Toon posts:

KPN Experiabox is prut.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wij zijn laatst overgestapt naar alles in 1 van KPN met glasvezel en alles. Dat hebben wij o.a. gedaan omdat het internet van Ziggo wel heel belabberd was.
Na 3 keer de verkeerde router op te hebben gestuurd heeft KPN maar een monteur langsgestuurd om alles aan te sluiten, die wel de goede spullen bij zich had. Die heeft het dan ook netjes aangesloten. TV en telefonie werkt perfect, maar het internet...

Het eerste probleem: Het bereik van de Experiabox v8 is schandelijk slecht. Onze oude router kon makkelijk de achterkant van het huis halen terwijl de Experiabox daar al bijna wegvalt. Geen punt, dachten we, we hebben immers nog een repeater staan van het merk TP-link (TL-wa801nd). Nu bleken deze twee apparaten elkaar te haten. Na 2 uur klooien en 7 factory resets later was het ons dan eindelijk gelukt om ook dat apparaat aan het werken te krijgen (als universele repeater). Het bereik is nu wél toereikend.

Probleem nummer twee kwam al gauw aan het licht: De snelheid. Die is nog nooit boven de 10Mb/s gekomen terwijl KPN ons het tienvoudige heeft beloofd. Nu is 10Mb/s wel te doen, maar daarmee is de kous nog niet af.

Om het trio compleet te maken is hier probleem nummer drie: De ping schiet om de vijf minuten omhoog naar ruim 900, iets dat schandelijk hoog is. Geen enkele verbinding waar ook ter wereld zou ooit zo hoog mogen komen. Dus om de vijf minuten wordt ik uit een spelletje gegooid vanwege "Excessive Ping", die na de lagspike gewoon weer naar beneden daalt tot een gezonde 20.

Conclusie: De Experiabox v8 is zo'n prutding, het is een schande dat KPN dat durft te installeren.

Vraag: Enige methodes om bovenstaande te verhelpen/verzachten? Van kanaal veranderen etc... hebben we allemaal al geprobeerd, al die conventionele methodes blijken niet toereikend. Bij klantenservice KPN kunnen ze ons ook niet helpen (wat een verrassing), maar volgens hen licht het niet aan de router, terwijl dat toch het enige is dat is veranderd.

En ik dacht dat glasvezel sneller en stabieler was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Liefst gewoon een draadje pakken en anders een goede eigen access point/router eraan hangen met een kabel die ook die snelheden aan kan. Klinkt allemaal meer als problemen met de wifi en niet met de glasvezel.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de glasvezel is het probleem niet, de router is het probleem. Een draad eraan hangen is bij ons geen optie (router zit in de meterkast) en een switch en een extra router kost al gauw een paar honderd euro. Maar het is toch te gek dat een router het vertikt normaal te functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:05:
Nee de glasvezel is het probleem niet, de router is het probleem. Een draad eraan hangen is bij ons geen optie (router zit in de meterkast) en een switch en een extra router kost al gauw een paar honderd euro. Maar het is toch te gek dat een router het vertikt normaal te functioneren?
Dat de ontvangst niet super is is bekend. maar een paar honderd euro voor een switch en een router is een tikje overdreven. ietsie pietsie maar

Nu we het er toch over hebben,
ziggo is kut
kpn is kut

Mischien ligt het wel aan iets in jouw huis ? probeer het nog eens wat gedetaileerder te beschijven en wellicht geeft dat iedeeen

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 09-07-2013 14:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Al eens gekeken of het Wifi-kanaal wel goed staat? Vaak zorgt dit voor issues mbt bereik. Ook auto-select kan voor issues zorgen, dus bv met INSSIDer een goed kanaal zoeken en kanaal vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat er storende factoren zijn, aangezien de router van Ziggo het wel kon. En de meest aanbevolen switch kost al gauw €114,-

En het kanaal staat goed, zoals in de eerste post staat. Ik heb met inSSIDer een kanaal gezocht waar geen andere signalen op doorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:34

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

ed73 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:12:
Al eens gekeken of het Wifi-kanaal wel goed staat? Vaak zorgt dit voor issues mbt bereik. Ook auto-select kan voor issues zorgen, dus bv met INSSIDer een goed kanaal zoeken en kanaal vastzetten.
QFT, je was me voor.

