Toon posts:

Zeer traag netwerk/internet laptop op batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De afgelopen weken heb ik een aantal problemen gehad met mijn wifi netwerk. In eerste instantie had ik een instabiel wifi signaal op de laptop; MSI met win7. Later bleek dat wanneer de laptop een slechte verbinding had dat ook de ipad en telefoons problemen kregen. Ook was de downloadsnelheid ongeveer 50% wanneer er wel goed contact was (10Mbit op 20Mbit contract van Ziggo). Ik heb toen met wifi-router vervangen door een nieuwe die ik nu ruim een week in gebruik heb: TP-Link TL-WDR3600. Na installatie geen problemen meer gehad, dus ik dacht dat het opgelost was. Tot gisterenavond.

Mijn vrouw en ik zaten buiten met laptop en ipad. De laptop op de batterij. Direct na opstarten begonnen dezelfde problemen als eerst. Zeer traag internet op zowel de laptop als de ipad. Na enig uitzoekwerk kwam ik erachter dat ik zeer lastig contact krijg met de router. De pingtest van Intel PRO/wireless gaf aan: geen antwoord: standaardgateway DHCP server (alle andere tests waren goed). Maar Windows gaf wel aan dat er contact was met de router en internet....
Ondertussen was de batterij richting het einde van zijn gebruik dus ik sloot hem aan op het stroom. En wat bleek....strak signaal, internet weer zo snel als hoort en ook de ipad zonder problemen contact met internet. Toen brak mijn klomp.

Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat het kan zijn. Hoe kan het dat mijn hele netwerk problemen heeft als de laptop aan staat maar op de batterij. Dat zelfs andere apparaten problemen ervaren. Maar op het moment dat de laptop aan het stroom staat gaat alles als een zonnetje.
Hopelijk kan iemand dit in lekentaal uitleggen, want ik heb heel erg weinig kaas gegeten van netwerken :)

Groet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Twee zaken:

Blijkbaar hangt de WiFi verbinding af van of je gebruik maakt van je adapter (op je laptop) of niet. Zoek eens of er iets met energie(beheer) gedaan wordt in de richting van je WiFi adapter.

Je laptop is in staat om het netwerk te verstoren...in principe is elk draadloos apparaat een stoorbron. Wellicht kan je bovenstaande aanpassen zodat het storen ook niet meer van toepassing is.

Kijk ook nog even of er nieuwe(re) drivers voor de WiFi adapter beschikbaar zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Bij apparaatbeheer (Computer ->rechtermuisknop -> beheren) kun je de powersave van je Wifi adapter uit zetten. Werkte bij mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik ga kijken of dit het probleem is geweest.

Hopelijk lost dat gelijk het probleem vand e andere apparaten op.