Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie en performence laptop

Pagina: 1
Acties:

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:38
Beste tweakers,

Ik begin volgend jaar aan me vervolgopleiding aan het Grafisch Lyceum Utrecht voor de opleiding Game Development en heb hiervoor een nieuwe laptop nodig aangezien de oude na een goeie 5 minuten zonder batterij uitvalt, mits hij dan nog niet te warm is geworden en daarom eerder uitvalt...

Op de laptop zullen programma's draaien zoals Unity, Gamemaker maar zelf wil ik hem ook gebruiken als mijn eigen 'thuis' laptop. Omdat je niet elk jaar een laptop aanschaft zou het fijn zijn als de laptop redelijk toekomst proof zou kunnen zijn. Dit betekend niet Battlefield 4 op Ultra met 60fps maar dat je toch een aantal jaar kan genieten van spellen zoals een BF4 op normale settings. Op dit moment speel ik Battlefield 1942 en zou ik de laptop ook willen gebruiken om er een Minecraft servertje op te draaien, dit zijn niet erg intensieve games maar het zou toch leuk zijn als deze en de latere games een beetje leuk te draaien zijn.

Op prijsgebied wil ik graag niet meer uitgeven als 1000 euro

De laptop zou vaak meegedragen worden dus het liefst zo ligt mogelijk, natuurlijk zijn er ook tassen welke dit probleem kunnen verhelpen maar zou toch fijn zijn als die rond de 2kg of eronder zou kunnen.

Graag zou ik er een 15,6 inch scherm in willen met een 1080p resolutie, 17 is eigenlijk te groot naar mijn mening en aangezien die ook thuis op bed enzovoort wordt gebruikt is het toch fijn als die wat kleiner is.
Een hardeschijf of ram criteria is er niet echt, natuurlijk zou 500(+) gb en 8gb ram mooi zijn maar dit kun je later ook zelf updaten.

Dan is er nog de I7 eis, ik weet niet of een I5 ook volstaat voor game development maar de eis voor game design is een i7, de klantenservice van de school kon me niet verder helpen als je kunt het proberen maar we kunnen niks garanderen dan ( na 2x doorverbonden te zijn tussen de 'ict' afdeling omdat ze niet wisten wat een i5 en i7 was... ;w )

Als laatst is er nog de wens voor een Nvidia videokaart, deze schijnen qua drivers beter uit de verf te komen dan een AMD naar het schijnt.

Zelf ben ik al een tijdje aan het zoeken naar laptops en kom op de volgende uit:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH

pricewatch: Asus N56VB-S4054H

(En een Sony Vaio S 15,6' welke recent uit de Sony webwinkel is verdwenen :( )
Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk, het liefst niet een Medion omdat het gewoon niet lekker voelt een laptop van zulk geld voor dat merk (en ik ben totaal niet van de merken.)

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen om de juiste keus te maken, ik weet dat er een nieuwe lijn Haswell laptops aankomen maar mits deze er niet in Augustus zijn moet ik toch echt een laptop gaan bestellen anders heb ik deze niet op tijd voor de school weer van start gaat.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite, hoop dat ik jullie zo genoeg informatie heb kunnen geven

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Zoals je op het laatst zelf aankaart: Haswell is key.

Waarom? De komende maand zullen veel aangekondigde Haswell laptops in de schappen verschijnen en zullen er nog meer aangekondigd worden. Dit zijn natuurlijk pracht laptops die sneller zijn, langer met hun accu doen, betere graphics hebben en/of lichter en dunner zijn. En die zijn zeker interessant.

Maar wellicht nog interessanter: Afprijsing van huidige Ivy Bridge laptops. Kijk maar eens naar prijsgrafieken van de MacBook Air (11,6" 64GB, 11,6" 128GB, 13,3" 128GB, 13,3" 256GB), die je ziet als je even naar onder scrolt. Bij alle vier de modelen zie je de prijzen instorten. Er gaat zo 100 euro vanaf, en dat geld voor veel laptops waarvan Haswell modellen zijn aangekondigd. Winkels willen van de oude modellen af en daarom worden ze afgeprijsd. En dan kan jij je ineens een laptop veroorloven die normaal een paar honderd euro meer had gekost.

Mijn advies is dus: Kijk de komende maand goed naar alle ontwikkelingen. Houd aanbiedingen en afprijzingen in de gaten en kijk of je nieuwe haswell laptops ziet verschijnen die aan je eisen voldoen. En maak dan de keus: Een nieuwe Haswell of een afgeprijsd Ivy Bridge model.

• dglavimans
Tech Nieuws NL schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:34:
Zoals je op het laatst zelf aankaart: Haswell is key.

Waarom? De komende maand zullen veel aangekondigde Haswell laptops in de schappen verschijnen en zullen er nog meer aangekondigd worden. Dit zijn natuurlijk pracht laptops die sneller zijn, langer met hun accu doen, betere graphics hebben en/of lichter en dunner zijn. En die zijn zeker interessant.

