Verschil tussen ping en latency??

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik zie vaak dat de term ping en latency door elkaar gebruikt worden, ook al weet ik dat het niet hetzelfde is.
Bv bij counterstrike. Als ik inbel met een modem heb ik altijd een hoge (>200) ping (of latency), terwijl als ik met kabelmodem ga spelen heb ik altijd 30-40 daar staan.
Als ik de server gewoon ping (DOS) dan zie ik ook een veeel lagere ping staan dan in CS.

Kortom, volgens mij staat in CS een latency, en waarom is die nou zo gevoelig voor de max bandbreedte..??

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Volgens mij is de actie een ping en de uitkomst de latency.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Precies. Het commando is "ping" en de uitkomst (Bijvoorbeeld 50 Ms) is de latency.

In principe bedoelen ze dus hetzelfde, maar ping wordt zo vak gebruikt omdat heel veel mensen dat commando gebruiken, en het schijnbaar dus duidelijker is om voor de term "latency" "ping" te zeggen.

Hoe dan ook, komt normaliter op hetzelfde neer.

(Als ik zeg "Heb je een goede ping ?" snappen veel mensen eerder wat ik bedoel in plaats van te zeggen "Heb je een goede latency ?" )

Aannames zijn fataal.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ok..all clear..

Maar wat is dan de reden dat ik met counterstrike een ontzettende toename in latency zie als ik met 56K6 inbel..
In windows is de uitkomst van de ping veel lager!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 16:34
Maar wat is dan de reden dat ik met counterstrike een ontzettende toename in latency zie als ik met 56K6 inbel..
Hoe groter het "ping"-bericht, hoe langer het duurt om die over een 56k6 kabeltje te pompen. Misschien kan hier de opl. gevonden worden ? :? Bij het commando "ping" kun je ook een lengte opgeven (meestal 32 byte).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 15:14

deadinspace

The what goes where now?

telefoonmodems hebben altijd zelf al een latency van een ms of 50, en het lijkt erop dat aan de andere kant van de lijn ook redelijk wat traagheid zit. Dit gaat met kabel (bijna) altijd aanzienlijk sneller.
Een ping (ok, latency) van 200ms is best goed voor telefoon. 50 is ook niet slecht voor kabel.

De latency heeft dus niks met de bandbreedte te maken. Als ping-packets groot zouden zijn, zou dit inderdaad wel uitmaken, maar ping-packets zijn normaal 64 of 56 bytes.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

De tijd heeft juist wel met bandbreedte te maken :)

't kost een 28k8 modem nu eenmaal meer tijd n-bytes op de lijn te zetten dan een 100mbit ethernet kaartje. Daardoor krijg je ook hogere pingtimes met een 300bps dan met een 56kbps modempje :)

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jullie vergeten een paar dingen:
ping meet de zogenaamde two-way latency, dus heen en terug.
en bandbreedte en latency hebben niet perse veel met elkaar te maken.
je kunt best een snelle lage capaciteit lijn hebben (kleine latency, lage throughput), of een trage hoge capaciteid verbinding hebben (hoge latency, hoge througput). bijvoorbeeld een satellietverbinding heeft een latency van een paar seconden, maar dat zegt niks over de throughput (die over het algemeen vrij hoog is).
Pagina: 1