Ik zou eerst wat analyse doen & hier posten, in plaats van een bash post maken ;)

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extra details:
Setup: Glasvezel -> Experiabox v8 op kanaal 2 (niet in gebruik) -> TL-wa801nd -> computer. Het bereik is opgelost door de TL-wa801nd universal repeater maar de snelheid is erg laag, zeker als je het vergelijkt met wat KPN beloofd heeft.
We gebruiken WPA2 als beveiliging.

@nusupport, het spijt me dat ik zo vervelend overkom, maar de hoeveelheid tijd en moeite die ik in dat prutapparaat heb gestopt is veel te veel in vergelijking met wat het oplevert.

Als iemand nog info nodig heeft, dan zie ik dat wel verschijnen.

(En bedankt voor de snelle reacties mensen, dat waardeer ik zeer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27
Wat was er zo belabberd aan het internet van ziggo, waarmee je wel in het hele huis wifi had?

Welke snelheden haal je als je bedraad aansluit?

Als je toch met een andere router werkt, ga eens wat experimenteren met de plaatsing daarvan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Internet van Ziggo viel op bepaalde tijdstippen gewoon weg. Geen internet op dat moment.

Snelheid bij bedraad internet komt veel hoger (70Mb/s). Ik heb echter wel nog steeds het probleem dat hij om de zoveel tijd mijn ping grondig onder handen neemt.

De plaatsing van de Experiabox v8 kan ik niet veranderen, de TL-wa801nd staat vrijwel naast mijn PC. Ook als ik hem op andere plaatsen in het huis zet (tussen de Experiabox en de PC) verandert verder niets aan de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Achter een range extender zal je nooit een fatsoenlijke snelheid halen

Het komt nu over als een klaagzang op Ziggo en KPN terwijl hun internet niet prut is maar jouw thuis installatie (Alles draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nooberke, lees eens goed.

De range extender heb ik moeten gebruiken omdat de KPN Experiabox het bereik niet heeft. Achter een range extender kun je prima snelheid halen, zoals dat met mijn vorige router van Ziggo het geval was (alleen viel bij Ziggo het internet op bepaalde tijdstippen uit).

De setup is prima en heeft ook perfect gewerkt. Het probleem van het uitvallen van Ziggo hoopten we op te lossen met KPN glasvezel, maar de router werkt gewoonweg niet naar behoren.

Terugkomend op mijn originele vraag: Is er een manier om deze problemen te verhelpen of moet ik echt een switch en een andere router gaan halen? Want het klinkt vreemd dat KPN goed internet heeft en toch zo'n slechte router levert. En met wat gegoogle kom ik nog meer klachten over de Experiabox tegen.

En met googlen kwam ik nog iets tegen: Het blijkt dat de Experiabox v8 een ingebouwde firewall heeft. Da's mooi en aardig, maar die firewall lijkt het internetverkeer flink af te remmen. Is er een mogelijkheid om die firewall uit te schakelen of heeft KPN die router dusdanig dichtgetimmerd dat dat niet meer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Moet het even duidelijker stellen:

Wat is je snelheid direct op de experia aangesloten.

sluit je tp-link eens met een patchkabel van een paar meter aan op je experia (de wifi van de experia uit) en ga dan kijken hoe je optimaal signaal krijgt.
Wifi snelheden zijn altijd slechter dan bedraad, en nogal afhankelijk van externe factoren, dus gebruik kabel als je kan.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Zoals al een keer eerder gevraagd is, maar nog geen antwoord op gegeven is. Op welk kanaal zit wifi nu en heb je al een ander gebruikt? Dit kan HEEL veel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Een range-extender is één van de grootste drama's die er bestaat qua wireless oplossingen, zeker als je een flinke snelheid wilt kunnen betalen

Ze zijn dan ook in staat om voor veel problemen te zorgen (instabiliteit, hoge pingtijden, lage snelheden etc.)

Zolang je achter de range extender zit zal ik er niet veel van verwachten, als bij Ziggo het bereik zoveel beter was zou je in ieder geval al een andere wifi zender in de meterkast kunnen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:31:
nooberke, lees eens goed.

