Laptop om op te gamen 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 15:50
Dag tweakers

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

- Microsoft office/libre office gebruiken
- Internetten
- Gamen (het belangrijkst, een laptop die dit kan kan bovenstaande ook prima)

Wat mag je laptop gaan kosten?

Het budget is 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

(Ik heb nog geen antwoord van hem gekregen op deze vraag, ik edit dit wanneer ik daarop antwoord heb)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nope.

Eigen "onderzoek"

Ik ben na een tijdje zoeken in de pricewatch tot dit gekomen:

http://tweakers.net/price.../327837;333893/categorie/

De Asus heeft een iets betere GPU (~15% in http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php )
De Dell heeft een betere CPU (~30% in http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php )
De Dell heeft 2GB meer RAM, een grotere en snellere harde schijf (5400 vs 7200rpm)
De Asus is wel een stuk dunner.

Zijn er nog andere laptops/dingen die ik over het hoofd heb gezien?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik denk dat je beter af bent om voor 600 euro een gaming desktop te bouwen. Er zijn niet veel gaming laptop s voor 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
MrKhalid schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:45:
Ik denk dat je beter af bent om voor 600 euro een gaming desktop te bouwen. Er zijn niet veel gaming laptop s voor 600 euro.
Ik waardeer het dat je gereageerd hebt, maar je bent altijd beter af om voor hetzelfde budget een desktop te bouwen, maar deze persoon wil geen desktop, hij heeft liever een laptop, daarom staat dit topic in het laptop aankoopadvies gedeelte (No offense, maar hier is over nagedacht).

Hij blijft ook zeker niet altijd staan op een plek, ik weet alleen nog niet of hij hem veel mee gaat nemen of af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 11:53

thorgal21

Forum Noob

Ik heb dezelfde video kaart als de Dell (7670) en ik kan de meeste games goed op medium draaien Ik weet niet welke games je gaat spelen maar als je geen high end games zoals crysis en battlefield gaat spelen kan je de meeste games wel op high spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass500
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 16:56
Als je dan echt een laptop om op te gamen wilt zou ik toch zo'n 150-200 euro meer besteden zodat je er een hebt met een degelijke GPU. Verschil in prestaties van laptops van 800 euro tov 600 euro is toch wel flink te merken, veel betere investering als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
Bass500 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:42:
Als je dan echt een laptop om op te gamen wilt zou ik toch zo'n 150-200 euro meer besteden zodat je er een hebt met een degelijke GPU. Verschil in prestaties van laptops van 800 euro tov 600 euro is toch wel flink te merken, veel betere investering als je 't mij vraagt.
Dat snap ik en dat weet ik, maar ik moet iets uitzoeken voor iemand met een budget van 600 euro, dus helaas kan ik niet zomaar meer uitgeven. Ik heb hem ook 2e hands voorgesteld, maar dat wil hij helaas ook niet.
Pagina: 1