Connecten met remote (mysql) database via mobiele provider

Pagina: 1
Acties:

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 11:52
Vreemd probleem: ik ben pas overgestapt van KPN naar Vodafone als mobiele provider. Bij KPN kon ik het volgende doen: als ik via tethering met mijn laptop online ging via mn mobiel, dan kon ik, naast gewoon surfen over poort 80 en mailen over de email poorten ook met een database client connecten met een remote Mysql database op mijn server in het datacentrum (over poort 3306).

Nu ik ditzelfde via Vodafone doe, werkt dat niet meer, ik krijg onderstaande melding vanuit mijn db-client:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/4k0d6s333/Schermafbeelding_2013_07_05_om_10_40_19.jpg

Al contact gehad met de Vodafone supportdesk, maar zoals je wellicht kunt verwachten, biedt dat niet veel soelaas. Het is sowieso al een crime om een capabele persoon hierover te spreken te krijgen bij VF. Wel hebben ze me een andere APN gegeven (open.vodafone.nl) ipv hun reguliere APN maar dat helpt helemaal niets.

Met mijn kantoor- of thuis ADSL werkt het prima. Maar in het buitenland, met lokale aanbieders, doet dit probleem zich af en toe ook voor. Het lijkt erop dat providers soms iets in hun instellingen zetten waardoor dit niet werkt...??

Wie weet meer en mogelijk een oplossing?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een error die mysql je geeft omdat het IP-adres van vodafone geen reverse DNS heeft. Stel je mysql in om geen reverse dns te vereisen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• thezahir
CyBeR schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:40:
Dat is een error die mysql je geeft omdat het IP-adres van vodafone geen reverse DNS heeft. Stel je mysql in om geen reverse dns te vereisen.
Bedoel je Mysql op de (remote) server of in de DB-client op mijn laptop?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op de server

Iperf

• thezahir
Hmmz, enig idee waar ik dat doe, waar die settings staan? Op de server draait Mysql Workbench als db-server.

EDIT: heb nu in mysql administrator op de server een checkbox aangezet die hierop lijkt en dus eerst uitstond:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/4ausvllx7/Schermafbeelding_2013_07_09_om_14_41_20.jpg

Maar dit lijkt het nog niet te verhelpen. Moet ik een andere checkbox hebben, of doe ik iets anders verkeerd?

[ Voor 41% gewijzigd door thezahir op 09-07-2013 14:49 ]

• thezahir
Even een kickje, iemand nog een idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Ken MySQL (bijna) niet, moet je nog een service herstarten na deze instelling?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Eerste resultaat in Google:

...just add the following line into your MySQL configuration file and restart the server.
[mysqld]

# Skip reverse DNS lookup of clients

skip-name-resolve

Het vinkje doet zeer waarschijnlijk hetzelfde, maar die herstart is dan wel nodig.

• thezahir
Aha, dan ga ik dat eerst even proberen. Even goed moment voor inplannen ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Houd er ook rekening mee dat als je nu op basis van hostname usernames/rechten hebt gemaakt, dat deze niet meer werken omdat je nu inlogt met user@IP ipv user@host.

• thezahir
Even een update t.a.v. bovenstaand probleem. Het wijzigen van de SQL adminstrator settings was inderdad de truc die werkte!! :) Erg blij mee en hopelijk hebben andere mensen hier in de toekomst ook nog wat aan!
Pagina: 1