Toon posts:

Portfolio voor programmeurs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af: zijn er veel mensen die een portfolio met programmeerprojecten hebben? Ik heb het vooral gezien bij democodes en gameprogrammeurs, maar in principe lijkt een indrukwekkend portfolio als een soort van 'online cv' een prima idee.

Ik wou zelf deze zomervakantie ook maar eens zoiets proberen te maken. Ik heb in het verleden wel projectjes gedaan die op zo'n site zouden passen, maar ik heb het grootste deel helaas weggegooid. Ik ben nu weer wat meer aan het programmeren geslagen, vooral applicaties, maar ook wat webdingen, en het leek me wel mooi om een beknopt overzicht van mijn werk te geven.

Hebben jullie zoiets? Wat voor dingen staan erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
Je zou een website kunnen maken waarop projecten (met resultaat) kunnen plaatsen waaraan je gewerkt hebt. Je kan open-source code van jezelf plaatsen op Github.

Welke dingen staan er op? Dingen waar je trots op bent. Niet elke scheet moet je op een "portfolio" plaatsen. Het gaat om je beste werken, niet al je werken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, het meerendeel van mijn code waar ik trots op ben is helemaal niet zichtbaar en zolang het niets zichtbaars doet praat je enkel over code tonen en daar is een github beter geschikt voor dan een willekeurige portfolie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een wordpress-site met wat oude hobby-projecten en mijn afstudeerproject (linkje). Het is ongeveer een half jaar in de lucht en ik heb 0 serieuze reacties gehad (wel richting de honderd spam-berichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:47:
Ik heb een wordpress-site met wat oude hobby-projecten en mijn afstudeerproject (linkje). Het is ongeveer een half jaar in de lucht en ik heb 0 serieuze reacties gehad (wel richting de honderd spam-berichten).
Hm, ja, dat is dan wel weer jammer. Wel geinige projectjes trouwens, ik denk dat je site ook niet snel 'vanzelf' bekend zal worden, tenzij je hem echt heel vaak update met hele goede content (code, artikels, tutorials...).

Maar ik wou het zelf ook meer als (toevoeging aan) mijn CV gebruiken, zodat potentiële werknemers een beetje een indruk van mij en mijn programmeerdingen kunnen krijgen.

Even offtopic: Ik zie in je CV dat je computer engineering in Delft heb gestudeerd. Ik wil over een jaar ook beginnen met die master in Delft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 17:16
Wat is het doel van je portfolio? Als het de bedoeling is om te helpen bij een solliciatie, zou ik me, zoals anderen al aangaven, vooral richten op Github.

Overigens gaat het niet specifiek om Github wat mij betreft, maar wel om Open Source involvement. Of je nou je eigen software FOSS (en vindbaar) maakt, of bijdraagt aan die van anderen, is al heel wat waard.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freeaqingme schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:51:
Wat is het doel van je portfolio? Als het de bedoeling is om te helpen bij een solliciatie, zou ik me, zoals anderen al aangaven, vooral richten op Github.

Overigens gaat het niet specifiek om Github wat mij betreft, maar wel om Open Source involvement. Of je nou je eigen software FOSS (en vindbaar) maakt, of bijdraagt aan die van anderen, is al heel wat waard.
Goede vraag.
In eerste instantie zou ik zeggen dat het inderdaad is om te helpen bij een sollicitatie, maar het is ook een beetje het hebben van iets dat echt van jou is. Bij een site heb ik dat meer dan bij een github profiel. Bovendien zou ik soms dingen wel willen delen via bijvoorbeeld github, maar die dan weer niet op een site willen hebben.

Echt bijdragen aan open source software heb ik overigens nooit gedaan. De drempel is gewoon wat hoger dan zelf, in je eentje, een projectje beginnen, waardoor ik er nooit aan toegekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het lijkt me voor een sollicitatie belangrijker dat je een goed CV maakt, waar al die dingen uit een portfolio ook al in staan. Waar wil je op solliciteren? Is een portfolio vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Veel bedrijven vragen inderdaad om sample code. Het loont om een stuk code goed en netjes te schrijven in een taal en eventueel toepassingsgebied waar je op wilt solliciteren. Maar je hoeft geen tientallen verschillende projecten te hebben; eentje is eigenlijk wel genoeg om te laten zien dat je productiecode kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoijar schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:53:
Veel bedrijven vragen inderdaad om sample code. Het loont om een stuk code goed en netjes te schrijven in een taal en eventueel toepassingsgebied waar je op wilt solliciteren. Maar je hoeft geen tientallen verschillende projecten te hebben; eentje is eigenlijk wel genoeg om te laten zien dat je productiecode kan schrijven.
Ja? Om te laten zien dat je ervaring hebt met verschillende programmeertalen/libraries/technieken lijkt het me toch wel handig om meerdere dingen online te plaatsen?

