Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou graag een tablet willen aanschaffen en na wat rondkijken zit ik te denken aan een iPad:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 32GB Wit€ 553,-€ 553,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,-

Ik wil de tablet gebruiken voor:
  • Verslagen lezen tijdens vergaderingen
  • Email en bijlagen lezen wanneer ik binnen wifi gebied ben
  • Internetten op vakantie (via wifi)
  • Filmpje kijken op korte vluchten
Ik zit nog een beetje met windows omgevingen. Ik heb namelijk geen Mac en iedereen stuurt me microsoft documenten. Tijdens mijn zoektocht kwam ik allerlei apps tegen die ik hiervoor zou moeten installeren (zoals iWorks).

Begrijp ik het goed dat ik een aantal apps moet gaan kopen zodat ik mijn mails en bijlagen kan lezen? En wlke zijn dan handig om te kopen in mijn geval?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

In de mailapp kan je wel Word-documenten lezen, maar de meeste opmaak is dan weg/lelijk.
Anders moet je de app Pages kopen, niet geweldig, en nog steeds gaan ingewikkelde designs de mist in.

Als je gmail hebt zou ik de GMail app aanraden, aangezien die een stuk beter is dan de standaard mailapp.

Houd er trouwens rekening mee dat iOS7 binnenkort een nieuw design met zich meebrengt. Als je die niet mooi vindt, zou ik toch overwegen om toch niet een ander platform te kiezen.
Voor jouw gebruik is Windows (RT) natuurlijk erg goed, aangezien daar standaard Office wordt meegeleverd. Maar misschien dat het Metro-gedeelte je niet aanstaat ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alain
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:48:
Maar misschien dat het Metro-gedeelte je niet aanstaat ;)
Ik weet dat ik sowieso zal moeten wennen aan het design op een tablet. Dat mag geen issue zijn.

De reden dat ik een iPad wil is de resolutie van 2048x1536. Heb je misschien een alternatief?

• entetex
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-10 23:16
Wellicht dat je deze ook nog zou kunnen overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Surface RT 32GB Zwart€ 486,-€ 486,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,-

Je hebt dan gewoon de ideale opmaak van de word documenten, omdat dit ding gewoon Word heeft geïnstalleerd. Je hoeft daar niets extra's voor te betalen. Ik gebruik zelf al een tijdje een iPad, lees vaak ook notulen en dergelijken mee vanaf dat scherm. Maar stel dat je aantekeningen of iets dergelijks wil maken ben je in eerste instantie gebonden aan de standaard app van apple "Notities". Persoonlijk vind ik het nogal karig om veel mee te doen. Het is meer een kladblaadje wat je er snel mee uittypt. Maar voor verslagen ben je al snel gebonden aan Apples Pages. Er zijn ook 3rd party apps zoals Notability.

Nadeel van de Windows tablet is dat er veel minder apps voor zijn ontwikkeld. Dus dat laat eigenlijk één vraag open, voor mij. Gebruik je hem professioneel of ook persoonlijk? Indien dat laatste lijkt het me lastiger om te kiezen; wil je de extra aplicaties die je op het iOS platform krijgt? Anders zou ik op dit moment kiezen voor de Windows versie.

AMD R9 7900X, Gigabyte X670 Gaming X AX, 64GB 5600, Gigabyte 4070 SE OC 12G

• Alain
  • Niet online
entetex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:02:
Nadeel van de Windows tablet is dat er veel minder apps voor zijn ontwikkeld. Dus dat laat eigenlijk één vraag open, voor mij. Gebruik je hem professioneel of ook persoonlijk? Indien dat laatste lijkt het me lastiger om te kiezen; wil je de extra aplicaties die je op het iOS platform krijgt? Anders zou ik op dit moment kiezen voor de Windows versie.
Ik wil de tablet in principe persoonlijk gebruiken, maar zoals gezegd is het ook makkelijk tijdens vergaderingen etc.

Wat voor soort apps bedoel je als je zegt dat deze niet voor windows ontwikkeld worden? Ik ben niet van plan ingewikkelde dingen te gaan doen op de tablet.

Edit:
entetex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:02:
Wellicht dat je deze ook nog zou kunnen overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Surface RT 32GB Zwart€ 486,-€ 486,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,-
Dit ziet er ook goed uit! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Alain op 07-07-2013 21:13 ]

• entetex
Ik bedoel voornamelijk de apps die ik gebruik om snel info te verkrijgen waar ik anders een site voor zou moeten raadplegen.
Als ik bijvoorbeeld nu kijk naar wat ik mis in de huidige Windows Store, dan zou dat een app zijn voor 9292. Op iOS is er een prima app te krijgen, maar op Windows nog niet (Niet toen ik een paar weken geleden op zoek was althans). En een bijkomend nadeel is de hoeveelheid gebruikers. Hoe meer mensen het platform gebruiken, des te sneller een ontwikkelaar geneigd is om een app uit te brengen, dan wel uptedaten. Zelfde app weer, maar dan als ik het vergelijk met mijn Windows phone (Lumia 800). Het marktaandeel van Microsoft op de mobiele telefoonmarkt is nog slechts 13%. Als een ontwikkelaar een app heeft op meerdere platformen die allemaal anders in elkaar steken, dan zal de uitgever sneller een update uitvoeren op de 'grotere jongens'. Mijn 9292 app op mijn iPad heeft al de integratie van het nieuwe inlogsysteem met opgeslagen plaatsen/haltes, maar op Windows Phone blijft dat nog achter.

Dat gezegd hebbende, zowel op het gebied van mobiele telefoons als dat van tablets groeit het marktaandeel van Microsoft gestaagd. Het platform van Apple bestaat al sinds 2007 en heeft daarom al heel veel apps. Maar mijn verwachting is dat Microsoft dat snel zal inlopen.

De beste tip die ik je denk ik kan meegeven is om op zoek te gaan naar een tablet van beide kanten en hem voor een paar minuten uit te proberen, bijvoorbeeld in een winkel als de dixons. Indien mogelijk; probeer een tablet van een vriend voor een half uur ofzo. Als je eenmaal een tablet koopt zit je vaak gebonden aan het platform. Zodra je apps gaat kopen op een van de twee kanten zul je sneller geneigd zijn om eventueel in de toekomst op het zelfde platform te blijven. Ook de feeling die het algemeen gebruik van zo'n ding met zich meedraagt kan de zaak heel gemakkelijk beïnvloeden. Mocht je de kans hebben om ze te proberen: doen. Wellicht dat je dan direct kunt zien of je de lagere resolutie van Windows bezwaarlijk zou vinden.

• Alain
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Ik heb de windows tablet van een collega bekeken en inmiddels de Microsoft Surface besteld. :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Ik heb het even aangekeken. Maar dit is toch meer iets voor MAA :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• entetex
AlainS schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:07:
Bedankt voor de tips. Ik heb de windows tablet van een collega bekeken en inmiddels de Microsoft Surface besteld. :)
Veel succes en plezier er mee! Mocht je tijd over hebben dan zou je altijd kunnen overwegen om een review te schrijven vanaf je nieuwe tablet ;)
Hoedje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:38:
Ik heb het even aangekeken. Maar dit is toch meer iets voor MAA :)
Afvoeren dan maar? :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Nee hoor, wie weet wat voor staartje dit nog krijgt ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Alain
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 07:19:
Nee hoor, wie weet wat voor staartje dit nog krijgt ;)
Mja, het bevalt goed. Alleen jammer dat ie nu 150 euro goedkoper is ... 8)7

Pagina: 1