En met googlen kwam ik nog iets tegen: Het blijkt dat de Experiabox v8 een ingebouwde firewall heeft. Da's mooi en aardig, maar die firewall lijkt het internetverkeer flink af te remmen. Is er een mogelijkheid om die firewall uit te schakelen of heeft KPN die router dusdanig dichtgetimmerd dat dat niet meer kan?
Klopt maar de V8 kan gewoon bedraad die snelheden van 100 Mbit of zelfs hoger aan

Wat is de snelheid bedraad?

tp-link altijd bedraad aansluiten eventueel via met DMZ van de V8 (snelheid testen met of zonder DMZ want n het verleden zijn daar wel problemen mee geweest)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@barry457, Hoe moeilijk is het om te lezen?
@nooberke, Dat weet ik wel, maar het heeft met een andere router WEL gewerkt met prachtige snelheden en lage ping. De range extender is NIET het probleem.
@spaceone en @Tens,
Direct met PC op Experiabox v8 aangesloten: 70Mb/s (met moeite).
TP-link direct aangesloten: Geen verandering, nog steeds lage snelheid.
TP-link met DMZ: Geen internettoegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:41:

waarmee getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
@nooberke, Dat weet ik wel, maar het heeft met een andere router WEL gewerkt met prachtige snelheden en lage ping. De range extender is NIET het probleem.
Welke snelheden haalde je in het verleden achter de range extender dan...snelheden boven de 30Mbit zijn met een range-extender al bijzonder hoor

Als je de TP-link direct aansluit met een kabel moet je wel opletten dat de TP-link als Accespoint werkt en je dan ook de verbinding van de TP-link gebruikt. Aangezien dat volgens jouw geen invloed heeft op de snelheid kan je moeilijk de Experiabox de schuld geven

[ Voor 10% gewijzigd door nooberke op 09-07-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@spaceone, met www.speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Mooi, is dan nu vastgesteld dat er goede snelheden te halen zijn met de experia?

Dan kunnen we verder met de Wifi:

Gebruik de TP niet als extender (= halve snelheid), maar als AP;
Vast aansluiten op de Experia, maar zo gunstig mogelijk plaatsen qua verbinding door het hele huis (dus bij voorkeur niet in de meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:39:
Onze oude router kon makkelijk de achterkant van het huis halen terwijl de Experiabox daar al bijna wegvalt.

.....

Vraag: Enige methodes om bovenstaande te verhelpen/verzachten? Van kanaal veranderen etc... hebben we allemaal al geprobeerd, al die conventionele methodes blijken niet toereikend. Bij klantenservice KPN kunnen ze ons ook niet helpen (wat een verrassing), maar volgens hen licht het niet aan de router, terwijl dat toch het enige is dat is veranderd.

En ik dacht dat glasvezel sneller en stabieler was...
Heb je die oude router nog? Leesvoer: http://netwerkje.com/ ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tens schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:46:
Mooi, is dan nu vastgesteld dat er goede snelheden te halen zijn met de experia?

Dan kunnen we verder met de Wifi:

Gebruik de TP niet als extender (= halve snelheid), maar als AP;
Vast aansluiten op de Experia, maar zo gunstig mogelijk plaatsen qua verbinding door het hele huis (dus bij voorkeur niet in de meterkast)
is ook de enige goede oplossing, 10 meter kabel en je hebt prima berijk

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 13:53
Nu bleken deze twee apparaten elkaar te haten. Na 2 uur klooien en 7 factory resets later was het ons dan eindelijk gelukt om ook dat apparaat aan het werken te krijgen (als universele repeater). Het bereik is nu wél toereikend.
En wie zegt dat daar het probleem niet in zit? Je geeft zelf al aan dat ze elkaar "haten". Dat ze nu samenwerken, wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed samenwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tens, de snelheid van de oude router (bekabeld) lag bijna 40Mb/s hoger. En de speedtests geven inderdaad die snelheid aan, maar het lijkt niet alsof het internet die snelheid ook daadwerkelijk bereikt. En ik heb geprobeerd hem op te zetten als AP, maar de Experiabox weigert vervolgens internettoegang te verlenen, sterker nog, de Experiabox weigert de TP-link ook maar enige vorm van bestaansrecht toe te kennen (als ik hem instel als AP, universal repeater werkt wel).

