Toon posts:

Radeon vs GeForce voor CAD programma's en fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand enig idee welke van de 2 beter presteert in bijvoorbeeld Solid Works en Adobe Photoshop? Ik weet dat ik beter een Quadro of een FirePro kan nemen, maar ik wil ook nog kunnen gamen en heb niet het idee dat dat gaat lukken op een van de 2 laatste kaarten.

Gr.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-02 09:53
Maakt niet uit.
Sowieso leunen beide programma's niet zo heel sterk op de gpu. Een graka die sterk genoeg is voor gaming zal zeker meer dan sterk genoeg zijn voor Photoshop of SolidWorks.

Zie net dat Tomshardware gisteren een uitgebreide review op de site heeft gezet: http://www.tomshardware.c...n-graphics-card,3493.html

[ Voor 52% gewijzigd door wappiewappie op 08-07-2013 22:58 ]

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Het probleem zit hem vaak eerder in de drivers dan in de Hardware zelf. Althans dat is mijn ervaring met AutoCAD, Unigraphics etc.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2025
Pak een fermi geforce (5xx) voor sterke gpugpu rekenkracht en prima voor gaming. De GTX580 is voor een prijs rond de 170euro 2ehands verkrijgbaar.
En net zoals hierboven gezegd is de bottleneck in performance vaak de softwarematige aansturing helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, vooral de link naar tomshardware is erg handig. Misschien is het handig om te melden dat de kaart in een laptop zit, dus het gaat om de mobiele versies

• wappiewappie
Heb je het voor je studie nodig?
In dat geval zul je neem ik aan alleen met kleine lichte 3d modellen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor de studie inderdaad, maar het moet een Solid Works gecertificeerde kaart zijn..

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08-2025
ik draai solidworks zelf ook voor mijn studie, heb een asus n56vz met gt650m en het draait perfect. het enige (kleine) nadeel dat een niet gecertificeerde kaart heeft is, is dat je geen gebruik kan maken van realview, realview houdt in dat je betere schaduwen en dergelijke krijgt tijdens het ontwerpen van je onderdeel/project.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• wappiewappie
6 jaar geleden had mijn laptop tijdens de studie ook geen enkele moeite met SolidWorks, terwijl die wel wat moeite heeft met 1080p video. Dat zegt denk ik wel genoeg.

De cpu is overigens veel belangrijker voor CAD programma's

[ Voor 8% gewijzigd door wappiewappie op 10-07-2013 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info, ik moet er ook nog flink op kunnen gamen, denk aan Battlefield 4, Crysis 2, Battlefield 3 enz. De wat zwaardere spellen dus. Is er een kaart waarvan je kunt zeggen; oke, lager dan dit moet je echt niet gaan?

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Lager dan een GTX660ti zou ik denk ik niet gaan.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Ben zelf niet bekend met Solid Works specifiek, maar in een periode dat ik vele met Maya speelde kwam ik er al vrij snel achter dat de CPU belangrijker was dan de GPU. Dit simpelweg vanwege de vele berekeningen van de tri's en quad's. Het renderen gaat over het algemeen toch wel tergend langzaam, dus alleen om die reden zou ik nu niet 400 euro extra gaan spenderen voor een betere graka.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07
Galeton schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:59:
Ben zelf niet bekend met Solid Works specifiek, maar in een periode dat ik vele met Maya speelde kwam ik er al vrij snel achter dat de CPU belangrijker was dan de GPU. Dit simpelweg vanwege de vele berekeningen van de tri's en quad's. Het renderen gaat over het algemeen toch wel tergend langzaam, dus alleen om die reden zou ik nu niet 400 euro extra gaan spenderen voor een betere graka.
Nu zit ik ook al een aantal jaren niet meer 'into' SolidWorks, maar ik ben er vrij zeker van dat er steeds meer taken door de GPU afgehandeld worden t.o.v. de CPU enkele jaren terug.
Gezien de Photoshop benchmarks heeft een Extreem dure kaart kopen niet veel performance/$ voordelen, maar ik zou er zeker een kaart van €150+ inzetten :)

Maargoed, hiervoor zou ik gewoon even naar benchmarks zoeken. (voor de consumentenkaarten zoals een oude GTX 580, GTX 670, GTX 760 etc.)

[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 11-07-2013 17:31 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Solidworks werkt over het algemeen prima op elke recente gamekaart. Behalve de realtime viewports wordt er verder niks gedaan in SW door de GPU. Dus geen gpu rendering bijv. Met simpele objecten kom je prima weg met low end kaarten. (omdat de cpu belangrijker is) Firepro of een Quadro zou ik alleen doen als je alleen maar CAD op die computer doet, en ook nog eens hele zware dingen doet en/of perse realview wilt hebben.

Ik vind die laatste review van Tomshardware maar raar, ze doen net alsof je echt een pro kaart nodig hebt, terwijl ze niet eens wat gamekaarten testen.

Ik zou er gewoon een 660/670/760/770 ofzo inzetten als je ook wilt gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 11-07-2013 17:22 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik bedoel eigenlijk een laptop kaart. Zat zelf te denken dat een 675M het minimum is, maar weet het niet zeker
Pagina: 1