Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Beste mede-Tweakers.

Sinds het overlijden van mijn Sony Xperia Ray, in een zoute Noordzee zoek ik een nieuwe telefoon. Ik heb al veel gezocht en gelezen maar ik heb nog een paar punten die ik lastig vind.

Allereerst twijfel ik over de prijsklasse. Daarbij zou het gaan om de volgende modellen.

Huawei Ascend Y300
Samsung Galaxy Ace
Huawei Ascend W1

En in de wat hogere klasse:

Huawei Ascend G615 (probleem met accuduur en verschillende roms?)
Samsung Ativ S (SoD probleem?)
Nokia Lumia 620

Wat maakt een telefoon van +/- 250 euro nou echt veel beter dan een van rond de 150 euro? (behalve een groter scherm en wat meer snelheid)

Zoals jullie zien zit er ook steeds een windows model tussen. Ik ben er nog niet helemaal uit of het windows of android moet gaan worden. Dit ligt met name aan de achtergrondprocessen (android meer als windows of draait windows ook veel ram in de soep?) en de werking van DLNA.

De Sony xperia Ray beviel mij prima. Wel vond ik het scherm erg aan de kleine kant en af en toe was hij een beetje traag. Ik heb eerder het idee dat dat ligt aan de troep die sony er allemaal op zet dan aan de specs van de telefoon.

Sowieso vind ik dat in Android enorm veel processen op de achtergrond draaien. Is Windows Phone 8 daar beter in?

Het zou fantastisch zijn als mijn smartphone via het netwerk mijn laptop of Netgear ReadyNas kan benaderen. Dan kan ik op mijn smartphone muziek uitkiezen en via mijn Logitech Bluetooth wireless adapter afspelen op mijn Denon/Mission installatie.
Ik verneem graag van jullie welke telefoons daar geschikt voor zijn.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Als je de ray aan de trage kant vond, zou ik niet voor de hele goedkope telefoons gaan, maar meer richting de 250.
Toevallig is er vandaag een review over telefoons uitgekomen die niet al te duur zijn:
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

Daarnaast heeft KPN nu ook cashbackacties op de simpelere telefoons, als je toch niet teveel wilt uitgeven. Ik heb de voorwaarden niet uitgebreid doorgelezen, maar het is het kijken waard:
http://www.prepaidkorting.nl/
Bijvoorbeeld een HTC One V 40 euro cashback. Bij dixons is hij 160 euro en als je je inschrijft voor de nieuwsbrief bij dixons krijg je dacht ik ook nog een kortingsbon van 10 euro (of je moet je verjaardag op 1 dag na aanmelding zetten, daarmee krijg je ook een kleine korting dacht ik) dus heb je een One V voor 110 euro te pakken.

Om dan weer even terug te komen op je bovengenoemde telefoons. Van windows heb ik geen verstand en kan ik weinig overzeggen. Alleen dat de windows store een stuk minder apps heeft dan de android store.
Waar je bij de goedkopere modellen wel op moet letten is dat ze misschien wel nieuwer zijn dan je oude ray en het iets groter scherm hebben, maar dat de resolutie niet altijd beter is en veel al een mindere camera hebben.

• Volumius
Bedankt voor je reactie. Die cashback actie wist ik nog niet van, ik zal hem eens bekijken. Ik zit zelf qua provider bij simyo dus qua simlock kan dat prima. Toevallig heb ik net ook wat review filmpjes zitten bekijken van die HTC One V op youtube en hij ziet er best goed uit.

Het enige waar ik nog steeds naar zoek is goede informatie m.b.t. het streamen van muziek op mijn NAS of laptop via de telefoon naar mijn hifi installatie. Mocht een duurdere smartphone van tot de 260 euro dat goed kunnen dan trekt mij dat gelijk over de streep.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
LG Optimus 4X HD. 261,40 inclusief verzending.
Ik heb goede ervaringen met dit toestel. Het is een goed toestel met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Op zo'n beetje alle punten vergelijkbaar maar net wat minder dan de HTC One X en Samsung Galaxy S3, maar ook 100 euro goedkoper.

