• HiddenSins
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste Tweakers,

Ik wil een behuizing gaan kopen; de Zalman Z11 Plus, alleen is er een klein probleempje. De Zalman Z11 Plus heeft geen normale connectie voor de front header voor de USB 3.0. aansluitingen en daarom dacht ik dat ik misschien iets als een converter kon kopen, zoals deze Adapter.

Mijn moederbord: P8Z68-V
Behuizing: Zalman Z11 Plus

Zou dit werken? Kom ik uit met alle verbindigen en slots?

Alvast bedankt.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Dat zou inderdaad moeten werken die adapter stop je dus op het moederbord. Op de plek waar tegenwoordig de kabel van het front paneel in gaat. En de front paneel kabel steek je gewoon in de adapter.

Maar je kan de frontpaneel kabel ook intern doorlussen naar de achterzijde van een USB 3.0 slot natuurlijk zoals het hoort bij jouw behuizing.

[ Voor 97% gewijzigd door JT888 op 08-07-2013 14:14 ]

• HiddenSins
JT888 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:06:
Dat zou inderdaad moeten werken die adapter stop je dus op het moederbord. Op de plek waar tegenwoordig de kabel van het front paneel in gaat. En de front paneel kabel steek je gewoon in de adapter.

Maar je kan de frontpaneel kabel ook intern doorlussen naar de achterzijde van een USB 3.0 slot natuurlijk zoals het hoort bij jouw behuizing.
Maar in principe verlies ik dan toch 2 USB 3.0 slots achter om te gebruiken, terwijl ik nu de USB 3.0 connector kan gebruiken?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt, maar hoeveel USB3.0 apparaten wil je tegelijk aansluiten? Hoeveel daarvan zal permanent aangesloten blijven dat je die achterin wilt steken?

En met die adapter, let heel goed op de ruimte die 't gebruikt, de oriëntatie ervan en componenten er omheen. Misschien wil je liever een andere.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HiddenSins
Hero of Time schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:42:
Klopt, maar hoeveel USB3.0 apparaten wil je tegelijk aansluiten? Hoeveel daarvan zal permanent aangesloten blijven dat je die achterin wilt steken?

En met die adapter, let heel goed op de ruimte die 't gebruikt, de oriëntatie ervan en componenten er omheen. Misschien wil je liever een andere.
Oke, dan denk ik dat ik nu wel gewoon zonder ga doen, en later kan ik nog wel een adapter halen.
Heel erg bedankt.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Koop een Antec P280 :)

Zou zelf niks anders meer willen dan Antec Performance kasten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is een persoonlijke smaak. Deze Zalman kast ziet er leuk uit, maar als je je stoort aan geluid uit de computer, is 't niet de beste kast en kan je beter kijken naar een die stiller is. Case fans zijn leuk, het is goed voor de airflow, maar stilte is ook wel iets. Ik heb zelf ook een Antec Performance kast en die is lekker stil. M'n vorige, een Termaltake, maakte redelijk wat herrie door de case fans (3 stuks totaal).

• HiddenSins
RampageNL schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:19:
Koop een Antec P280 :)

Zou zelf niks anders meer willen dan Antec Performance kasten.
Ik kan heb op het huidige moment niet zo erg veel geld vrij voor een duurdere kast, in principe zoek ik dus een kast rond de 60 euro en ik dacht dat deze wel goed was aangezien zijn cooling en slots maar als er een betere is voor deze prijs dan zou ik daar ook over na kunnen denken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je het systeem op korte termijn nodig? Anders kan je beter even door sparen om een betere kast te kunnen kopen. Een kast is een belangrijke keus, hier moet je niet te makkelijk over denken. Voor hetzelfde geld stoor je je er over een half jaar aan dat 't toch te veel geluid door laat, of te veel licht geeft.

• HiddenSins
Hero of Time schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:32:
Heb je het systeem op korte termijn nodig? Anders kan je beter even door sparen om een betere kast te kunnen kopen. Een kast is een belangrijke keus, hier moet je niet te makkelijk over denken. Voor hetzelfde geld stoor je je er over een half jaar aan dat 't toch te veel geluid door laat, of te veel licht geeft.
In principe denk ik niet dan mijn budget omhoog kan aangezien ik dan liever meer aan de grafische kaart besteed. Ik zou het liefst vananvond nog een behuizing willen kopen.

[ Voor 70% gewijzigd door HiddenSins op 08-07-2013 20:15 ]

Pagina: 1