Upgrade SLi/Surround

Pagina: 1
Acties:

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-02 06:53
Hallo,
ik zit te denken om te gaan upgraden naar SLi met een surround setting 3x 1080x1920 en vroeg me af of ik daarvoor nog andere componenten moet upgraden, naast een extra GPU en schermen.
ik heb een paar mensen op forums zien beweren dat mijn mobo geen SLi ondersteunt, maar gigabyte zelf heeft het wel op de site staan.
Verder zorgen de rest van mijn componenten denk ik niet voor problemen maar ik kan ergens overheen gekeken hebben, vandaar deze post voor ik tot de redelijk prijzige upgrade overga.

Mobo: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Proc: Intel Core i5 3570K (@4Ghz)
GPU: Asus GTX670-DC2T-2GD5
Voeding: Seasonic Platinum Series 660 Watt
RAM: 8gig @1600Mhz
Scherm: LG IPS277L-BN

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 11:03
Bij GIGABYTE staat de x voor SLI :). Dus dat moet lukken. Ik heb zelf 2x670's en met 3 schermen. Nou heb ik lang geleden gekozen voor hogere resolutie van 1920x1080 en daar zit ik nu dus mee (2100x1100 ofzo).
Ga je het uitrekenen zal mijn resolutie waarschijnlijk een heel stuk meer zijn in % dan 1920x3. Maar vind persoonlijk dat mijn sli opstelling die resolutie niet trekt. Dan gaat heel de boel naar medium. Super vet gamen hoor, maar ik ga voor bf4, einde jaar, upgraden naar wat zwaarder.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:23
Thymon schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:43:
...
ik heb een paar mensen op forums zien beweren dat mijn mobo geen SLi ondersteunt, maar gigabyte zelf heeft het wel op de site staan.
Geen idee wie dat beweert maar:
- De specsheet in de Tweakers Pricewatch geeft SLI en Crossfire ondersteuning aan
- De website geeft SLI en Crossfire ondersteuning aan
- Op het moederbord zelf staat een "NVidia SLI" logo

Kortom: het ding kan gewoon een SLI setup aan. Wellicht dat men zich vergiste tussen "triple screen" en "triple/3-way SLI". Dat laatste ondersteunt jouw moederbord namelijk niet, maar zover ik kan lezen ben jij dat ook niet van plan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT