Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[pricewatch/feat] Niet gerelateerde hardware verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Hi,

Ik zocht net in de Pricewatch naar moederborden met socket 1150 en vond daarbij een hele waslijst aan mogelijke chipsets waar ik uit kon kiezen terwijl die niet aan het socket 1150 platform verbonden zijn. Misschien een idee om de filters iets dynamischer te maken, en in dit geval niet het volgende doen:

> SELECT DISTINCT(chipsets) FROM motherboards;

maar:

> SELECT DISTINCT(chipsets) FROM motherboards WHERE socket = 1150;

Of iets in die richting :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er wordt toch al netjes aangegeven dat er 0 hits zijn bij deze chipsets?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar nog steeds moet je dan door zo'n immense lijst heenscrollen in sommige gevallen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:21:
Maar nog steeds moet je dan door zo'n immense lijst heenscrollen in sommige gevallen.
Het alternatief is dat de filters zichzelf zichzelf in alle gevallen bij elke keuze aanpassen; dat is niet alleen een storend effect maar zorgt ook voor een radicaal andere technische aanpak en waarschijnlijk een behoorlijk negatieve client-side performance impact.

Intentionally left blank

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Ik hoef het niet voor alle filters te hebben, maar laten we zeggen bij 10+ results dat het geminimaliseerd wordt tot mogelijke combinaties (mobo + mogelijk chipset). Het volgende filter hoeft dan ook niet korter:
Verbinding (USB/FW):
eSATA (162)
Firewire 400 (105)
Firewire 800 (9)
USB 1.1 (1)
USB 2.0 (689)
USB 3.0 (428)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
De lange lijst met filteropties helpt inderdaad niet bij de overzichtelijkheid. Zoals Crisp hierboven ook al aangeeft is dat je een oplossing hiervoor niet graag ten koste van je performance doet. Enerzijds bieden we hier graag alle mogelijke opties, anderzijds wil je niet zoveel opties dat het ten koste gaat van de overzichtelijkheid. Dit zorgt ook voor uitdagingen bij het ontwerpen van de filters ;)

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Geen enkel probleem als het niet beter kan :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kun je niet de boel laten sorteren? De opties met resultaten in de verkorte lijst zetten en alles met 0 onder "meer"?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Als ik aan het filteren ben dan heb ik liever niet dat de volgorde wordt aangepast zonder dat ik daar om heb gevraagd. Dat lost dit wellicht op, maar introduceert ook weer andere problemen

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Raven schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:27:
Kun je niet de boel laten sorteren? De opties met resultaten in de verkorte lijst zetten en alles met 0 onder "meer"?
Opzich prima, alleen heb ik ook wel alles alfabetisch :P Beide wordt lastig..

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik bedoel dus wel alfabetisch, maar dan alleen de opties die nog resultaten hebben ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Maar dan krijg je dus 2 keer het alfabet. Eén keer van de hits die wel 1 of meer resultaten heeft, en een keer het alfabet die geen resultaten geeft. Opzich zou dat voor mij persoonlijk ideaal werken, maar ik kan ook begrijpen dat mensen b.v. willen zien dat een bepaald merk of zoekopdracht geen resultaten geeft. Dus dan wordt het weer een kwestie van wie wilt wat en wat is handig voor de prestaties/overicht van de site. Opzich een oplossing waar ik positief over ben en die ik volgens mij wel wat vaker zie, maar of dat hier ook past? Dat laten we maar aan de devs over.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Raven schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:10:
Ik bedoel dus wel alfabetisch, maar dan alleen de opties die nog resultaten hebben ;)
Dat is effectief ongeveer hetzelfde als de opties weglaten, op het gebied van performance en benodigde hoeveelheid wijzigingen.

Wat daarbij vooral ongebruiksvriendelijk zal zijn is als je binnen dezelfde multi-select meerdere opties wilt aanvinken... Direct na het aanvinken van de eerste verspringt de tweede optie ineens van positie (want als dit gedrag op andere filters moet werken, moet het eigenlijk ook op het filter zelf werken). Sterker nog, degene die je net hebt aangevinkt verspringt ook van positie, dus als je 'm weer uit wilt vinken kost je dat ook weer wat extra moeite/zoekwerk.

Overigens staat de lijst al in twee losse alfabetische lijstjes: de populairste 10 en 'de rest'. Dus dan krijg je er 3 of 4 losse stukjes op alfabet (of dat hele populairste-onderscheid moet vervallen). En voor niet-opengeklapte filters moet je dan eigenlijk de populaire opties al vervangen door anderen...

Al met al is het een aardige uitdaging om dit praktisch in te zetten. De lijst keuzeopties scheiden in 'Dit voldoet nog aan je huidige filters' en 'Dit voldoet niet meer aan je filters' is op zich interessant, maar het is maar de vraag of het niet te veel corner-cases heeft waar we dan weer een oplossing voor moeten verzinnen.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
Ik denk ook niet dat alle filters aangepast moeten worden, maar die van fabrikanten, sockets, chipsets leken mij wel kanshebbers :)

Pagina: 1