Windows 8 - Citrix Web PlugIN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Wat heb ik; Windows 8, geen vreemde toeters en bellen. Benaderen van een CITRIX omgeving via de/een webbrowser (Alleen IE, alternatieve browsers zijn geen optie).

Wat werkt; Metro/New IU overslaan, naar de desktop en daar IE10 opstarten. De juiste URL benaderen. Vervolgens de plug-in downloaden en installeren - heel veel op allow klikken -. Dit lijkt te werken.

IE10 vanuit de Metro/New UI, blijft iedere keer weer vragen om de web plug-in te downloaden en installeren. Stuitert terug naar de desktop om vervolgens mede te delen dat de web plug-in geinstalleerd is. Deze melding wegklikken, met een beetje geluk kun je dan op een balk onder in IE10 op "openen" klikken om uiteindelijk in de CITRIX omgeving te belanden.

De vraag is kan dit binnen de Metro/New UI ook anders? Waarom de vraag? de meeste "gebruikers" klikken direct IE aan vanuit de Metro/New UI het zou mooi zijn als de CITIRIX desktop/omgeving ook zonder handleiding te benaderen zou zijn.

Op het moment ben ik al een VM aan het slijten, maar erg veel zinnigs komt er niet uit en ik moet zeggen dat ik in de CITRIX fora ook niet veel wijzer wordt. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb hier totaal geen probleem om via een Citrix Access Gateway in te loggen via een token en vervolgens dus een citrix verbinding op te zetten onder Windows 8.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Inderdaad inloggen met behulp van een RSA token, gebruikersnaam en wachtwoord is opzich geen probleem, maar dan moet wel IE10 gebruikt worden via de Desktop en absoluut niet via de Metro/New UI interface. Deze blijft namelijk steeds weer vragen de Plug-In te installeren, waarbij steeds weer geconstateerd wordt dat deze reeds is geinstalleerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/