Ik loop tegen een probleem aan bij MySQL:
$condition is een voorwaarde wanneer een INSERT uitgevoerd mag worden.
Deze levert als resultaat 1 aantal record op.
Zowel de insert query in $query als $condition werken als ze los uitgevoerd worden goed (dit is getest).
Maar op het moment ik dit combineer met een IF statement gaat het mis. Eveneens geprobeerd met INSERT WHERE EXISTS. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd maar als ik de handleidingen en voorbeelden bekijk zou dit moeten werken. Iemand een idee waar mijn fout zit?
$condition is een voorwaarde wanneer een INSERT uitgevoerd mag worden.
Deze levert als resultaat 1 aantal record op.
Zowel de insert query in $query als $condition werken als ze los uitgevoerd worden goed (dit is getest).
Maar op het moment ik dit combineer met een IF statement gaat het mis. Eveneens geprobeerd met INSERT WHERE EXISTS. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd maar als ik de handleidingen en voorbeelden bekijk zou dit moeten werken. Iemand een idee waar mijn fout zit?
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $condition = "SELECT count(*) FROM object_roles AS OBJ, application_roles AS ROL, application_users AS USR WHERE USR.id = ? AND ROL.id = USR.role_id AND OBJ.object = ? AND OBJ.write_level <= ROL.write_level"; $query = 'IF (('.$condition.') = 1) THEN '; $query .= 'BEGIN '; $query .= 'INSERT INTO application_youtube (youtube) VALUES(?) '; $query .= 'END'; |