Ik zie trouwens inderdaad zelden portfolio's van allround-programmeurs, meestal zijn het inderdaad wel mensen die iets graphics-gerelateerds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 00:44:
Ja? Om te laten zien dat je ervaring hebt met verschillende programmeertalen/libraries/technieken lijkt het me toch wel handig om meerdere dingen online te plaatsen?

Ik zie trouwens inderdaad zelden portfolio's van allround-programmeurs, meestal zijn het inderdaad wel mensen die iets graphics-gerelateerds doen.
Kwaad zal het niet doen, maar het punt is dat een recruiter even wat sample code wil zien; kan hij programmeren, doet hij het netjes en efficient, heeft hij affiniteit met wat wij hier doen. Er zal geen uren naar gekeken worden en elke source file doorgespit. Misschien dat je een half uur de aandacht krijgt :) Kan ook dat ze je bv vragen een klein probleem op te lossen en te programmeren; dan heb je helemaal geen samples nodig. Alleen als ze er om vragen, dan is het handig als je iets moois hebt liggen dat goed jouw stijl en kunnen vertegenwoordigd.

(Ik heb onlangs verschillende procedures meegemaakt. Soms na een eerste ronde en gesprek de vraag om sample code, soms al code meteen bij je cv (guerilla games bv), soms geschreven tests, soms technische interviews... soms een combinatie. Het wisselt :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Zoijar op 09-07-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Punt is dat de meeste recruiters de ballen verstand van code hebben en die code wordt doorgespeeld naar de dev afdeling waar een senior er even naar kijkt. Die senior neemt daar maximaal 15 minuten (ruim geschat) de tijd voor want hij heeft ook deadlines die hij moet halen.

Graphics spreken veel meer tot de verbeelding (duh) en je hoeft er geen verstand van te hebben om iets "mooi" te vinden. Elke leek kan dat beoordelen. Een portfolio met afbeeldingen heeft veel meer toegevoegde waarde dan duizenden regels code.

Overigens mag ik 99% van de code die ik schrijf niet publiceren, omdat het technisch gezien niet mijn code is. De code die ik heb bestaat weer voor 99% uit niet afgemaakte hobby projectjes. De keren dat ze vroegen om een sample, heb ik in een uurtje even wat netjes neergezet :+

[ Voor 21% gewijzigd door Standeman op 09-07-2013 09:36 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Standeman schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:32:
Overigens mag ik 99% van de code die ik schrijf niet publiceren, omdat het technisch gezien niet mijn code is. De code die ik heb bestaat weer voor 99% uit niet afgemaakte hobby projectjes. De keren dat ze vroegen om een sample, heb ik in een uurtje even wat netjes neergezet :+
Ik heb ook een hobbyprojectje ingestuurd... eigenlijk niet heel blij mee omdat het zo'n troep was. Gemengd succes mee gehad. Ik denk dat je tip over er goed uit zien erg nuttig is. Er viel bij mij weinig aan te zien, maar er zaten wel duizenden regels complexe code achter. Ik vraag me af of iemand dat dan ziet. Waarschijnlijk draaien ze de executable en denken dan 'dit is niks'. (zo had ik dit volledig uit het niks gebouwd, alles zelf gedaan tot de collada loader aan toe, maarja... ik geef toe dat het er een beetje amateuristisch uitziet: http://youtu.be/Sik7QFvW7EY )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik heb tijdens mijn studie wel goede sier gemaakt met een PHP gebaseerde site die ik gemaakt had (scraper voor een forum waarmee je allerhande statistieken over forumleden tevoorschijn kon halen) toen ik solliciteerde op een PHP bijbaantje. Denk zeker dat aantonen dat je veel ervaring hebt met een bepaald platform nut heeft als je als starter de arbeidsmarkt op komt.

Maar als 'senior' is je werkervaring in vorige banen gewoon veel belangrijker. Daarom heb je referenties als het goed is. En naast dat je moet kunnen coden is hoe je samenwerkt met anderen e.d. minstens net zo belangrijk, en dat zie je weer niet aan een stukje code. Hoe je jezelf presenteert in een gesprek is dan een stuk belangrijker.