Maar wellicht nog interessanter: Afprijsing van huidige Ivy Bridge laptops. Kijk maar eens naar prijsgrafieken van de MacBook Air (11,6" 64GB, 11,6" 128GB, 13,3" 128GB, 13,3" 256GB), die je ziet als je even naar onder scrolt. Bij alle vier de modelen zie je de prijzen instorten. Er gaat zo 100 euro vanaf, en dat geld voor veel laptops waarvan Haswell modellen zijn aangekondigd. Winkels willen van de oude modellen af en daarom worden ze afgeprijsd. En dan kan jij je ineens een laptop veroorloven die normaal een paar honderd euro meer had gekost.

Mijn advies is dus: Kijk de komende maand goed naar alle ontwikkelingen. Houd aanbiedingen en afprijzingen in de gaten en kijk of je nieuwe haswell laptops ziet verschijnen die aan je eisen voldoen. En maak dan de keus: Een nieuwe Haswell of een afgeprijsd Ivy Bridge model.
Allereerst heel erg bedankt voor de vlotte reactie :)

Bedankt voor de tip, goedkoper is natuurlijk altijd beter en zou eens in de gaten houden het dit zich ontwikkeld in het verdere verloop van de maand.

Wat vindt u van mij suggesties, zit die goeie degelijke laptops of zijn er voor dit geld misschien wel betere laptop te koop (of verwacht aankomende maand) En welke van de gegeven zou u me aanraden

• dglavimans
Bumpje.

Ik heb de knoop bijna doorgehakt mede door de leuke extra's die je bij de Asus krijgt heb ik deze twee modellen gevonden:

http://www.paradigit.nl/p...3h2f715d133u/default.aspx

http://www.paradigit.nl/p...b0161_m01510/default.aspx

Echter is de VB goedkoper als de VZ met als enige verschil dat de duurdere met een 650m komt en de ander met een 740m. Ik dacht juist dat de 740m krachtiger zou zijn als in, hoger nummer enzo.. Maar dit lijkt dus niet te kloppen als ik op internet rondt zoek. Hij is wel later uitgekomen die 740m als de 650m, maar als die 650m beter is dan leg ik die 30 euro wel bij natuurlijk.

Iemand die hier een verlossend antwoord op kan geven?

[ Voor 24% gewijzigd door dglavimans op 17-07-2013 17:49 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik ben toevallig op dit moment naar dezelfde laptops aan het kijken als jouw.
Nu weet ik dat de Lenovo Y500 binnenkort een nieuwere versie van uit komt de Y510, hoe duur deze wordt weet ik niet precies maar zal ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.

Edit: de y510 komt volgens de mediamarkt tussen eind juli en half augustus.

Ook de N56 krijgt binnenkort een upgrade maar ook daar is nog weinig over bekend zover ik weet, misschien wel even het wachten waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 17:53 ]

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:51:
Hallo,

Ik ben toevallig op dit moment naar dezelfde laptops aan het kijken als jouw.
Nu weet ik dat de Lenovo Y500 binnenkort een nieuwere versie van uit komt de Y510, hoe duur deze wordt weet ik niet precies maar zal ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.

Edit: de y510 komt volgens de mediamarkt tussen eind juli en half augustus.

Ook de N56 krijgt binnenkort een upgrade maar ook daar is nog weinig over bekend zover ik weet, misschien wel even het wachten waard.
Ik hoorde al voorbij komen dat de y510 ontzettend slecht is in tegenstelling tot de "perfecte" y500

Verwijderd

Dat heb ik idd ook gehoord, maar ik heb hier zelf geen mening over omdat ik de y500 nog nooit heb gehad en de y510 ook bijna niemand heeft...

• dglavimans
Het schijnt inderdaad dat de nieuwere modellen het wachten niet echt waard zijn.

Wel vond ik deze: http://www.paradigit.nl/p..._nl/59381814/default.aspx met de gt750m. Alleen welaar 8gb ram maximaal... Dat is een gok maar denk dat ik er genoeg aan ga hebben aangezien ik nu met 4 al rond kom.

Aan de anderen kant de ps4 krijgt ook 8gb geheugen.. Vraag me af hoe dat ontwikkeld naar pc games en dergelijke. Maar die 750m is het wel waard tegenover de 650m

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ze zeggen vaak maximaal 8gb terwijl er ook gewoon 16gb in kan en bij alle Y500 staat maximaal 16gb, dus het lijkt me sterk dat het hier opeens niet kan.

• dglavimans
lucash schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:16:
Ze zeggen vaak maximaal 8gb terwijl er ook gewoon 16gb in kan en bij alle Y500 staat maximaal 16gb, dus het lijkt me sterk dat het hier opeens niet kan.
Ja precies, in het ergste geval koop je dat ram en doet die het dan niet.. Tis de gok wel waard denk ik :) Dinsdag ga ik hem reserveren
Pagina: 1