@Raven, die website kende ik al, en voor de methode die ik dan zou moeten gebruiken heb ik een switch nodig wat alweer een hoop centen kost.

@mrc4nl, 10 meter kabel hebben we (veel meer zelfs) maar dan ligt er ook weer een kabel door het huis die ons in de weg ligt. En verbergen kunnen we hem niet echt.

@spaceone, die geven mijn snelheid nog treuriger aan, ik haal via die testen een maximum van 0Mb/s.

@Siebsel, maar de Experiabox heeft zo'n slecht bereik dat ik geen andere keus heb. Ik MOET wel een repeater/AP gebruiken om fatsoenlijk bereik te krijgen. En de repeater werkt wél. Hij vergroot het bereik enorm, maar de snelheid neemt niet toe (ook niet af overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 14:37
Algemeen moraal van dit verhaal: WiFi is kut!

Serieus, ik heb de afgelopen jaren al tig topics voorbij gekomen en het was altijd te wijten aan WiFI dat het internet zo slecht werkte. Bij mij was het ook dramatisch, mijn desktop staat op zolder en het signaal was niet sterk genoeg om door 2 betonnen vloeren heen te gaan.

Vervolgens dus voor een Powerline oplossing gekozen. Snelheid van 200mbps setje, het is niet het snelste maar je hebt tenminste zekerheid dat je verbinding stabiel is. Pingtijden zijn ook goed.

WiFi is leuk, maar alleen voor laptops / tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52

Je zegt dat je een 100Mb/s abbo. hebt, zeker met glasvezel moet dit geen probleem zijn. Als je dit bedraad ook al niet haalt denk ik toch dat er een ander probleem speelt. Zijn ze UTP kabels wel ok? Cat 5e of 6?
Daarna zou ik me zorgen maken om de wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijder.

[ Voor 95% gewijzigd door Loadjnt op 09-07-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:01:
@Raven, die website kende ik al, en voor de methode die ik dan zou moeten gebruiken heb ik een switch nodig wat alweer een hoop centen kost.
Volgens mij was een GS105(E) al genoeg, kost je 25-30 euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Loadjnt, de kabels zijn oké, de monteur heeft een aantal tests uitgevoerd en aangetoond dat er niets mis mee is en alles werkt.

@marcel87, die had ik nog niet gezien, ga ik zeker eens naar kijken en het op die manier met mijn oude router proberen. Maar het blijft vreemd dat de draadloze verbinding van de Experiabox zo ontzettend slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:05:
@Loadjnt, de kabels zijn oké, de monteur heeft een aantal tests uitgevoerd en aangetoond dat er niets mis mee is en alles werkt.
Een kabel kan prima zijn, maar toch niet goed genoeg om de juiste snelheid door te voeren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@warhamstr, we hebben het hier over de glasvezelkabels, niet de LAN kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:17:
@warhamstr, we hebben het hier over de glasvezelkabels, niet de LAN kabels.
Moranic heeft wel een punt. Ik bedoel de LAN kabels. Het is gewoon vreemd dat je niet de volle 100MB/s haalt, we hebben het hier niet over ADSL. Je hoort de volle snelheid te halen, vandaar ook mijn vraag wat voor kabel er ligt van de glasvezel modem naar de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:39:
Om het trio compleet te maken is hier probleem nummer drie: De ping schiet om de vijf minuten omhoog naar ruim 900, iets dat schandelijk hoog is. Geen enkele verbinding waar ook ter wereld zou ooit zo hoog mogen komen. Dus om de vijf minuten wordt ik uit een spelletje gegooid vanwege "Excessive Ping", die na de lagspike gewoon weer naar beneden daalt tot een gezonde 20.
900 ms? Totaal niet bijzonder voor een satelliet verbinding waar ik in de praktijk mee heb gewerkt. Dat het in jouw situatie niet voor zou moeten komen kan ik begrijpen, maar claim a.u.b. niet dat het met géén enkele verbinding zou mogen voorkomen.