Bottom line: als starter is het denk ik waardevol te kunnen laten zien dat programmeren ook een hobby voor je is. Als meer 'senior' is programmeren waarschijnlijk al lang geen hobby meer ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49
Ik denk dat als je toch een portfolio wilt opzitten dit het beste kunt doen door bestaande projecten te ondersteunen, denk in het geval van het web daarbij aan modules voor een Wordpress, Drupal of Joomla (of een ander systeem).

Doe support door mensen te helpen op fora of stackoverflow.

Of maak iets zelf en maak het beschikbaar voor andere.

Ik denk zelf dat de beste ontwikkelaars de gene zijn die goed bruikbare oplossingen maken en niet zo zeer moeilijke code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:39:
Tja, het meerendeel van mijn code waar ik trots op ben is helemaal niet zichtbaar en zolang het niets zichtbaars doet praat je enkel over code tonen en daar is een github beter geschikt voor dan een willekeurige portfolie site.
Aan letterlijke code heb je natuurlijk vrij weinig in een portfolio, maar je kunt uiteraard wel toelichten waarvoor jouw bijdrage (de code) is gebruikt, het ontwikkel-traject, probleemoplossing etc. zodat mensen een beeld krijgen van je capaciteiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Foxl op 09-07-2013 10:49 ]

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 21:56

JeromeB

woei

Het zal denk ik niet alleen een portfolio zijn, maar ook het enthousiasme dat iemand uitstraalt. Mensen die bijvoorbeeld technische artikelen schrijven, een interessante weblog bijhouden of techtalks houden springen eerder in het oog dan de mensen die alleen bezig zijn met programmeerprojecten.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JeromeB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:30:
Het zal denk ik niet alleen een portfolio zijn, maar ook het enthousiasme dat iemand uitstraalt. Mensen die bijvoorbeeld technische artikelen schrijven, een interessante weblog bijhouden of techtalks houden springen eerder in het oog dan de mensen die alleen bezig zijn met programmeerprojecten.
Precies ja, dat lijkt me nou ook. Natuurlijk is dat wel iets meer dan alleen een portfolio hebben, maar uiteindelijk wil ik misschien ook wel artikelen schrijven of een blog eraan koppelen.
Hydra schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:26:
Bottom line: als starter is het denk ik waardevol te kunnen laten zien dat programmeren ook een hobby voor je is. Als meer 'senior' is programmeren waarschijnlijk al lang geen hobby meer ;)
Dat klinkt inderdaad wel logisch :) Ik heb laatst gesolliciteerd, ik merkte wel dat ze daar aanvankelijk enige twijfels hadden omdat ze al een keer een WO-student informatica langs hadden gehad die blijkbaar niet echt kon programmeren :P Volgens mij had het de recruiter wel over zijn twijfels heen kunnen helpen als ik een PHP-projectje had kunnen laten zien.

Zo, er komen wel enigzins gemengde reacties op mijn vraag. Ik vind het leuk om te maken en kwaad zal het niet doen, dus ik denk dat ik toch maar een portfolio-achtig siteje ga maken deze vakantie :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
Zoijar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:43:
[...] ik geef toe dat het er een beetje amateuristisch uitziet: http://youtu.be/Sik7QFvW7EY )
Nou... Dat ligt er maar helemaal aan hoe lang je er mee bezig bent geweest. Ben nu twee weken bezig met iets vergelijkbaars en mijn resultaat is nog niet hetzelfde hoor. Al helemaal niet omdat ik niet zo'n mooie GUI heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
JeromeB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:30:
Sorry hoor maar hoeveel mensen hebben daar uberhaupt tijd voor? Vergeet niet dat het overgrote deel van de developers 'gewone' mensen zijn die ook gewoon een baan, een thuisleven en andere hobbies enzo hebben. Er zijn bedrijven die hun personeel in dat soort zaken steunen en er ook de tijd voor geven (Google is een goed voorbeeld met je 'eigen 20%') maar het gros van de bedrijven wordt je gewoon geacht die 40 uur per week aan dingen voor het bedrijf te besteden en dat betekent toch echt meestal gewoon productie.

