is het scherm van de One X+ wat minder dan die van de One X. Dat is wat mij betreft juist het belangrijkste USP van de One X.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sigis schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:37:
Volgens mij is het scherm van de One X+ wat minder dan die van de One X. Dat is wat mij betreft juist het belangrijkste USP van de One X.
Klopt.

• Tarkin
AllSeeyinEye, heb je het nog kunnen nakijken?
Pagina: 1