Image maken van SSD naar harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik heb om een wat oudere PC (AMD Athlon64 3000+ met Asus A8N-VM CM moederbord met een NForce 430) te upgraden de harddisk vervangen door een 64GB SanDisk SSD.

Hierop netjes een schone installatie gedaan van Windows 7 maar bij gebruik merkte ik nauwelijk verschil in vergelijking met de harddisk die er eerst in zat.
Daar stond dan wel Windows XP op maar Windows 7 zou toch niet zoveel vertraging moeten geven dat een SSD als een harddisk voelt, lijkt me.

Na uitzoeken blijkt de Nvidia nForce 4 chipset niet compatible met een SSD met slechte performance tot gevolg, daarom wil ik nu de oude harddisk weer terugplaatsen in de PC.

Mijn vraag is of ik hiervoor gewoon een image kan trekken van de SSD en deze op de harddisk terugzetten?

Ik weet dat andersom niet wordt aangeraden omdat er dan problemen zijn met TRIM en alignment.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Dat is geen probleem, kun je gewoon doen.
Want omgedraaid zijn er geen problemen waarmee rekening mee moet worden gehouden.

Wat wel slim is om te kijken dat je defragmenteren en de dingen die voor SSD's uitgaan, juist weer inschakelt :P

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Nou dat laatste is dus waar ik mee zit.
Wat zet Windows 7 allemaal aan of juist uit specifiek voor een SSD?

En is er een manier om Windows automatisch de detectie opnieuw te laten doen dat er nu weer een reguliere harddisk in zit.
Of desnoods een lijstje met wijzigingen om handmatig af te werken.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Als het goed is kun je gewoon weer een systeemprestatiescan laten uitvoeren in je computer properties. Hij detecteert dan weer een spinning disk en zet defrag weer aan.