Japanse macbook in Nederland verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zoek een drietal Japanse macbook airs, de Apple store heeft ze niet maar ik mag deze ook niet in Europa bestellen en dan invoeren.

Hoe kom ik zsm aan nieuwe Japanse macbooks voor Nederlands-Japanse collega's ?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Neem aan dat het om de keyboard layout gaat ? Deze kan je ook als part bestellen en zelf ombouwen. Zo doen wij het in ieder geval.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Goed idee, waar bestel je deze?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je bent dan wel soort van je garantie kwijt. Op iFixit kun je alleen de USA toetsenbord bestellen. Misschien de Macbooks verzekerd op laten sturen? Je hebt dan nog wel 1 jaar garantie in Nederland. Of Apple dit wel of niet goed vindt hebben ze weinig mee te maken, je mag best je eigen gekochte Macbook Air opsturen als je dat wilt.

Let dan op het volgende:
- Importheffing (wordt mogelijk in rekening gebracht)
- BTW heffing (kun je als bedrijf uiteraard terugkrijgen)
- Verzekerd verzenden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Kunnen die collega's ze niet bestellen en door familie/vrienden op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41
... Ik heb zelf een UK toetsenbord in mijn MBP en vriendinlief een USA toetsenbord en er zitten toch aardig wat verschillen tussen de freesgaten van het unibody behuizing voor de toetsen, zoals de Enters, Shift-toetsen, etc.

(Dus als je het toetsenbord gaat ombouwen, zorg dan dat de gaten wel overeenkomen :).)

[ Voor 16% gewijzigd door Charles Nasi op 08-07-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:53

empy

Rijdt rondjes

De topcover (waar de toetsen in liggen) is samen met het keyboard 1 onderdeel en zou dus in zijn geheel vervangen moeten worden.
Voor zover ik kan vertellen kunnen apple repaircenters deze vervangen voor een andere taal en zou je dan je garantie behouden. Maar dat is wat ik je als non-apple technician kan vertellen. Uiteraard zitten hier wel kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
PZOOO schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:52:
Hoe kom ik zsm aan nieuwe Japanse macbooks voor Nederlands-Japanse collega's ?
Wat is er zo 'Japans' aan deze producten?

Ten eerste de taal van het OS. Gelukkig is deze gewoon in het Japans in te stellen, want Mac OS X bevat eigenlijk alle talen in de base install.

Daarnaast het toetsenbord. Echter weet ook een Japanner gewoon met een Latijn Qwerty toetsenbord om te gaan. Als ze Japans (welke volgens mij in 2 of 3 soorten komt) willen typen kan dat door middel van de invoerinstellingen worden geregeld. Dan tikken ze geloof ik de tekst die ze willen schrijven 'fonetisch' uit op de Latijnse karakters en dat kan dan weer woorden vormen in het Japans.

Ik had ooit een Japanse collega, en die had alleen zeg maar de 'Far East Languages' pack nodig in Windows, en verder redde hij zich wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL MBA's kopen met keyboard stickers? OSX heeft al prima Japanese support.
Pagina: 1