Toon posts:

[Win8] NL Windows op BE Acer aspire /v5, netwerk valt weg *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb onlangs een laptop gekocht (acer aspire /v5) met windows 8 deze heb ik gekocht in een nederlandse media market. Nu kom ik thuis en ben op het netwerk goed aan het surfen en mijn netwerk valt na een half uur uit ik maak terug verbinding met het netwerk en elk half uur valt het netwerk uit blijkbaar (de laatste tijd elke 10 min). Kan het zijn dat een Laptop uit nederland geen verbinding kan maken met een belgish netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het netwerk maakt niets uit, het probleem zal ergens anders aan liggen. Heb je al alle updates geïnstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 08-07-2013 22:10 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle updates zijn geinstalleerd. Maar belgacom gaf me de reden dat het komt omdat het een nederlandse computer is dat dat problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Acer aspire /v5' is nietszeggend als topictitel. Die pas ik dus wat aan.

Verder: wifi of bedraad?
In beide gevallen: zonder argument is dat onzin.

Wat zegt je event log? Juiste drivers? En heb je bijv een eigen firewall opgezet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Log geeft geen error en de firewall aan of uit maakt geen verschil (norton IS 2013)
Maakt draadloos verbinding niet met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen logmeldingen in dat halfuur? Zeer onwaarschijnlijk. Dan heb je een probleem met logging en zou ik eerst daar naar kijken. Ook geen log in het access point?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:12:
Ja alle updates zijn geinstalleerd. Maar belgacom gaf me de reden dat het komt omdat het een nederlandse computer is dat dat problemen geeft.
Wat een gel*l! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik niet thuis ik ben nu een weekje weg (met mijn oude laptop) zal een log plaatsen van de router en laptop als ik terug thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Driverupdate doen?

Had dit ook en gewoon driverupdate gedaan, kan aan Win8 liggen ook volgens google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Heb het zelfde gehad met de V5 van mijn broer, gek werd ik er van.
Maar het is inderdaag gewoon een driver probleem en Acer weet dat, maar ik weet niet of ze ondertussen een nieuwe driver op site gezet hebben.

Als het goed is zit er een ATHEROS wifi kaart en als je bij de ATHEROS site de laatste driver download is het probleem verholpen.
Je huidige driver, geloof het of niet heeft een conflict met je bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt dat ga ik dan eens proberen :-)
Pagina: 1