Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zwart scherm laptop, wat zijn de mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:45
Beste Tweakers,

Ik heb hier een oude Acer Aspire 5920G laptop van mijn moeder.
Sinds een paar dagen tegen het volgende probleem aangelopen: beeld blijft zwart, dit gebeurt gelijk na het indrukken van de power button. (BIOS/POST screen kan ik dus niet zien.)

Laptop start waarschijnlijk wel door naar Windows aangezien het een IP krijgt toegewezen van de router. (En dan kan ik ook in de router zelf zien.)

Geprobeerd:
- Laptop stofvrij gemaakt.
- Laptop aan een monitor aangesloten dmv de VGA connector. (Krijgt geen signaal.)
- HDD in een andere laptop, poging om data eraf te halen, maar boot niet.

Inmiddels heb ik al een andere laptop besteld aangezien deze laptop sowieso al oud begon te worden.
Maar wie heeft nog andere suggesties? En wat zou ik nog kunnen proberen om data van de HDD af te halen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01

Systeem Specs

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44
Om je data van je HDD af te halen zou je zoiets als pricewatch: Konig Hdd Behuizing 2.5" Ide Usb 2.0 kunnen gebruiken. Hier inbouwen en vervolgens kun je hem ook gebruiken als externe hardeschijf.

Om vast te stellen of het beeldscherm defect is of je inverter, kun je controleren door er met een lamp op te schijnen. Zie je dan wel beeld? Dan is je inverter kapot. Dit is eenvoudig te vervangen. Ook kan het de flatcable zijn en in het ergste geval het LCD zelf.

Je kunt hem ook even openschroeven en controleren of alle kabels nog wel netjes op moederbord zitten geprikt. Deze kunnen nog wel eens losgaan bij een valpartij.

Edit: Lees net dat je ook geen signaal krijgt op een externe monitor. Dan ben ik bang dat de videokaart het heeft begeven. De data op je HDD zal niet verloren zijn, dus bovenstaand "truucje" kun je altijd nog overwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Exception op 09-07-2013 10:52 ]

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:45
Heb de kaart 8 minuten op 200 graden gebakken... en hij werkt weer!
Was helemaal vergeten dat de NVIDIA 8xxx serie idd problemen hiermee had.

Bedankt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Blij dat hij het weer doet :)
Wel mazzel dat je kaart het mxm formaat heeft, anders had je het hele moederbord moeten uitbouwen..

Systeem Specs