Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VoIP-verbinding werkt slecht!

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik heb een VoIP-verbinding via Cambrium (het bedrijf achter TweakDSL en anderen) met een inkomend vast telefoonnummer. Deze telefoonverbinding loopt via ons ADSL-modem (Siemens SX551) en aangezien het over SIP gaat dus over het ADSL-signaal naar de SIP-server (82.197.223.42).

Helaas hebben we al sinds activering van telefoonnummer problemen met de verbinding. Het gaat niet om ruis maar om kleine onderbrekingen en 'gestotter'. Erg irritant, want soms is op deze manier bellen onmogelijk. Je hoort de ander nauwelijks.

Ik heb QoS ingesteld, dit heeft geen effect. Pingen naar SIP-server levert geen packetloss op.
Modem resetten helpt ook niet.

Wat zou het nog kunnen zijn?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 23:58
wat je kan doen is modem swap aanvragen bij je isp aangeziewn die siemens sx551 boxen aardig oud zijn en langzaam aan bij verschillende mensen de geest geven

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
jopoh schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:54:
wat je kan doen is modem swap aanvragen bij je isp aangeziewn die siemens sx551 boxen aardig oud zijn en langzaam aan bij verschillende mensen de geest geven
Hey jopoh,

dat gaat moeilijk aangezien ik voor een modem 100,00 zal moeten betalen.
Het is zeg maar een budget-abo en budget-ISP waarbij je geen gratis modem krijgt.
Als het inderdaad zoals je aangeeft aan mijn modem ligt, zal ik dus zelf een nieuwe moeten kopen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?