Toon posts:

Intel Wifi 1030 geen bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik heb zojuist mijn Acer Aspire 1810TZ geupgrade van een Intel Wifi-Link 1000 naar een Intel Wifi-Link 1030.
Het enige verschil tussen deze 2 adapters, is de toegevoegde bluetooth bij de 1030.

Ik heb alle drivers e.d. naar behoren geinstalleerd (ook al meerdere malen ge-herinstalleerd inmiddels) maar krijg maar geen bluetoothmogelijkheden. Geen bluetooth adapter in Apparaatbeheer, geen bluetoothlogo ergens in de taakbalk, geen bluetooth op in het configuratiescherm.

Iemand enig idee hoe dit behoort te werken? Volgens de guide van Intel zelf zou het nu gewoon moeten werken en zou er een bluetooth adapter in apparaatbeheer moeten staan.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ergens in de bios misschien BT uitgeschakeld? Of een FN/hardwarematige knop? Ik kan me van de acer van mijn ouders herinneren dat die alle knopjes had, maar niet de hardware :P

Verwijderd

Topicstarter
Knopjes zijn inderdaad aanwezig, maar halen niets uit. De originele Acer Bluetooth module wordt aangesloten via een soort interne USB, die gebruik ik dus niet....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je weet dat je naast de wireless drivers apart naat de bleutooth drivers moet installeren. het zijn 2 aparte apparaten op 1 printplaat namelijk

de wifi op de 1030 werkt serieus kut bij mij. dus mag de bleutooth in wwan poort op een gsm antene aangesloten werken. en dat gaat nog verbazend goed :D . voor de rest draai ik weer op het oude wireless g kaartje, veel stabieler

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 08-07-2013 22:41 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:39:
je weet dat je naast de wireless drivers apart naat de bleutooth drivers moet installeren. het zijn 2 aparte apparaten op 1 printplaat namelijk

de wifi op de 1030 werkt serieus kut bij mij. dus mag de bleutooth in wwan poort op een gsm antene aangesloten werken. en dat gaat nog verbazend goed :D . voor de rest draai ik weer op het oude wireless g kaartje, veel stabieler
Ik heb inderdaad 2 drivers geinstalleerd, Intel Proset en Intel ProSet for Bluetooth, maar 't mag niet baten....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
Bluetooth functie moet vaak nog aangezet worden door BIOS of tooltje. Heb je al geprobeerd je wifi aan/uit te zetten? Bij de laptops waar Intel wifi in gebruikt wordt voor bluetooth is er nml ook meestal geen losse BT enable/disable knop, maar werkt het gewoon via de wifi killswitch.

Verwijderd

Topicstarter
Alle knoppen al geprobeerd, dat haalt niets uit.
Pagina: 1