Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al enkele weken aan het rondkijken voor een smartphone. Ik kom van een Samsung Star die ik enkele jaren geleden goedkoop kon krijgen, deze GSM is al een tijdje aan vervanging toe, maar met mijn vakantiejob kan ik er pas echt geld in steken.
Ik heb een budget van 300 euro, ik kan er wel wat boven gaan, maar ik zou het liefst zo weinig mogelijk uitgeven.
De belangrijkste activiteiten zullen internetten en bellen en SMS'en zijn. Maar ik zou er ook muziek en games (gewoon pokemon :p) op zetten.
Een goede camera is geen necessiteit, maar het is altijd mooi meegenomen.
Verder heb ik graag een mooi scherm, een zo groot mogelijke accu en goede specificaties zijn altijd mooi meegenomen.
Qua opslaggeheugen heb ik graag minstens 8 GB, zoniet moeten er uitbreidmogelijkheden zijn.
Qua schermgrootte wil ik liefst niet boven de 4.6" gaan.

Wat ik zelf al gevonden heb:
pricewatch: Samsung Galaxy S III mini Blauw
Deze is niet per se slecht, maar in vergelijking met de andere in het rijtje is deze het minste, maar ook wel de goedkoopste.

pricewatch: Sony Xperia T Zwart
Hier begint het twijfelen al, het gaat tussen deze, de S en de SP. Ik vind dat deze vergelijkbaar is met de S, maar hij heeft wel een groter scherm.

pricewatch: Sony Xperia SP Zwart
Momenteel is dit mijn persoonlijke favoriet, hij is (itt de anderen) nog niet zo lang uit, heeft goede specificaties en is ook mooi groot.

pricewatch: HTC One S Zwart
Ik weet niet goed wat ik van deze moet denken, hij lijkt mij zo overal de middeweg tussen de andere.

pricewatch: Sony Xperia S Zwart
Deze heeft een kleiner scherm, maar een betere camera dan de SP. Voor de rest lijken mij zijn specificaties, buiten de opslag dan, minder dan die van de SP.

Hebben jullie nog andere voorstellen? Of hebben jullie bemerkingen?
Eigen ervaringen apprecieer ik ook zeker!

Alleszins bedankt,

Jonas.

Edit: Ook leek pricewatch: Zopo C2 Zwart mij iets, maar in de userreview had de reviewwer hem voor minder geld gekregen (230) en dan leek deze telefoon mij zijn geld niet helemaal waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 19:49 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn mening:
- S3 mini: een stuk minder dan de andere toestellen die je noemt. Niet slecht, maar ik zou deze alleen nemen als je niet meer kan of wil uitgeven.
- Xperia T: op zich een goed toestel, maar ik geef de voorkeur aan de SP.
- Xperia SP: goed toestel met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Op alle punten net onder de high-end toestellen, behalve accuduur, die is beter dan van de meeste toestellen. Ik vind de nieuwe Sony schil heel prettig.
- HTC One S: zelf vind ik dit een van de fijnste toestellen. Op de meeste punten net wat minder dan de SP, behalve de accu, die is naar mijn ervaring wat beter. Daarnaast is hij compacter en ik vind de aluminium unibody wat meer premium aanvoelen. Als ze hetzelfde kosten dan zou ik nu de voorkeur geven aan de SP, maar als hij 50 euro minder kost dan zou ik waarschijnlijk toch de One S nemen.
- Xperia S: mooi scherm, maar hij heeft me nooit echt kunnen bekoren. Dan geef ik toch sterk de voorkeur aan de SP.

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
In Belgie is er een cashback op de Xperia T van €100, kan zeker de moeite zijn om na te vragen of dat in Nederland ook zo is :).

De S zou ik niet nemen, de CPU daarvan is toch echt wel verouderd vergeleken met de krait's in de andere toestellen (los van de SIII mini natuurlijk, maar daar heeft Sigis het al helemaal bij het rechte eind).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Als kan ik ook een cashback krijgen als ik hem vanuit Nederland bestel,dat kan mij nog eens 50 euro besparen? Waarschijnlijk niet, in België zou ik hem dan (mits het hebben van een kasticket denk ik) voor 250 euro kunnen hebben?
Een goede deal lijkt me dat :).

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Als je nog niet gekozen hebt, toevallig vandaag een test van telefoons tussen 200 en 350 euro uitgekomen op tweakers.
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
MLPN schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:04:
Als je nog niet gekozen hebt, toevallig vandaag een test van telefoons tussen 200 en 350 euro uitgekomen op tweakers.
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
Ik mis de LG Optimus 4X HD in deze test. Volgens mij ook een van de aantrekkelijkste aanbiedingen in deze prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem daarnet gekocht, en het is echt een mooi scherm. Ik ben er zeer tevreden over!
Klopt het dat er nog een screenprotector op zit die je niet goed kan zien? Ik had dit namelijk ergens gelezen.

Iedereen bedankt voor de reacties en hulpvolle tips.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:51:
Klopt het dat er nog een screenprotector op zit die je niet goed kan zien?
Ik neem aan dat je de SP bedoeld dus ja, er zit standaard vanaf de fabriek een screenprotector op.
Veel plezier met je nieuwe toestel ;)

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, neen, ik bedoelde de T, hierbij kreeg ik 100 euro cashback :p

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:03:
Op elke xperia zit dat dus ook op de T ;)

Wear Sunscreen!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:03:
Actievoorwaarden: Enkel geldig bij aankoop van een Sony Xperia T. Geldig voor aankopen in de winkel van
01/07/2013 tot 31/08/2013 in België of in het Groothertogdom Luxemburg.

dus je zou het kunnen proberen te importeren of daar in de winkel halen, en dan met de post terug naar belgie

of wachten tot ze dat hier ook doen (je kunt ook n tv kopen krijg je die foon er gratis bij)

[ Voor 9% gewijzigd door silverfaustx op 21-07-2013 23:47 ]

Pagina: 1