In de sollicitaties die ik gedaan heb werd er uberhaupt niet naar gevraagd.
Caelorum schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:29:
Nou... Dat ligt er maar helemaal aan hoe lang je er mee bezig bent geweest. Ben nu twee weken bezig met iets vergelijkbaars en mijn resultaat is nog niet hetzelfde hoor. Al helemaal niet omdat ik niet zo'n mooie GUI heb :P
Ben ook regelmatig aan het hobbyen met 3D en ik blijf er ook iedere keer op steken. Wat ook niet helpt is dat de meeste informatie e.d. (ook het boek dat ik dik 10 jaar geleden voor m'n studie moest kopen) enorm outdated is omdat alles met shaders gaat tegenwoordig.

En aangezien wiskunde niet bepaald m'n sterkte kant is, kom ik weinig verder dan een minecraft viewer (en dan vind ik het uitpluizen van het file-formaat ook veel leuker dan het 3D werk).

Grappig genoeg leek mij vroeger een 3D engine maken enorm leuk. Nu weet ik dat dat helemaal mijn ding niet is :)

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 09-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 23:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een 3d engine maken is ook alleen leuk als je de content en authoring tools al hebt, imho. Anders zit je nutteloze tijd te spenderen in het maken van een Maya exporter plugin of een vrij basale level editor oid 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:02:
Een 3d engine maken is ook alleen leuk als je de content en authoring tools al hebt, imho. Anders zit je nutteloze tijd te spenderen in het maken van een Maya exporter plugin of een vrij basale level editor oid 8)7
Dat verklaart het e.e.a. ;)

Maar wat voor mij ook meespeelt is dat de kennis niet blijft 'plakken'. Als ik een week of 2 niet aan dat ding kan werken moet ik 't weer opnieuw leren lijkt 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 29-09 15:16
Hydra schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:06:
[...]
Maar wat voor mij ook meespeelt is dat de kennis niet blijft 'plakken'. Als ik een week of 2 niet aan dat ding kan werken moet ik 't weer opnieuw leren lijkt 't wel.
Heel herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Caelorum schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:29:
Wel iets langer dan twee weken ;) 18.000 regels C++ en 2300 regels GLSL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoijar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:27:
[...]

Wel iets langer dan twee weken ;) 18.000 regels C++ en 2300 regels GLSL :P
Ja zo hé. Was ook een aardige lijst features :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Sorry hoor maar hoeveel mensen hebben daar uberhaupt tijd voor? Vergeet niet dat het overgrote deel van de developers 'gewone' mensen zijn die ook gewoon een baan, een thuisleven en andere hobbies enzo hebben. Er zijn bedrijven die hun personeel in dat soort zaken steunen en er ook de tijd voor geven (Google is een goed voorbeeld met je 'eigen 20%') maar het gros van de bedrijven wordt je gewoon geacht die 40 uur per week aan dingen voor het bedrijf te besteden en dat betekent toch echt meestal gewoon productie.

In de sollicitaties die ik gedaan heb werd er uberhaupt niet naar gevraagd.
Juist daarom onderscheid je je, lijkt me. Juist als je het zo leuk vind dat je in je vrije tijd artikels schrijft, en dat prefereert boven een andere tijdsbesteding, laat dat zien dat je kennis en enthousiasme voor/over bepaalde dingen hebt.
Ben ook regelmatig aan het hobbyen met 3D en ik blijf er ook iedere keer op steken. Wat ook niet helpt is dat de meeste informatie e.d. (ook het boek dat ik dik 10 jaar geleden voor m'n studie moest kopen) enorm outdated is omdat alles met shaders gaat tegenwoordig.

En aangezien wiskunde niet bepaald m'n sterkte kant is, kom ik weinig verder dan een minecraft viewer (en dan vind ik het uitpluizen van het file-formaat ook veel leuker dan het 3D werk).
Misschien een keer een lineaire algebraboek oppakken? Tenminste, als je het nog wil leren
Grappig genoeg leek mij vroeger een 3D engine maken enorm leuk. Nu weet ik dat dat helemaal mijn ding niet is :)
Ik vind het altijd nog wel leuk, dan zie je ook echt resultaat. Maar ik kom ook nooit echt verder dan een model laden en laten zien, met wat simpele shading.
Ik zie het ook bij veel gametechnology studenten in Utrecht. Veel gamers die dan spellen willen maken, maar afknappen zodra het wat moeilijker is dan ze verwachten. (Ik bedoel absoluut niet dat jij zo'n type bent, maar wel dat 3d graphics erg tot de verbeelding spreken, en het vaak meer werk is om iets te maken dan het in eerste instantie lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:16:
[...]