Je praat nogal veel alsof je het allemaal wel weet, maar waarom open je dan hier een topic?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo _/-\o_

Mooi topic, veel gezeur... en je doet aannames zonder dingen te verantwoorden, dat een switch heel veel geld kost, heb je nog steeds in je hoofd.

Hier heb je switches:

http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

De goedkoopste! TP-LINK (kijk je beste vriend! <3 ) Is er voor 12,95! 8)7 Koop die, lees de reviews als je het niet vertrouwd! Pracht ding, heb het zelf ook, werkt gewoon extreem goed... Maar mocht je toch geen Switch willen, lees verder.

1. - Wat voor abonnement heb je? Weet je zeker dat je glasvezel hebt, of KPN 80 MBIT / 120 MBIT over de telefoonlijn? (GEEF HIER DE NAAM VAN JE ABONNEMENT bijv. en wat je betaald per maand)

2. - Post is een screenshot van je experiabox webinterface, daar staat precies of je verbinding via een LAN kabel op je glasvezel kastje zit, of op een telefonielijn. (mocht je niet weten hoe je abonnement heet)

2a. - Lever zoveel mogelijk gegevens op, je geeft dan sumiere informatie over je situatie, Experiabox V8, oke, duidelijk de Arcadyan dus... maar je verteld er niet bij welke TP-LINK extender je precies hebt, waardoor het al wat lastiger wordt om je ermee te helpen.... O+

Dat ik deze tweede vraag stel, is niet omdat ik niet goed gelezen heb, maar omdat sommige mensen nog wel eens denken glasvezel te hebben, maar dan VDSL2 of iets anders hebben.

3. - Er is al enkele malen aan je verteld dat je de TP-link als AP moet instellen, hierop reageer je dat je dit niet kan en dat het niet werkt. Wanneer het niet werkt dan heb je het gewoon verkeerd ingesteld! 8)7 (op de TP-link) deze dient als Access Point te staan.
(Dat betekent DHCP uit, bij LAN instellingen een IP in de range van de KPN Experiabox zetten bijv. 192.168.2.100 voor de TP-LINK AP) en je netwerkkabel in de LAN poort steken en niet in de WAN POORT) _/-\o_ Als je dit niet begrijpt dan moet je beter lezen.... of toch meer lezen en je beter verdiepen.

Een Wifi repeater zoals je dat nu hebt is erg leuk, heeft misschien ook wel leuk gewerkt, maar kan best zijn dat het signaal dat de TP-link nu OPVANGT of ONTVANGT vanaf de Experiabox van mindere STERKTE / KWALITEIT is als dat eerst het geval was op het Ziggo Modem naar de TP-LINK.

Wat je dan weer niet leest of niks mee hebt gedaan, is het Wifi kanaal wat hier al eerder gemeld werd. JE zou namelijk even moeten kijken met InSSider op welke kanalen omliggende netwerken zitten, het zou namelijk goed kunnen dat de Experiabox nu op een DRUK kanaal zit, en overlapt met je buren of dergelijke misschien.

Jouw problemen met je hoge PING zoals je dat omschrijft komen vaak vrijwel voort uit een overlappend WIFI kanaal... Luister het beste wat je uiteindelijk kan doen is dus de Range Extender als AP gebruiken... en Wifi op de Experia uitzetten, dan boost je de oude situatie met Ziggo na want die Extender is zoiezo sterker dan je Experiabox.

Kijk dat dus goed na, als je toch niet met een AP wilt werken en je oude situatie wilt handhaven...

Nu schrijf je ook dat je meet dat de snelheid met kabel slechts 70 Mbit/s is, en je met Ziggo 100 Mbit/s haalde.. Nu gaat iedereen hier over kabels praten, doe het volgende:

- Schakel laptop draadloze adapter uit.
- Plug kabel 1,5 meter in op je Experiabox naar je laptop.
- Test nu bekabeld met je laptop.
- Kijk wat je nu haalt.
- Wees er opnieuw zeker van dat je laptop geen stroom besparing doet, i.v.m. terugschakelen netwerkpoort naar lagere snelheid...

