Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

wifi ontvanger stoort met router

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb hier een pc van een vriendin die een hele kleine usb wifi ontvanger in zich heeft. Deze haalt draadloos signaal van de Router in de meterkast.

Nu is het zo dat op het moment dat ze online is het televisiesignaal stoort, haar tv is ook draadloos verbonden met de router van Tele2.

Het gekke is dat haar notebook, die in de kamer bij de televisie staat geen storing geeft met de tv wanneer dez online is.

Heeft het zin om een draadloos PCI kaartje in de pc te prikken, is de kans op storing dan veel minder? of heeft iemand anders een idee hoe dit op te lossen?

Graag hoor ik het even. Gr. Niels

Verwijderd

Je kan nog een ander kanaal proberen te selecteren vanuit de router voor de WiFi overdracht? Je kan alle drivers en firmware van router etc nog is updaten. Anders zou ik zeker die PCI mogelijk proberen, je weet maat nooit!

• nvdwolk22
Dank je, ik haal wel ff een pci kaartje want daar zit ook een fysieke antenne op, dat scheelt wellicht.
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:22:
Je kan nog een ander kanaal proberen te selecteren vanuit de router voor de WiFi overdracht? Je kan alle drivers en firmware van router etc nog is updaten. Anders zou ik zeker die PCI mogelijk proberen, je weet maat nooit!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
PCI kaartje is geld uitgeven. Ander kanaal is gratis. Waarom niet eerst even ander kanaal proberen, straks werkt ander kanaal en is het weg gegooid geld.

• nvdwolk22
Hoe verklaar je dat de notebook niet interfereert Barry?
barry457 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:45:
PCI kaartje is geld uitgeven. Ander kanaal is gratis. Waarom niet eerst even ander kanaal proberen, straks werkt ander kanaal en is het weg gegooid geld.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Even voor de duidelijkheid, de "Router in de meterkast" en "de router van Tele2" is dat een en hetzelfde apparaat?

Misschien is de PC veel data aan het up/downloaden wat de beschikbare bandbreedte beperkt. Kijk in taakbeheer onder de netwerk tab of er veel data doorheen gaat.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
nvdwolk22 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:46:
Hoe verklaar je dat de notebook niet interfereert Barry?
[...]
Het kan misschien dat er meer stroom weggetrokken wordt door deze adapter, of dat de snelheid hoger is, waardoor er minder overblijft voor televie. Dit zou niet mogen als QoS goed is ingesteld. Dit zou je ook nog na kunnen kijken op de router.

Je vraagt zelf aan ons advies. Nou krijg je eerst een advies die geen geld kost, en daarna 1 die wel geld kost. Wat is het voor moeite om eerst te kijken of een ander kanaal misschien wel werkt.

• nvdwolk22
Zelfde router, minimaal verkeer.
Ploink schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:52:
Even voor de duidelijkheid, de "Router in de meterkast" en "de router van Tele2" is dat een en hetzelfde apparaat?

Misschien is de PC veel data aan het up/downloaden wat de beschikbare bandbreedte beperkt. Kijk in taakbeheer onder de netwerk tab of er veel data doorheen gaat.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Welk internet protocol? Is dat kaartje 811.1 b? Mogelijk dat dan de wifi snelheid omlaag gaat zodra je vriendin online komt. Nu dacht ik ook dat die Tele2 modems zelf niet zo denderend waren. (bij mij stond er altijd nog een router achter iig)
Pagina: 1