Divx op je TV

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Hein558
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09-2025
Hallo allemaal,

Ik had ff een vraagje mbt Divx. Is het mogelijk om een divx af te spelen via de TV-out van een tv-kaart en zoja van welk merk?

Ik heb namelijk geen TV-out op mijn videokaart en vraag me af wat de alternatieven zijn

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:53
Ehmm, elke videokaart met TV out kun je je divx mee bekijken op je tv..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee alleen via je videokaart, via TV-kaart kan niet.

• Jan-Hein558
Maar ik bedoel: Is het ook mogelijk om dat met een de tv-out van een TV-tuner kaart te doen? Zoals die van een WINTV-PRO of PCTV-Rave.

Ik heb namelijk gelezen dat je de TV-out van een Mpegkaart hiervoor niet kan gebruiken

• Jan-Hein558
Shit zeg,

En er zijn verder geen alternatieven??

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

dixons verkoopt de Trust Televiewer voor 199,- http://www.dixons.nl/product/727/index.phtml
maar je kan ook voor 300,- ff een geforce2-MX halen met tv-out.

• Jan-Hein558
Maar kan zo'n trust-televiewer ook de resolutie weergeven waarop de DiVX is opgenomen? Anders krijg je namelijk minder mooi beeld, van die vage blokvorming ed

• venomous
  • Laatst online: 07-02 17:25
koop gewoon een goedkoop kaartje met tv out

Met een tv out kan je via een kabel bv een combinatie van svhs of rca naar scart gewoon letterlijk je beeld naar een tv sturen zo'n kabeltje kost goedkoop (maar toch redelijk goed) Fl 40-, of een duurdere Fl 100,-

Specs

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 13:44

Metzie

Nyaano !

Trust televiewer kan tot 1024x768. Vriend van mij heb er ook een en dat ding is perfect om films te kijken.
Helaas is het voor windows werk niet erg aan te raden, veels te onscherp.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Jan-Hein558
Aha, ja helaas heb ik geen geld over voor een nieuwe videokaart, kheb namelijk een Geforce 2 GTS zonder TV-out, dus dan blijft de Televiewer op dit moment het enige alternatief

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 05 juni 2001 11:13 schreef Metzie het volgende:
Helaas is het voor windows werk niet erg aan te raden, veels te onscherp.
tsja wat wil je? het blijft een tv he? geen mooie lage dot pitch monitor ofzo.
maar voor films is het wel ok.
ik vind het fijner kijken dan mn monitor iig.

• venomous
ja dan is dat de beste keus

Specs

Verwijderd

4mb?? PCI videokaartje kopen met TV-out voor onder de 100,-, (zie pricewatch) die plant je naast je GTS et voila.....klaar is kees......jij je TV-out ook voor DIVX....

Suc6

• Jan-Hein558
Oja,

Dat kan natuurlijk ook, maar als ik er een 2e videokaart onder zou planten, krijg ik het gevoel dat ik irq-conflicten enzo krijg, of is dat niet zo'n probleem??

• venomous
als je het goed instelt niet
ik heb een keer 2 vkaarten en 2nic eringehad plus de normale kaarten gaf even problemen maar gewoon handmatig aangepast :-)

Specs

• Jan-Hein558
Thanx voor de info, da ga ik maar 's ff proberen dan !

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
je kunt ook een matrox kaart halen (GX450 dual head) --> 2 monitoren , tv -out

Verwijderd

Ik heb ook een Trust Televiewer en het ligt er gewoon aan op welke resolutie je je beeldscherm hebt staan. De Televiewer ondersteunt tot max 1024x768. Maar die kun je altijd lager zetten. Het ziet er toch mooier uit op tv omdat een tv niet zo'n hoge resolutie heeft als een beeldscherm dus mengen de kleuren en zo iets door elkaar waardoor het er beter uit ziet en je dus ook minder blokjes ziet. Maar je moet maar zien wat je doet ennuh...suc6 ermee! And plz call me MISTER Hiney :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

yep.. divx is wel mooier op je tv vindt ik.. ik vind de kleuren veel beter overkomen dan op de monitor...
windows zelf op de tv slaat natuurlijk nergens op.. je kunt nauwelijks iets lezen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

en als je dan zo'n tweede videokaartje hebt gekocht kun je ook leuk twee monitoren eraan hangen net als bij de G400/450 is ook altijd leuk natuurlijk.

Verder kun je ook proberen om zelf een converter te bouwen,..VGA-->PAL

tijdje geleden zijn hier topics over geweest, ook met links naar schema's om die dingen te bouwen, maar goed, daar moet je dan wel kaas van hebben gegeten. Ken iemand die het geprobeerd heeft maar we kregen niet helemaal goed beeld,...helaas,...(het bleef 'lopen')

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] ;)
Pagina: 1