Als laatste, documenteer je test resultaten en de website waar je deze test hebt gedaan en deze resultatne hebt behaald, het kan soms best (vaak) dat een bepaalde site een verdraaid resultaat geeft. (Probeer Speedtest van UPC of Speedtest.net of een andere van bijv. Telfort en doe er minimaal 2 van verschillende websites wanneer je test... voordat je overstapt op je volgende testmethode.

De experiabox heeft veel klachten, ja alleen hij haalt zeker de 100 Mbit wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002

Leejow(saait)

Blater

Als TS speedtest gebruikt is het misschien ook handig om de resultaten (Wifi/bedraad en eventuele veranderingen) hier te posten.
Je zegt: "Nee de glasvezel is het probleem niet, de router is het probleem.", hoe verwacht je dan van ons om het probleem op te lossen? Als je een probleem wilt oplossen of een antwoord wil op je vraag is het belangrijk om je blik breed te houden en niet gelijk je experiabox als veroorzaker aan te wijzen.

offtopic:
Ten overvloede misschien, maar iedereen hier stelt je vragen om na te kunnen denken en je eventueel te helpen. Kortaf reageren helpt de stemming ook niet bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:29:
Hallo _/-\o_

Mooi topic, veel gezeur... en je doet aannames zonder dingen te verantwoorden, dat een switch heel veel geld kost, heb je nog steeds in je hoofd.

Hier heb je switches:

http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

De goedkoopste! TP-LINK (kijk je beste vriend! <3 ) Is er voor 12,95! 8)7 Koop die, lees de reviews als je het niet vertrouwd! Pracht ding, heb het zelf ook, werkt gewoon extreem goed... Maar mocht je toch geen Switch willen, lees verder.
Leuk ding, alleen jammer dat die unmanaged is. Dit is de betere link: Tnet PW

Om je KPN router er tussen heen te halen heb je of:
1.) Een managed switch nodig icm eigen router en daarnaast hooguit eventueel de KPN experiabox voor telefonie
2.) De KPN router en je eigen router doorgeschakeld in DMZ, maar als dat kpn ding toch al gammel is zie ik dat niet echt als DE oplossing.

Waarom managed? Omdat je de verschillende VLAN's moet kunnen instellen... en volgens mij heeft maar 1 daarvan de PPPoE settings.
Maar idd extreem duur hoef het in eerste instantie nog niet te zijn, als je een switch neemt met een beperkt aantal poorten (max. 4-5 ofzo).

Genoeg (succesvolle) voorbeelden daarvan in het KPN topic. Zoals die hakkietakkie switches voor weinig weet ik niet of het goed kan werken m.b.t. IPTV. Ik zou gewoon aanhouden wat al meerdere mensen hebben succesvol werkend hebben gekregen. Meer kans dat het werkt, minder geklooi en nog wat support vanuit het forum wellicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 10-07-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA dat, ^ goed idee, overheen gelezen dat die dit wou, maar dat kan dan ook alleen als die echt glasvezel heeft. ;)

Verder moet die toch echt even goed testen of die echt maar 70 Mbit haalt, ipv 100... wat toch vreemd is.. want dat MOET gewoon kunnen met de experiabox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Dat klopt inderdaad wel ja (allebei punten). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar wat liggen bellen met de klantenservice van KPN. Toen kwam al gauw aan het licht dat ze mij een verkeerd abonnement hadden geactiveerd. Wel glasvezel, maar met lagere snelheid en zonder andere foefjes. Die gaan ze nu aanpassen. Verder denk ik dat ik maar een LAN-kabel door de kruipruimte heen trek en die aansluit op mijn PC. Laptop en tablet zullen het maar moeten doen met draadloze verbindingen. Ik haal sinds het goede abonnement is geactiveerd 100Mb/s down/upload (bekabeld), draadloos is nu 2Mb/s download en 10Mb/s upload (een 5 keer hogere upload. Dat zie ik ook niet vaak).

Ik zou graag met een switch gewerkt hebben, maar om nu nog meer dingen in te gaan stellen, daar heb ik inmiddels ook niet meer zo veel zin in.