Ik vind het altijd nog wel leuk, dan zie je ook echt resultaat. Maar ik kom ook nooit echt verder dan een model laden en laten zien, met wat simpele shading.
Ik zie het ook bij veel gametechnology studenten in Utrecht. Veel gamers die dan spellen willen maken, maar afknappen zodra het wat moeilijker is dan ze verwachten. (Ik bedoel absoluut niet dat jij zo'n type bent, maar wel dat 3d graphics erg tot de verbeelding spreken, en het vaak meer werk is om iets te maken dan het in eerste instantie lijkt)
Hey medestudent? :)
Yup, van mijn studiegroep van de kamp, 12 man ofzo in totaal, was na het eerste jaar nog maar 4 over... Het was dan ook een extreem geval, maar het is inderdaad zo dat men vaak kijkt naar wat ze willen doen, zonder te kijken naar wat ze dan daadwerkelijk zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:16:
Juist daarom onderscheid je je, lijkt me. Juist als je het zo leuk vind dat je in je vrije tijd artikels schrijft, en dat prefereert boven een andere tijdsbesteding, laat dat zien dat je kennis en enthousiasme voor/over bepaalde dingen hebt.
Nou, ik weet niet hoor. Zelf geef ik de voorkeur aan collega's die ook nog andere hobbies hebben. Persoonlijk vind ik het zonde van je leven om je maar op 1 ding te focussen. Komt bij dat sporten e.d. ook gewoon erg belangrijk is als je een deskjob hebt.
Misschien een keer een lineaire algebraboek oppakken? Tenminste, als je het nog wil leren
Nah, ik vind het wiskunde stuk ook gewoon saai. Da's ook de reden dat 't me niet makkelijk afgaat; gebrek aan interesse.
Zo ging het bij ons ook hoor. Ben in '98 begonnen met HIO (Nu HBO-I geloof ik) in Enschede en in het eerste jaar viel 70% van de studenten af. De eerste Java vakken richtten een massaslachting aan :)

Ik vond java programmeren toen reteleuk. Maar vakken als Discrete Wiskunde, Statistiek en Vertalerbouw vond ik echt enorm saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:09:
[...]

Nou, ik weet niet hoor. Zelf geef ik de voorkeur aan collega's die ook nog andere hobbies hebben. Persoonlijk vind ik het zonde van je leven om je maar op 1 ding te focussen. Komt bij dat sporten e.d. ook gewoon erg belangrijk is als je een deskjob hebt.
Amen to that!
Niets irritanter dan collega's die ook in de pauzes of bedrijfsuitjes alleen kunnen praten over technologie X, of hun visie van een niet-bestaande programmeertaal Y. Er is meer in het leven, en als het enige is waar je over kunt praten dan heb ik liever een collega die technisch misschien ietsje minder onderlegd is, maar waar je in ieder geval in het dagelijks leven goed mee overweg kunt.

Ik wil al 4 jaar een portfolio opzetten....en het staat nog steeds op mijn lijstje voor dit jaar :+ Probleem is dat alle code die ik schrijf voor mijn werk is, en ik thuis weinig tot niets produceer wat ik op een portfolio kan/wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:20:
[...]

Amen to that!
Niets irritanter dan collega's die ook in de pauzes of bedrijfsuitjes alleen kunnen praten over technologie X, of hun visie van een niet-bestaande programmeertaal Y. Er is meer in het leven, en als het enige is waar je over kunt praten dan heb ik liever een collega die technisch misschien ietsje minder onderlegd is, maar waar je in ieder geval in het dagelijks leven goed mee overweg kunt.
Dus omdat je zelf technisch wat minder onderlegd bent wil je graag dat je collega's dat ook zijn zodat je beter met hen kunt lullen. O-)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:34:
[...]

Dus omdat je zelf technisch wat minder onderlegd bent wil je graag dat je collega's dat ook zijn zodat je beter met hen kunt lullen. O-)
Yup :)

Ik schaam me er ook absoluut niet voor dat een aantal van m'n oud collega's op wiskundig vlak 'slimmer' zijn dan ik hoor. Diezelfde mensen kregen steeds ruzie met "domme klanten". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:34:
[...]

