Melding/Alarmsysteem net als in Paranormal Activity

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Beste Tweakers,

Ik ben nu al een hele tijd op zoek naar iets waar ik eigenlijk de naam niet van kan vinden. Vorig jaar heb ik in de zomer de film Paranormal Activity gezien (of was het nu in de winter kan het me niet meer heringeren, het gaat hier om de laatste) en als je de film hebt gezien zul je wel gemerkt hebben dat de mensen daar een systeem in huis hadden waar iedere keer een deur geopend werd, er een stem zei "xyz door open". Ik had graag een gelijkaardig systeem gehad in mijn huis.

Ik denk dat het zelf ook wel te doen is. Bij mijn ouders hangt er namelijk een cheapo toestelletje dat iedere keer de deur opengaat een vers van de koran zegt. Het systeem werkt met een magneet en dat triggert dan een audiofile.

Kan iemand me helpen aan zo een systeem of misschien aan het aanpassen van het el cheapo ding dat nu bij mijn ouders staat ?

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wil je het allemaal naar een centraal systeem koppelen? Of wil je per deur een systeempje hebben hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Goh ik weet het eigenlijk niet... Per deur lijkt mij het gemakkelijkst, maar dat is dan een primitief systeem.

Ik heb ook een server thuis dus als ik daar iets mee kan, zoals bijvoorbeeld een logboek dat aangeeft wanneer welke deur is geopend...

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51

Dogooder

dus...

Wat is het doel van dit systeem, wat wil je er mee bereiken? enkel een versje van de koran als er een deur op gaat, of moet het als een alarm systeem werken. Wil je het als domotica opzetten dat je vervolg acties opzet als bepaalde deuren open of dicht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.talkingproduct...cordable-sound-chips.html

readrelais er op.

nog goedkoper

http://sell.lulusoso.com/...usic-Boxes-and-Dolls.html

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 09-07-2013 16:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Dogooder schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:34:
Wat is het doel van dit systeem, wat wil je er mee bereiken? enkel een versje van de koran als er een deur op gaat, of moet het als een alarm systeem werken. Wil je het als domotica opzetten dat je vervolg acties opzet als bepaalde deuren open of dicht staan?
Neen bij mijn ouders hangt er nu een apparaatje dat iedere keer een vers afspeelt, ik vroeg me af of ik die audiofile niet kan vervangen in het apparaatje.

En zo hoor ik het als iemand binnenkomt op en minst, en als ik er een soort van centraal systeem van maak dan weet ik precies welke deur is opengegaan wanneer ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
[message=40535968,noline]fish schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:echt iets nodig met een magneetsensormessage]:
http://www.talkingproduct...cordable-sound-chips.html

readrelais er op.

nog goedkoper

http://sell.lulusoso.com/...usic-Boxes-and-Dolls.html
Bedankt voor de links maar dezen zullen niet werken in mij situatie. Ik heb echt iets nodig met een magneetsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Soulaiman schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:58:
[...]

Bedankt voor de links maar dezen zullen niet werken in mij situatie. Ik heb echt iets nodig met een magneetsensor.
Een drukschakelaar of een magneet-schakelaar, wat is het verschil?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

dat zij ik dus, zet er een reed relais op.

maar ik bedoel natuurlijk alleen de schakelaar. deze contacten trekken aan in de buurt van een magneet

e.g. http://www.dickbest.nl/in...a=viewProd&productId=9366

je kan ook een afgewerkte vorm vinden e.g.
http://dutch.dooraccessco..._alarm_system-164893.html

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 09-07-2013 23:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
memphis schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:10:
[...]

Een drukschakelaar of een magneet-schakelaar, wat is het verschil?
Schakelaartje kan je altijd nog indrukken. Magneetschakelaar heb je een magneet voor nodig. Daarnaast heb je geen mechanische beweging(ok, reed kan schakelen maar dat is meer vering dan klikken) wat het weer wat betrouwbaarder maakt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LED-Maniak schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:01:
[...]

Schakelaartje kan je altijd nog indrukken. Magneetschakelaar heb je een magneet voor nodig. Daarnaast heb je geen mechanische beweging(ok, reed kan schakelen maar dat is meer vering dan klikken) wat het weer wat betrouwbaarder maakt.
hier ging het om

de ts snapt niet dat een reed schakelaar, ook gewoon een schakelaar is.
[...]
een reed schakelaar "klikt" echt wel hoor alleen het contact is vrij licht, en er zit geen elektromagneet met een "zwaar" mechaniek wat omgtrokken moet worden. Dus het maakt geen kabaal alsof er twee treinen tegen elkaar aanbotsen.

En zelfs dan nog, een van de twee (random) voorbeelden die ik heb aangedragen bevat gewoon een "geintegreerde" schakelaar voor een scharnierend mechanisme. De kaart gaat immers net als een deur open.

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 16-07-2013 21:28 ]

Iperf

Pagina: 1