waarvoor wil je hem gaan gebruiken?
iets meer info graag
iets meer info graag
Neem een Adaptec 19160 of 29160. Dan ben je op de toekomst voorbereid. Adaptec is gewoon het beste merk voor SCSI-shit.
Er zijn ook allerlei andere merken, die het ook best goed zullen doen, maar Adaptec heeft mij nog nooit teleurgesteld.
Er zijn ook allerlei andere merken, die het ook best goed zullen doen, maar Adaptec heeft mij nog nooit teleurgesteld.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Ik wil een SCSI writer of HD gaan gebruiken omdat ik een tekort heb aan IDE aansluitingenOp dinsdag 05 juni 2001 11:08 schreef TTT het volgende:
waarvoor wil je hem gaan gebruiken?
iets meer info graag
Let wel, SCSI is niet goedkoop! Misschien kun je ook net zo goed een extra IDE controller halen...
Maar SCSI is wel onverslaanbaar wat betreft access, doorvoer en aansluitmogelijkheden!!
Maar SCSI is wel onverslaanbaar wat betreft access, doorvoer en aansluitmogelijkheden!!
Wil je alleen een writer of cd-romspeler aansluiten is een cheape SCSI kaart voldoende (symbios ofzo) Met harddisk wil je performance dus zit je al gauw aan dure adaptec scsi kaarten. (2940 bijv)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
bedankt voor de tip, ik zal eens wat idecontrollers gaan vergelijken, levert adaptec ook ide controllers?
Verwijderd
Ik heb goede ervaringen met Tekram en Dawi.Op dinsdag 05 juni 2001 11:09 schreef JvdBosch het volgende:
Neem een Adaptec 19160 of 29160. Dan ben je op de toekomst voorbereid. Adaptec is gewoon het beste merk voor SCSI-shit.
Ik heb nu een Tekram SCSI U2W in de Pc zitten en die draait perfect.
Je kan natuurlijk ook Adaptec aanschaffen, maar die zijn 2x zo duur.
Verwijderd
Van adaptec aan de andere kant weet je zeker dat er ondersteuning is van zowel NT, Unix, Novell, Windows, OS/2, DOS, Linux etc etc. Dat is misschien wel erg belangrijk voor een gebruiker.Op dinsdag 05 juni 2001 12:52 schreef OetelDonk het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met Tekram en Dawi.
Ik heb nu een Tekram SCSI U2W in de Pc zitten en die draait perfect.
Je kan natuurlijk ook Adaptec aanschaffen, maar die zijn 2x zo duur.
Voor CD-rom, CD-RW, SCSI backup device, DVD speler etc is een 2904 voldoende (+/- 125 piek), voor een HDD is het een ander verhaal. Een 2940 is in de meeste gevallen voldoende, maar wil je een LVD-schijf (SCSI-160) gaan aansluiten zou ik gaan voor een 19160. Een 29160 is in principe dezelfde maar heeft 2 channels waardoor je 30 schijven ipv 15 kunt aansluiten.
Maar dan wordt eea wel erg duur, en aangezien het budget van de gemiddelde twieker hier beperkt is denk ik dat je het beste voor die 2904 kunt gaan. Succes.
P.s. vergeet niet om alles goed te terminaten!
Lees dit maar even na. De 29160 heeft maar 1 channel hoor. De 39160 heeft er twee (ik kan het weten, want die hangt in mijn PC). Het verschil tussen de 19160 en 29160N is nihil (software-support), maar tussen de 19160 en 29160 is wel verschil (meer aansluitingen, 64BitPCI).Op dinsdag 05 juni 2001 13:01 schreef www.hadecom.nl het volgende:
[..]
maar wil je een LVD-schijf (SCSI-160) gaan aansluiten zou ik gaan voor een 19160. Een 29160 is in principe dezelfde maar heeft 2 channels waardoor je 30 schijven ipv 15 kunt aansluiten.
Maar het is misschien wel een beetje overkill idd. Maar aan de andere kant, als hij eenmaal van SCSI heeft geproeft wil hij natuurlijk niet meer terug en hebben wij SCSI-freaks er weer eentje bij!
Verwijderd
Op mijn 29160 zitten twee connectoren. Heb ik volgens jou dus maar 1 kanaal verdeeld over 2 connectoren
Wist niet dat dat kon... Op de eerste heb ik mijn 2 Atlas schijven, de tweede heb ik gewoon niet in gebruik.
Yep dat kan. Dat is gewoon één channel die via een IC is verdeeld in U2W-LVD en SCSI-2. Let wel dat als je een SCSI-2 apparaat aansluit je LVD schijven kunnen terugvallen tot 40Mb/s (UW).Op dinsdag 05 juni 2001 15:58 schreef Jamez_Joint het volgende:
Op mijn 29160 zitten twee connectoren. Heb ik volgens jou dus maar 1 kanaal verdeeld over 2 connectorenWist niet dat dat kon... Op de eerste heb ik mijn 2 Atlas schijven, de tweede heb ik gewoon niet in gebruik.