Als jij het zo wilt stellen om je gebrek aan sociale capaciteiten te rechtvaardigen, ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Hydra schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:09:
vakken als Discrete Wiskunde, Statistiek en Vertalerbouw vond ik echt enorm saai.
Drie van mijn favorieten vakken hehe. Vooral compilerbouw heb ik helemaal los op kunnen gaan; waarom heb je covariant return types geimplementeerd? Stond in de opdracht, je mocht features toevoegen zolang je het maar documenteerde :D Hoe kan je dat als programmeur nou niet leuk vinden. Overigens ook echt ontzettend leerzaam als je snapt *hoe* een C++ compiler iets doet en met wat voor problemen je te maken krijgt waardoor het duidelijk is waarom sommige dingen niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zoijar schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:05:
[...]

Drie van mijn favorieten vakken hehe. Vooral compilerbouw heb ik helemaal los op kunnen gaan; waarom heb je covariant return types geimplementeerd? Stond in de opdracht, je mocht features toevoegen zolang je het maar documenteerde :D Hoe kan je dat als programmeur nou niet leuk vinden. Overigens ook echt ontzettend leerzaam als je snapt *hoe* een C++ compiler iets doet en met wat voor problemen je te maken krijgt waardoor het duidelijk is waarom sommige dingen niet kunnen.
Ik vind programma's die iets leuks / nuttigs doen bouwen veel interessanter dan programma's die programma's bouwen. Kwestie van smaak vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ondanks dat compilerbouw wel rete-interessant is, bouw ik net als Hydra liever de auto dan het gereedschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Als jij het zo wilt stellen om je gebrek aan sociale capaciteiten te rechtvaardigen, ja :+
Maar ben jij niet degene die die capaciteiten mist, als je niet eens in kunt leven in de interesses van je gesprekspartner maar alleen over "koetjes en kalfjes" kunt praten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het afdoen van niet-IT/wiskunde gerelateerde onderwerpen als 'koetjes en kalfjes' just proved my point 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hence de quotes. Zie je, lack of social skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bitchfight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:14:
Hence de quotes. Zie je, lack of social skills.
Sorry, niet overtuigend.

I win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:17:
Sorry, niet overtuigend.

I win.
Als mede-netnietnerd heb je mijn stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Zoals ze vroeger bij ons op school altijd zeiden: "Nou, wij hebben dan wel geen hoog IQ, maar wel een heel hoog EQ!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:22:
[...]

Als mede-netnietnerd heb je mijn stem.
2-1!
Zoijar schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:28:
Zoals ze vroeger bij ons op school altijd zeiden: "Nou, wij hebben dan wel geen hoog IQ, maar wel een heel hoog EQ!" ;)
2-2..

Potje knokken dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Tsja, er is maar een ding dat ons uit deze impasse kan helpen...

Afbeeldingslocatie: http://zoijar.homelinux.org/pub/fisticuffs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ben die kerel op de bok met dat "trolollol" gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, mijn nick begint met een punt.

Bulseye! And the rest of the dominoes fall like a house of cards. Checkmate. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:50:
Nou, mijn nick begint met een punt.

Bulseye! And the rest of the dominoes fall like a house of cards. Checkmate. :7
Bullseye bedoel je? :P

Gelukkig ben je verder wel heel slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Afbeeldingslocatie: http://img1.owned.com/media/images/7/1/7/9/7179/Bear_Fight_Ownage1_540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:54:
[...]

Bullseye bedoel je? :P

Gelukkig ben je verder wel heel slim!
Natuurlijk jochie. Ik denk dat we allebei wel weten dat als het op spel- en grammaticafouten aankomt, je gigantisch het onderspit gaat delven 8).

Was dit niet ooit eens een serieus topic? :D

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:09:
Natuurlijk jochie. Ik denk dat we allebei wel weten dat als het op spel- en grammaticafouten aankomt, je gigantisch het onderspit gaat delven 8).
Zeg eens eerlijk knul; hoe vaak heb je bovenstaand stukje doorgelezen om ZEKER te weten dat er geen fouten instaan? :P
Was dit niet ooit eens een serieus topic? :D
Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

* 'in staan' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-E3pAF6mthEk/UGmKWTt8MmI/AAAAAAAAAAc/OEBZJ-Ck0Ow/s1600/Burn+ointment.jpg

Apply ointment to burnt area

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:47:
Ja maar als mensen zo'n site zien staan als ze je naam Googlen dan is dat gewoon altijd goed. Niet alles heeft een direct effect.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Vermakelijk

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om weer even iets ontopix te posten:
http://madebyevan.com/

Ik was wel redelijk onder de indruk, ook al staat er inhoudelijk bijna niets op: wat er op staat is goed :)
Pagina: 1