@SirYoshi, 2a was wel al vermeld (tl-wa801nd) en 3 stond wel goed ingesteld, ik ben verschillende tutorials nagelopen en het komt er steeds op neer dat er geen internettoegang wordt verleend. Ik heb gecontroleerd of de kabels goed zitten, ben alle instellingen nagelopen en het zou gewoon moeten werken. Maar toch weigeert de Experiabox er internettoegang aan te verlenen. Ik ben op andere fora vergelijkbare problemen tegengekomen waarbij de Experiabox sommige AP's geen internettoegang verleent.

Ach, een LAN-kabel door de kruipruimte is wat werk, maar dan heb je ook wat (hoop ik).

Kan hier een slotje op? Ik ben niet meer van plan terug te keren naar dit topic.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 01:28
Omg, je krijgt meerdere keren de oplossing aangereikt maar je weigert er op te reageren of te proberen.

Tweakers onwaardig

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Zolang er nog geen slotje is...

Sluit dan op die kabel naar je pc een extra ap aan

Dat zal zeker ten goede komen van je wifi

Veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Probeer gewoon eest eens goede speedtests te doen met een directe (netwerk kabel) Wifi is altijd trager in vergelijking met Wifi. Dan weet je of het aan de wifi ligt (wat waarschijnlijk de hoofdreden is). Verder repeaters kan je beter vergeten en gewoon een extra AP opzetten voor onder de 100 euro het heb je prima wifi AP's.

Trouwens een hele goede switch kost rond de 70 euro maar dan heb je echt een goede (volledige snelheid 100/1gbit gemixed zodat alle porten de volledige snelheid hebben ook al stop je er een 10mbit device in.

En zorg dat je goed uitzoekt welke wifi channels er in gebruikt zijn en dan de channel te kiezen die niet bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder niets toe te voegen, maar de eerste post die ik las leek alsof ik het zelf had geschreven. Ik heb exact dezelfde problemen, ook met die ping naar 900 en een brakke (amper) 10 mb terwijl zij het tiendubbele beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:10:
Verder niets toe te voegen, maar de eerste post die ik las leek alsof ik het zelf had geschreven. Ik heb exact dezelfde problemen, ook met die ping naar 900 en een brakke (amper) 10 mb terwijl zij het tiendubbele beloven.
Je snapt dat dat gewoon verkeerd opgeleverd is? Het hier melden in een topic werkt niet. KPN bellen en aan de lijn houden tot het opgelost is veel beter. Die gasten zijn best schappelijk en ook wel in staat je te helpen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50
Ook ik heb een KPN glasvezel-abbo met de Xperiabox een 100mbit abbo:
- Bedraad op de HTPC ca. 12MB/s
- Draadloos werk/game-PC verdieping (1 betonnen vloer) ca. 3,6MB/s

Verder goede stabiele verbinding zonder lag en verbindingsproblemen. Ook goed bereik met mobiele telefoon en tablet door het hele huis en zelfs tot achterin de tuin (toch wel ruim 15m vanaf de meterkast)

Uitroepen zoals "WIFI is nooit goed" en je MOET een draad trekken vind ik ook zo raar altijd... Natuurlijk wil je met een Game-PC of downloadbak respectievelijk betrouwbaarheid en snelheid maar dat wil niet direct zeggen dat WIFI voor geen enkele PC nut heeft.

TLDR; draadloos netwerk met Xperia-box kan best prima functioneren

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamercjo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Siebsel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:59:
[...]

En wie zegt dat daar het probleem niet in zit? Je geeft zelf al aan dat ze elkaar "haten". Dat ze nu samenwerken, wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed samenwerken...
Het haten van twee verschillende router, oke. Maar het kan rustig naast elkaar draaien en ervoor een switch. Zie deze: http://www.ceesoskam.nl/2...ruiken-bij-kpn-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
Als we dan toch oude topics aan het ophalen zijn, ik heb sinds kort deze versterker, bedraad aangesloten en ergens centraal in huis geplaatst:

http://www.kpn.com/prive/...ternet/wifiversterker.htm

Het is een Arcadyan en alle wifi-problemen zijn er wel mee opgelost. Draadloos gaat'ie tot het max van m'n verbinding (100mbit).
Pagina: 1