Ik heb op mijn 39160 2 channels en 3 aansluitingen (1>LVD 2>LVD/SCSI-2 en beide een externe aansluiting voor een disk-array). Beetje overkill voor één 18.3Gb HDD en een CD-ROM en CD-R
Verwijderd
En Adaptec is echt niet de enige die onderteund wordt.
Advansys b.v. ook
Hou d'r wel rekening mee dat die Adaptecs niet aan IRQ sharing willen doen.
(Andere merken vaak wel.. zoals Advansys
)
Hier heb ik de 2940au er maar uit geknikkerd omdat hij niet wil in een KT7-RAID bord,(Moest een half jaar wachten op een BIOS fix van Abit en dan nog steeds brak)
... geen IRQ wil delen, en ook nog eens geen Ultra-SCSI apparaten gemixed op de bus wil met FAST SCSI.
Zeer vervelend, want dan kan ik mijn DAT streamers niet aansluiten als m'n Ultraplex CDrom er aan hangt, die zit ingebouwd..
Vandaar mijn ge-emmer over die Advansys controller, die doet het allemaal fluitend en net zo snel.
Greetz,
Hooi.
Advansys b.v. ook
Hou d'r wel rekening mee dat die Adaptecs niet aan IRQ sharing willen doen.
(Andere merken vaak wel.. zoals Advansys
Hier heb ik de 2940au er maar uit geknikkerd omdat hij niet wil in een KT7-RAID bord,(Moest een half jaar wachten op een BIOS fix van Abit en dan nog steeds brak)
... geen IRQ wil delen, en ook nog eens geen Ultra-SCSI apparaten gemixed op de bus wil met FAST SCSI.
Zeer vervelend, want dan kan ik mijn DAT streamers niet aansluiten als m'n Ultraplex CDrom er aan hangt, die zit ingebouwd..
Vandaar mijn ge-emmer over die Advansys controller, die doet het allemaal fluitend en net zo snel.
Greetz,
Hooi.
En Target controllers, hebben jullie daar ervaring mee? Ik wil nl. mijn spullen bij 1 leverancier halen, maar die verkoopt alleen target's, is de kwaliteit daarvan voldoende, of zou ik gewoon gaan voor 1 van de aangeraden merken?
adaptecs booten langzaam t.o.v. lsi-logics en advansys, tekram en dawi's.
Ik irriteer me daar aan.
Ik vind de support op adaptec raidcontrollers ook heel slecht. Met adaptec CI/o software crasht een netware 5 server. En nu 2 jaar na het uitkomen van de aaa133u2 komt novell met de oplossing dat je aspi in de ini van de adaptec software uit moet zetten. 2 JAAR!!! Adaptec kwam er niet uit. Krijg je een vage Franse of Duitser aan de lijn die, in mijn ogen, onvoldoende opgeleid zijn. Adaptec zuigt in mijn ogen zwaar.
Ik irriteer me daar aan.
Ik vind de support op adaptec raidcontrollers ook heel slecht. Met adaptec CI/o software crasht een netware 5 server. En nu 2 jaar na het uitkomen van de aaa133u2 komt novell met de oplossing dat je aspi in de ini van de adaptec software uit moet zetten. 2 JAAR!!! Adaptec kwam er niet uit. Krijg je een vage Franse of Duitser aan de lijn die, in mijn ogen, onvoldoende opgeleid zijn. Adaptec zuigt in mijn ogen zwaar.
Heb zelf ook een Target. Is gewoon merkloze troep met LSILogic/Symbios/NCR chippies erop. Is gewoon goed spul, aangezien je support afhankt van de chipset: LSILogic dus
Verwijderd
Ik heb een Tekram 390U2W.Op woensdag 06 juni 2001 08:23 schreef JvdBosch het volgende:
[..]
Yep dat kan. Dat is gewoon één channel die via een IC is verdeeld in U2W-LVD en SCSI-2. Let wel dat als je een SCSI-2 apparaat aansluit je LVD schijven kunnen terugvallen tot 40Mb/s (UW).
Ik heb op mijn 39160 2 channels en 3 aansluitingen (1>LVD 2>LVD/SCSI-2 en beide een externe aansluiting voor een disk-array). Beetje overkill voor één 18.3Gb HDD en een CD-ROM en CD-R
Op deze controller kan je een SCSI LVD-HD en een SCSI-2 tegelijk aansluiten zonder dat de snelheid van de LVD-aansluiting omlaag van 80MB/S naar 40MB/S.
Pagina: 1