Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PUM.HIJACK.TASKMANAGER wil niet verwijderd worden [win8]

Pagina: 1
Acties:

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Ik had pas geleden eens last van dat taakbeheer niet wou openen, malware bytes opgestart en die had iets gevonden (PUM.HIJACK.TASKMANAGER) en had het verwijderd en toen ging het goed. Maar nu heb ik het weer en malware kan het niet meer verwijderen. Norton 360 kan het niet eens vinden. Maar als ik de netwerkadapter uitschakel kan malware het ineens niet meer vinden en werkt taakbeheer gewoon. Ik heb ook AVG Free geprobeerd maar dat hielp ook niet. Hoe los ik dit op?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Registry Data Items Detected: 1
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System|DisableTaskMgr (PUM.Hijack.TaskManager) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and repaired successfully.

Dit is uit een log van iemand anders na een scan te hebben gedaan met het programma MBAM.
Installeer dit programma, update het programma met de laatste definities, en voer hierna een volledige scan uit.

Grote kans dat je naast de eerder genoemde melding meer dingen zult vinden. Kan je dan ook die log van die scan hier posten?

/edit
Voor de zekerheid. Scan je systeem ook eens met Eset Online Scanner. Of update je AVG en start je pc in veilige modus zonder netwerkverbindingen op en doe dan een volledige scan met AVG.

[ Voor 17% gewijzigd door LnC op 08-07-2013 23:55 . Reden: typo's ]

• 112fan
Na een volledige scan met MBAM het virus verwijdert en toen bleef het weg en tot nu (13-07) is het nog niet teruggekomen.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Goed om te horen. Heb je ook voor de zekerheid een full scan gedaan met AVG, of een house-call van b.v. Eset online scanner?

• 112fan
Het is weer terug :(

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54
Je kan nog HitmanPro3 erover gooien link
Als de (zeer snelle) scan naar trojans/rootkits/bootkits/etc niks oplevert; reinstall/reimage.
Ga niet lopen klooien met bootable linux iso antivirus scanners, ben je meer tijd aan kwijt dan een reinstall (en een schone image).
Hou wel in de gaten dat een PUM alleen 'potentially unwanted' betekent en je dus ook een legitiem maar belabberd programma zou hebben kunnen draaien.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Pagina: 1