Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar Internet Explorer probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Sinds een tijdje kan de laptop van mijn ouders geen sites meer openen in IE. Hij laadt dan alleen maar een paar advertenties die niet op de normale plek staan, en doet bij elke site die ik invoer hetzelfde.

Is dit een virus of ander beveiligingsprobleem?
-Hitman Pro vind niks
-UAC was eerst uitgeschakeld, ik heb het nu ingeschakeld(te laat waarschijnlijk)
-Het is een legale windows
-In veilige modus kan ik wel een site bezoeken in IE
-Chrome en Firefox werken allebei wel normaal, zowel in de standaard modus als veilige modus

Wat kan ik hier aan doen?

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 16:48
Als je wel websites kan laden in IE veilige modus, dan lijkt het erop dat een plugin of extensie roet in het eten gooit.
Plugins kan je terugvinden onder Tandwieltje -> Manage add-ons. Wat gebeurt er als je alle plugins en extensies uitschakeld? Laden de websites dan wel?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Naast de stappen die hierboven zijn gezegd zou ik het systeem minstens met MBAM scannen. Grote kans dat deze die adware / malware vind.
Daarnaast zou ik een grondige volledige scan met de antivirus aanraden

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik heb alle extensies uitgeschakeld, daarna nog steeds hetzelfde.
MBAM had gisteren niks gevonden, vergeten te melden. Het probleem was er toen ook al. Wat kan ik nog doen, aangezien er MSE op die laptop staat :P

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Windows MSE staat nou niet echt bekend om zijn top prestaties qua virusses vinden. Heb je wel de nieuwste IE?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer eens MSE te verwijderen van de pc en zet er voor even een andere Anti-virus op. Misschien houd MSE pagina's of Internet Explorer tegen vanwege een vage setting.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Dit lijkt mij beter in CSA te passen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Zet een virusscanner op een stick die je boot voordat het OS start.

Gebruik bijv. YUMI om een aantal tools op een stick te zetten. Dit zijn de ondersteunde antivirus tools:

Acronis Antimalware CD
AOSS (Malware Scanner) system\stage1
AVG Rescue CD (Antivirus Scanner)
AVIRA AntiVir Rescue CD (Virus Scanner) ; does install to root of drive
Bitdefender Rescue Disk (Antivirus Scanner)
Comodo Rescue Disk (Antivirus Scanner)
Dr.Web Live CD boot\module\drweb_bases.dwm
F-Secure Rescue CD
GDATA Rescue CD
Kaspersky Rescue Disk (Antivirus Scanner)
Panda SafeCD
Windows Defender Offline

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurd als je internet explorer een keer helemaal reset (in IE8 zat dat onder extra -> internet opties -> tabblad geavanceerd -> knopje 'opniew instellen'.

Desktop | Server | Laptop

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Rupie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:38:
Als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurd als je internet explorer een keer helemaal reset (in IE8 zat dat onder extra -> internet opties -> tabblad geavanceerd -> knopje 'opniew instellen'.
Dit is trouwens ALTIJD de eerste stap die men dient te nemen 8)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik had onlangs ongeveer hetzelfde problemen bij 2 tantes en de laptop van men moeder. "Resetten" van internet explorer leek te helpen met volgende tool: How to reset Internet Explorer settings
Pagina: 1