Toon posts:

beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje een probleem hiermee. Ik heb een AMD video kaart en draai daar eyefinity op voor iRacing. Ik heb nu al 2x gehad (terwijl ik iRacing speel) dat mijn schermen vast lopen, daarna zwart worden en dan weer terug komen, alleen als ik dan terug ben zit ik al in een muur ergens.

Ik heb het nu ook vaker terwijl ik gewoon internet aan het browsen ben. Nu heb ik bijv. Firefox open met 5 tabbladen, skype, utorrent en speedfan. Het beeld begint vast te lopen, word heel kort even zwart en krijg dan de melding: "beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld"

Mijn GPU fan draait ong op 70% als ik aan het gamen ben en als ik alt tab ben of helemaal niet game rond de 40%. Temperaturen tijden het gamen tussen de 64-74 graden en alt tab of uit game rond de 43.

Ik heb al een hoop lopen googlen en ik heb de volgende dingen al zonder succes geprobeerd:

-AMD Catalyst drivers opnieuw geinstalleerd (meerdere keren)
-Schone installatie Windows 8
-Drivers verwijderd en videokaart installatie ongedaan maken via Apparaatbeheer en vervolgens weer de nieuwste AMD drivers geinstalleerd
-Beta drivers van AMD geprobeerd(zelfde probleem)

De specs van mijn PC zijn:

i5-760 2.8GHz
XFX 7870 Core edition
4GB RAM 1600
ASUS P7P55 LX
700W 80+ Bronze voeding van Cooler Master.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat zeggen de standaard fouten tests? Wat voor waardes geven je 12V? Zou kunnen dat je kaart niet helemaal lekker meer is... dit soort gedrag (hoewel Speedfan wel wat conflictjes kan geven als het actief een fan probeerd te besturen die onder driver besturing valt) zou niet moeten, en zou doorgaans eerder richting hardware gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is ong 3 maanden oud, nieuweste stukje hardware in mijn PC, zou hij nu al kapot kunnen zijn? Ik heb ook geen idee wat een 12V, waar kan ik dat vinden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Drivers verwijderen,
dan met een driver cleaner, de resten van de drivers verwijderen,
dan pas een andere driver installeren.
Probeer ook eens een oudere drivers

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je ergens iets met Flash open staan tijdens het gamen of het browsen? Zo ja, zet dan de hardwareversnelling van Flash eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het allebei even proberen. Hopelijk werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurde net weer met hardwareversnelling uit + drivercleaner gebruikt. 4 tabs open in firefox en speedfan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hardware versnelling van firefox ook uitdoen.

Wat voor gpu temps heb je als je pc helemaal idle is? Dus geen muisbeweging enzo.
Al een schone installatie van Windows 7 geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
41-42. GPU fan blijft 41% draaien. Als ik geen speedfan aan hebt klinkt het als ~55% fan speed, dus dan zal de idle temperatuur rond de 38 liggen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 01:43 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk anders nog even of de kaart goed in het slot zit.

Draai memtest x86+ om te kijken of je geheugen stabiel is, als dit niet stabiel is kunnen er soms rare dingen gebeuren.
Draai OCCT om je videogeheugen te testen (dit weet ik overigens niet 100% zeker).

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Misschien kan het te maken hebben met de HDMI driver die meekomt met de CCC drivers. Probeer eens (indien mogelijk) de drivers opnieuw te installeren zonder de HDMI drivers.
But I was having some odd issues and BSODs and I resolved alot of them.

Updated Mobo Bios.
Latest 13.X drivers
Did NOT install the included HDMI driver that comes with CCC. Windows 7 automatically installs one and I was getting a BSOD from the driver conflict.

I game on 3 monitors and F@H with my XFX cards, alot. It has been smooth sailing since I corrected it. Chances are its an odd driver issue.
Bron, laatste post.

[ Voor 0% gewijzigd door LnC op 11-07-2013 11:54 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is stabiel. Ik ga het proberen zonder de HDMI driver.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder de HDMI geprobeerd op een oudere driver (13.1) en ook de nieuwste. Het probleem doet zich meestal voor als ik 3 tabladen open heb staan op alle 3 de beeldschermen. Ben het probleem nog niet tegen gekomen als ik achter mijn bureau zit met 2 beeldschermen (1x DVI, 1x VGA)
Pagina: 1