Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer, scannen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Beste lezers,

Op dit moment heb ik een all-in-one printer staan die aan vervanging toe is. Deze wil ik vervangen door een printer/scanner die ik ook via een netwerk kan gebruiken.

Hiervoor zocht ik naar een printer met een rj45 aansluiting, maar als ik zo'n printer nu aan het netwerk hang kan ik dan ook de scanfunktie gebruiken.
Bijvoorbeeld:
Brother DCP-J925DW of Brother DCP-J4110DW
http://www.brother.nl/g3....ctoverzicht/s_level/40220

Met de huidige printer die nu i.c.m. een NAS/printerserver word gebruikt is werkt deze funktie niet meer. Maar als ik nu een van die printers aan het netwerk hang kan ik dan gewoon op scannen drukken en dan selecteren naar bijv. computer1 of via de software, of werkt deze scanner dan alleen naar verwisselbare media?

Sorry voor de mogelijk onduidelijke beschrijving, Alvast bedankt voor de reacties,
ZP

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Bij de meeste Brother printers vraagt de installatie inderdaad of je jouw pc met de "Scan naar PC" knop wilt registreren. Ook kan je gewoon vanuit de software van Brother, het control center, scannen over het netwerk.

http://www.brother.nl/g3....4110DW/s_detailType/specs
Hier zie je ook de mogelijkheden met scannen;
Scannen naar bestand Scan direct naar bestand op uw computer
afbeelding Scan direct naar een beeldbewerkingsprogramma
netwerk map Scan direct naar bestand op uw netwerk. Zonder tussenkomst van een computer
OCR Scan direct naar leesbare tekst1
e-mail Scan direct als bijlage van een te verzenden e-mailbericht
USB Scan direct naar een USB-opslagmedium, Zonder tussenkomst van een computer
FTP Scan direct via het netwerk naar een FTP server. Zonder tussenkomst van een computer
media card Scan direct naar een geheugenkaart, Zonder tussenkomst van een computer

[ Voor 63% gewijzigd door jordeeeh op 08-07-2013 16:41 ]

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
En dit kan dan vanuit de software vanaf elke pc in het netwerk?

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Ja, vanaf overal waar je de Control Center hebt geïnstalleerd moet dit gewoon werken.

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Sorry had de edit nog niet gelezen.
jordeeeh schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:39:
Scan direct naar bestand op uw computer
Scan direct naar netwerk map bestand op uw netwerk. Zonder tussenkomst van een computer
Hierbij staat echter niet of dit ook daadwerkelijk gedaan kan worden als de netwerkaansluiting gebruikt worden, maar de tweede regel zegt genoeg.

Bedankt voor de snelle reactie(s),
ZP

[ Voor 24% gewijzigd door zekerpixels op 08-07-2013 17:02 ]

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 09:55
jordeeeh schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:46:
Ja, vanaf overal waar je de Control Center hebt geïnstalleerd moet dit gewoon werken.
Weet je dit uit eigen ervaring? De specs hoeven nl. Niet de waarheid te zijn.
Ikzelf heb bv een canon en die heeft continu problemen bij gebruik in netwerk voor zowel printen als scannen.
Ben ook op zoek naar een andere printer dus wil graag echte gebruikerservaringen weten voor aanschaf

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Er staat bij mijn al een Brother netwerkprinter maar dat is een zwart/wit, dit werk verder gewoon goed. Ik twijfel er aan als ik bijv een van de bovengenoemde printers neem of ik dan via netwerk kan scannen. Het printen zal wel goed gaan, want dat werk nu ook al goed.

nee nog steeds geen printer aangeschaft, ik kwam er achter dat ik te weinig ip adressen tot mijn beschikking heb. Inmiddels staat er een router, als die goed ingesteld is dan zal er wel een van de printer komen.
Pagina: 1