Ik heb een PS3, een koptelefoon, een monitor en een hele oude brakke tv die ik natuurlijk niet meer wil gebruiken. De PS3 aansluiten op de monitor is geen probleem maar hoe kan ik mijn koptelefoon aansluiten? Mijn monitor heeft geen koptelefoon uitgang.
Koptelefoon met gewone 3,5 / 6,3 mm jack? De Multi AV Out van de PS3 gebruiken en dan met verloopjes werken tot je de gewenste female hebt. In het menu van de PS3 dan alleen nog even aangeven dat je beeld over HDMI wilt en geluid over de AV Out.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dan heb je alleen nog geen controle over het volume, toch? Want de PS3 stuurt het geluid altijd op dezelfde sterkte uit over die Multi-AV Out.
Moet dus eigenlijk nog een apparaat tussen waarmee je het volume kan regelen.
Heeft je koptelefoon toevallig een volume-draairegelaar in het snoer? Dan heb je mazzel en heb je geen extra apparaat nodig... Anders wel. Zie ook andere topics over mensen die een koptelefoon willen aansluiten op via hdmi aangesloten tv's met bijv. een optische uitgang (heeft de ps3 zelf ook, immers, net als de tv's in die topics)
Moet dus eigenlijk nog een apparaat tussen waarmee je het volume kan regelen.
Heeft je koptelefoon toevallig een volume-draairegelaar in het snoer? Dan heb je mazzel en heb je geen extra apparaat nodig... Anders wel. Zie ook andere topics over mensen die een koptelefoon willen aansluiten op via hdmi aangesloten tv's met bijv. een optische uitgang (heeft de ps3 zelf ook, immers, net als de tv's in die topics)
Nee hij heeft geen volumeregelaar. Maar het is dus wel mogelijk om te zeggen dat je audio over analoge AV wilt en video over HDMI?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 16:46 ]
Maar wat zou ik er tussen kunnen zetten dan? Aangezien het rca kabels zijn denk ik iets van een stereo set of versterker. Geen pc speaker set?
Kan natuurlijk ook, maar dan moet je daar je koptelefoon in doen...
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Sommige speakersetjes hebben immers ook een headphone uitgang. Dubbel winst: en koptelefoon mogelijkheden en beter geluid dan de tv/monitor zelf (mits een aardige speakerset natuurlijk).
Maar op de vraag 'wat voor apparaat': elk apparaat waar je ofwel RCA ('tulp') stekkers in kan steken ofwel het optische signaal in kan invoeren. En waar dan daarnaast dus ook een koptelefoonuitgang op zit, want dat wilde je graag (voorbeeld, heb ik zelf ook, maar niet zo in gebruik: Creative T20)
Voorbeelden zijn dus die pc-speakersetjes, simpele stereoversterkers, meerkanaals receivers, losse koptelefoonversterkers (ook met DAC/optische ingang).
't is allemaal aan elkaar te knopen met hier en daar een verloop-stekker.
Maar op de vraag 'wat voor apparaat': elk apparaat waar je ofwel RCA ('tulp') stekkers in kan steken ofwel het optische signaal in kan invoeren. En waar dan daarnaast dus ook een koptelefoonuitgang op zit, want dat wilde je graag (voorbeeld, heb ik zelf ook, maar niet zo in gebruik: Creative T20)
Voorbeelden zijn dus die pc-speakersetjes, simpele stereoversterkers, meerkanaals receivers, losse koptelefoonversterkers (ook met DAC/optische ingang).
't is allemaal aan elkaar te knopen met hier en daar een verloop-stekker.
Pagina: 1