Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 13:18
Via de WiFi bij mij thuis, en sommige dagen die op school, wil whatsapp niet fatsoenlijk werken.
Berichten worden niet verstuurd, komen meerdere malen aan en soms met grote vertraging.
Omdat whatsapp weinig data verbruikt, en ik genoeg mb per maand heb, wil ik het zo instellen dat WhatsApp in geen geval gebruik mag maken van de WiFi verbinding, ook niet als deze is verbonden.

Whatsapp moet dan dus altijd de achterliggende 3g verbinding gebruiken, die wel gewoon werkt.
Ik kan dit echter nergens vinden, iemand een idee hoe dit werkt?
Het is Android 4.2.2.

OVerigens, ik heb begrepen dat veel mensen dit probleem hebben en heb al veel "oplossingen" geprobeerd:

- Wifi router (thuis) reset
- whatsapp opnieuw installeren
- opnieuw opstarten telefoon
- etc.

Het enige wat echter werkt is het uit/aan zetten van de wifi verbinding, en ik wil dat niet constant hoeven doen. Als ik dit doe werkt het voor 5 min (krijg dan alles binnen) en daarna is het weer bagger. :(

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

WhatsApp heeft ook zeer vaak storingen, bij mij komt het ook vaak later aan of fotoś uploaden bijvoorbeeld niet (android 4.0.4)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 01:39
Volgens mij wordt je 3G uitgeschakeld als je WiFi aan zet, dus wat jij wil gaat dan dus niet werken.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 13:18
Iemand ideeën wat je hier dan wel aan kunt doen?
Is zo irritant..

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb het ook, is een Whatsapp wifi probleem. Zou moeten zijn opgelost, maar heel veel vrienden inclusief moi hebben er nog last van. Best slordig, apps als Viber hebben er niet last van...

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:50

netblade

Sunrise

Probleem speelt hier ook nog steeds, het is na de laatste updates alleen maar erger geworden. Tijd om maar eens te oriënteren op iets anders of weer gewoon vrolijk te gaan smsen, dat is immers toch gratis.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Tot voor kort werkte bij mij deze app uitstekend om het probleem op te lossen: Google Play: Push Notifications Fixer. (Zie ook de App voor de beschrijving van het probleem).

Echter sinds de recente whatsapp update waarbij wifi prestaties verbeterd zouden moeten zijn, is het probleem in andere vorm weer terug en lost deze app het probleem niet op.

(Let op: Je hebt root nodig om die app te kunnen gebruiken!)

Verwijderd

Kun je dan niet gewoon de wifi verbinding helemaal niet meer gebruiken?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:20:
Kun je dan niet gewoon de wifi verbinding helemaal niet meer gebruiken?
Dat kan ook, maar ik heb een bundel van 2,5gb max, en als ik alles via 3G doe dan red ik het daarmee niet tot het einde van de maand.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
Wat voor telefoon gebruik je? Ik had laatst toevallig een soortgelijk iets nadat ik mijn Xperia Z van een verse installatie had voorzien. Wat bleek in dit geval: bij de stamina modus moet je whatsapp (en eventuele andere zaken) als uitzondering instellen. Doe je dat niet, dan komen de berichten niet binnen zodra hij in stamina modus gaat.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1