• Volumius
LG Optimus 4x HD ziet er goed uit inderdaad, volgens mij zelfs beter dan de Huawei G615. Komt op mijn lijstje.

Zou een Nokia Lumia 820 trouwens een goed toestel zijn en zijn meerprijs rechtvaardigen tegenover de 620 die ik hierboven heb genoemd?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Lumia 820 is zeker goed maar vergeleken met 620 niet echt zo veel beter.
Qua power is die LG echt DE keus, maar aan de andere kant, Windows Phones mogen dan wel dual-core zijn, het OS loopt lekker soepel erop, en bij Android kun je zelfs lag hebben op een S4, al is dat meer de schuld van de skins van de producent.

Plus als je een update krijgt, dan zal dat eerder op een Windows Phone gebeuren, op een Android krijg je ook de nieuwe versie, maar vaak moet het via via als een toestel wat ouder is en dat is met de LG wel het geval.

Ik zelf zou voor de Lumia 820 gaan, en als je perce Android wilt dan blind de LG pakken want beter krijg je niet.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
pricewatch: Samsung ATIV S 16GB Zilver, Zwart

Is dit dan niet een hele interessante telefoon-> Top windows phone, zeer goede camera, echt een mooi totaalpakket! ;)

• Volumius
Ik zit hier nu trots met een Nokia 820 op de bank. Wat een mooi toestel zeg! De nokia apps trokken mij over de streep nadat ik die even bij mijn neefje op zijn 620 had geprobeerd. Alleen de 620 was wat te klein voor mijn grote handen. Veel typefouten. De Ativ paste net te moeilijk in mijn broekzak. + de verhalen over SOD baarden mij zorgen aangezien ik mijn telefoon veel als wekker gebruik.

Om forumvervuiling te voorkomen stel ik als toegift nog een vraag hier omdat ik mij een breuk google maar 1 ding niet kan vinden:

Hoe sluit ik apps behalve dan steeds met pijltje terug te gaan of op de windows toets te drukken? Kan je een lijstje oproepen met al je openstaande apps door een bepaalde kop twee keer in te drukken of ingedrukt te houden?

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Volumius schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:55:
Hoe sluit ik apps behalve dan steeds met pijltje terug te gaan of op de windows toets te drukken? Kan je een lijstje oproepen met al je openstaande apps door een bepaalde kop twee keer in te drukken of ingedrukt te houden?
Bij WP hoef je apps niet af te sluiten, ze worden inactief oid.
Wel even een keer naar achtergrondtaken (settings --> naar rechts swipen ...) kijken, en welke apps stomme dingen doen.

Lijstje met recent geopende apps: op de linke pijl toets lang tappen. Hier kun je swipen.

Gefeli met de 820, ik heb hem sinds een maand of drie. Top toestel!
Aanrader: een screen protector. Ik gebruik het toestel zonder case, maar inmiddels met een vervangend achterklepje, van Nokia: "Nokia CC-3040 Protective Shell". Goede extra bescherming, heb het toestel al twee keer laten vallen, geen beschadigingen.

[ Voor 7% gewijzigd door shyblue op 12-07-2013 11:44 ]

• Volumius
Bedankt voor de handige tips. Zo heb ik toch net iets meer zicht op welke apps allemaal op de achtergrond dingen blijven doen. Ik heb sinds eergisteren een screenprotector erop en zo'n flipcover in een soort leer-achtig design. Staat erg chique. Ook het amoled scherm blijft mij telkens weer verbazen qua zwartwaarde en kleuren. De snelheid en de mooie interface van windows 8 maken het echt helemaal compleet. Prachttoestel.

• zepp123
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Als je een Windows phone wil kan je vandaag de HTC Windows phone 8x krijgen voor 227 euro.
Dit is een goede prijs voor dit toestel.
http://www.ibood.com/nl/nl/
Pagina: 1