ik heb ene harddisk met 3 partities, op de eerste staat win98, op de 2e staat win2k en op de derde staat data, nu wil ik op de derde winxp instaleren. kan ik deze er gewoon bijzetten zonder mijn data te verliezen? ik zat te denken om een map op de 3e te maken en die als een soort 4e partitie te beschouwen...kan dit? of kan ik met partition magic een 4e partitie aanmaken door mijn 3e te splitsen? maar wel zonder mijn data te verliezen??
dat splitsen zal echt wel werken via PQmagic. Misschien kun je XP er ook zo op instaleren(2000 iig wel, zolang je FAT intact laat
)
Verwijderd
je kunt een deel afsplitsen van 3 en daar partitie 4 mee maken.
WinXP toch op partitie 3 (data) te installeren is lastig als je weer XP van partitie 3 af wilt hebben.
Wat is partitie 3 eigenlijk? Primaire partitie of extended?
WinXP toch op partitie 3 (data) te installeren is lastig als je weer XP van partitie 3 af wilt hebben.
Wat is partitie 3 eigenlijk? Primaire partitie of extended?
XP moet het NTFS filesysteem hebben,net als win2k. Je krijgt tijdens de installatie ook de optie "full NTFS format". Dus zet die data dan maar even op een andere partitie/cdr als ik jou was
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
1e is primaire (win98) 2e en 3e zijn extended
1e is 5GB, 2e is 5GB en 3e is 20GB, vandaar dat ik die wil opsplitsen en op de 3e winXP instaleren en van de vierde mijn data....maar als ik het opsplits m,et PM, verlies ik mijn data dan niet??
1e is 5GB, 2e is 5GB en 3e is 20GB, vandaar dat ik die wil opsplitsen en op de 3e winXP instaleren en van de vierde mijn data....maar als ik het opsplits m,et PM, verlies ik mijn data dan niet??
Gelul, W2k en XP kunnen goed onder fat 16 en fat 32 werken. Tijdens de setup kan je dus ook kiezen om je huidige filesystem intact te laten.Op dinsdag 05 juni 2001 11:02 schreef 2Dutch2 het volgende:
XP moet het NTFS filesysteem hebben,net als win2k. Je krijgt tijdens de installatie ook de optie "full NTFS format". Dus zet die data dan maar even op een andere partitie/cdr als ik jou was
Wel zou ik aanraden XP op een andere partitie te installeren buiten je data. Dus gebruik PQ magic om je partities te resizen.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
dat resizen kan dus zonder mijn data te verleizen??
type ik "moet"? ik bedoelde "is beter" 
en nog sneller ook..
en nog sneller ook..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
als ik resize, hoe groot moet ik de partitie van XP minimaal houden om hem lekker te laten draaien?? of maakt dat niet zoveel uit, ik wil hem alleen maar testen met office xp en verder eigenlijk niet echt gaan gebruiken voor al mijn werk, meer dus om het een beetje te testen..
Verwijderd
XP 2GB aparte partitie, en zorgen dat je geen ntfs partities hebt. (winXP zou de ntfs van 2000 wel eens kunnen coverteren naar ntfs5.1 ofzo, waardoor win2000 defrag, scandisk, en partitionmagic niet meer werken! op die schijf)
Pagina: 1