Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers

Ik kreeg zonet het nieuws dat ik geslaagd ben voor het ingangsexamen en ik kreeg daarna de mededeling van mijn vader dat ik een tablet mag kiezen van mijn vader

Nu heb ik dus wat eisen:
- rond de 10 inch. Anders is ie amper te gebruiken voor tekstverwerking en dat zie ik niet zitten.
- budget rond de €500 (misschien tot €600 met een dock of toetsenbord inbegrepen)
- Android. Ik heb een laptop voor windows en iOS is gewoon te weinig aanpasbaar.
- Scherp scherm als in full hd is te weinig. Het moet echt haarscherp zijn (iPad 4 is bijvoorbeeld qua resolutie goed)

Nu heb ik zelf ook al wat opgezocht en kwamen de volgende naar voor:
- Xperia Tablet Z (enige nadeel lijkt mij toch wel de ondermaatse batterij)
- Transformer Infinity (de nieuwe dus tegra 4, hoge res, keyboard dock) (enige nadeel is de releasedatum...)
- Nexus 10 (maar die is al wat verouderd en lijkt me niet zo handig voor docks enzo)

Verdere suggesties laat ik aan jullie over.

Mvg

Mutn

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"- Scherp scherm als in full hd is te weinig." xperia z is full hd

39

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 09:18
Misschien de Archos 97, dan heb je nog budget voor de nodige accessoires.

pricewatch: Archos 97 Titanium HD Wit

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:56:
"- Scherp scherm als in full hd is te weinig." xperia z is full hd
Nee. Hij is net wat meer (1200 ipv 1080).
Ik bedoel eigenlijk dat alles vanaf 1080p genoeg is. Lager dan 1080p zie ik niet meteen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is nu: wacht ik op new gen tablets (waarvan er amper tot geen voorgesteld zijn met Tegra 4 of Snapdragon 600/800 SoC's) of ik gewoon de prachtige Z neem. Heb nu 3 maand vakantie dus heb wel uitgebreid de tijd om er NU mee te spelen en dat zorgt toch voor extra jeuk om hem te gaan halen :D

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:30
Er komen altijd wel weer nieuwe en betere uit. Het scherm van de Z is mooi, er zit een quadcore in, heb je echt al zaken in gedachten waar je de nieuwere modellen processors voor nodig hebt? Lijkt me dat je gewoon je kado moet gaan innen ;)

Waar je wel over na moet denken is of je hem écht gaat gebruiken voor tekstverwerking, als je ook al een laptop hebt. Wat is dan de toegevoegde waarde van je tablet en dock? Minder gewicht? Of ga je vaak je laptop ook nodig hebben en sjouw je vervolgens je tablet én laptop altijd mee? Dat is de reden waarom ik uiteindelijk een 7 inch heb genomen, omdat ik tekstverwerking uiteindelijk toch wel altijd doe op de laptop, terwijl een 7 inch in de binnenzak van je jas past :) Maar als je over dit punt zeker bent zou ik zeggen, wacht niet langer.

(en als scherm heeeeel belangrijk is kun je inderdaad de Archos nemen, maar dan wordt het verschil met next-gen tablets misschien wel erg groot qua processorkracht)

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb een 15 inch laptop die redelijk high-end is (vooral WAS maar toch :p, i7 Sandy bridge, 8GB ram, HD6770M => dus die kan wel nog mee). Hij is echter redelijk zwaar en log en daardoor zou ik toch liever 10 inch hebben om af en toe die eens te gebruiken. Ik weet echter wel niet echt of ik hem erg veel zal gebruiken voor de opleiding. Dat zoek ik nu nog even op.
De tablet wordt vooral gebruikt voor fora, youtube, film, social media nu dus volgens mij is 10 gewoon handiger.
Maar als het toch nodig blijkt voor de lessen, kan ik gewoon een keyboard case of bt keyboard aanschaffen en er mee werken dus eigenlijk vormt het geen probleem denk ik dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik twijfel nu nog of ik hem gewoon haal of ik beter wacht op de volgende generatie tablets?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:56

Major_ton

Shoot!

Misschien is de nieuwe Toshiba Excite wat voor je? 10,1" 2560 x 1600 scherm met Tegra 4 en 2GB geheugen. 32GB opslag en Bluetooth toetsenbordcover voor €499,-. Als je er ook een Wacom pen bij wilt kost hij €599,-. Ik twijfel tussen deze Excite of wachten op een 2de gen Win8 tablet.

Some infinities are bigger than others.

Pagina: 1