Nieuwe Asus N56VB problemen

Pagina: 1
Acties:

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Hi Tweakers,

Zaterdag heb ik mijn Asus N56VB binnen gekregen, helemaal blij! Wat een mooie machine :D
Echter ondervind ik twee problemen met het apparaat waarbij jullie me hopelijk kunnen helpen:

1: Wanneer ik de laptop aanzet springt de backlight verlichting van het toetsenbord even aan waarna het weer uitgaat. Wanneer de laptop is opgestart krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan. Ik had wel de Asus programma's (bloatware) verwijderd maar nadat het probleem was ontstaan direct een hoop terug gezet maar zonder succes. Internet staat vol met dit probleem (eerdere modellen) echter kan ik nergens een oplossing hiervoor vinden. de overige Fn functies werken prima.. Jullie wellicht een idee?
Zelf geprobeerd:
* Bios reset
* Bios nagelopen op apart instellingen, niets te vinden.
* Asus bloatware terug erop gezet.
* Instellingen nagelopen.
* Veel zitten te ergeren.

2: Ik had direct geprobeerd mijn SSD te plaatsen wat makkelijk en snel ging. Eenmaal de SSD erin start de laptop DIRECT door naar de bios zonder F2 in te drukken. De SSD word wel herkent in de bios en staat op "sata0" en de dvd drive op "sata2". Wanneer ik er een Windows CD in de dvd drive plaatst hoor ik hem wel draaien maar ik ik een langere tijd zwart scherm waarna die alsnog in de bios terecht kom. Plaatst ik de originele (slome) HDD terug start die normaal op en is er geen probleem. Secure boot aan of uit geeft geen resultaat.
Zelf geprobeerd:
* Bios reset
* Bios nagelopen op apart instellingen, niets te vinden.
* Windows CD erin.
* Nog veel meer zitten te ergeren.

Ik heb al vele uren op Google rondt gebracht maar ik snap er helemaal niets meer van.
De verlichting kom ik vooral tegen "neem contact op met Asus" maar het heeft perfect gewerkt en met opstarten gaan ze gewoon aan, dus lijkt me iets kleins? M.b.t. de SSD heb ik helemaal geen idee.

Nog niet geprobeerd:
Iets van een Restore? Nooit met back-ups terug zetten gewerkt en zal dit dan ook even moeten uitzoeken. Wellicht helpt dit voor de toetsverlichting.

Pleh? :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik denk dat je dit beter hier kan posten: Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic :)
Ik had direct geprobeerd mijn SSD te plaatsen wat makkelijk en snel ging. Eenmaal de SSD erin start de laptop DIRECT door naar de bios zonder F2 in te drukken. De SSD word wel herkent in de bios en staat op "sata0" en de dvd drive op "sata2". Wanneer ik er een Windows CD in de dvd drive plaatst hoor ik hem wel draaien maar ik ik een langere tijd zwart scherm waarna die alsnog in de bios terecht kom. Plaatst ik de originele (slome) HDD terug start die normaal op en is er geen probleem. Secure boot aan of uit geeft geen resultaat.
Heb je wel een bootvolgorde ingesteld? :) Dus dat hij eerst zal gaan booten van de CD, als hij die niet ziet van de SSD en als hij die niet ziet van de HDD

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Famous
Stef602 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:39:
Ik denk dat je dit beter hier kan posten: Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic :)

[...]

Heb je wel een bootvolgorde ingesteld? :) Dus dat hij eerst zal gaan booten van de CD, als hij die niet ziet van de SSD en als hij die niet ziet van de HDD
Ik heb erover nagedacht om het daar te posten, maar gezien het twee specifieke vragen zijn dacht ik dat een "los" topic wellicht beter was.

Ter info: de HDD wordt vervangen door de SSD, ik heb dus niet beide in het systeem zitten. De boot volgorde is niet in te stellen, maar hij zet de SSD wel boven aan.
Als ik thuis ben zal ik eens kijken wat hij doet wanneer ik de HDD erin heb en de DVD wil laden vanaf boot.

• Famous
Laptop maar terug gezet door middel van een systeem herstel.

Dit heeft het probleem met de toets verlichting opgelost gelukkig!
Me SSD wilde hij nog steeds niet pakken na veel proberen. Voor nu laat ik het maar even zo gezien mijn SSD het begeven heeft :'(

Iets met te snel willen doen en afbreken..