Toon posts:

128GB SDXC: China Import..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een zo goedkoop mogelijke, maar goede en redelijk snelle 128GB SDXC kaart kopen in China. Heeft iemand enig idee waar ik dit zo goedkoop mogelijk kan halen? Hiet liefst onder de €100, €132 vind ik namelijk erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Aan te raden zijn websites als eBay, waar ik ze nu vrij vlot voor rond de 100 USD kan vinden. Ook worden vaak dit soort dingen via websites als DealExtreme binnengehaald. Met een beetje zoeken zul je wel wat kunnen vinden.

Echter zijn niet alle kaartjes van goede kwaliteit. Ik kan me voorstellen dat het je de extra euro's wel waard is om garantie te kunnen claimen of een betere betrouwbaarheid te garanderen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:36:
Hallo,

Ik wil graag een zo goedkoop mogelijke, maar goede en redelijk snelle 128GB SDXC kaart kopen in China. Heeft iemand enig idee waar ik dit zo goedkoop mogelijk kan halen? Hiet liefst onder de €100, €132 vind ik namelijk erg duur.
Heb je wel rekening gehouden met het feit douane en heffingen, dan kom je heel dicht bij je te duur prijs uit.
Garantie?
Toch wel een aantal fake producten in omloop.

Bezint eer ge begint.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze kaart van goede kwaliteit zijn: ADATA 128GB. Lijkt mij eerlijk gezegd wel erg goedkoop, maar qua feedback heeft deze persoon wel een goede score.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:51:
Zou deze kaart van goede kwaliteit zijn: ADATA 128GB.
Dat is meteen het probleem met op deze manier spullen kopen; Het is gewoon niet te zeggen. Je zou kunnen kijken naar de feedback die de verkoper heeft gekregen op eerdere verkopen. Overigens is dit een SDHC kaartje, geen SDXC.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supreme tweaker schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:53:
[...]

Dat is meteen het probleem met op deze manier spullen kopen; Het is gewoon niet te zeggen. Je zou kunnen kijken naar de feedback die de verkoper heeft gekregen op eerdere verkopen. Overigens is dit een SDHC kaartje, geen SDXC.
Zal het allemaal gaan lezen. Overigens maakt SDXC of HC mij niet heel erg veel uit. Het gaat hier om een kaartje om grote bestanden op te slaan, aangezien mijn SSD maar 120GB is; wil nog geen grotere kopen.

Maar heel veel weet ik niet van die kaartjes, dus mocht XC of HC echt sneller zijn is dat natuurlijk wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Supertip schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:49:
[...]

Heb je wel rekening gehouden met het feit douane en heffingen, dan kom je heel dicht bij je te duur prijs uit.
Och, als je van eBay koopt ziet het vaak niet uit alsof het van een bedrijf komt. Een SD-kaartje past bovendien in een bubbeltjesenvelop. De kans dat je over zo'n ding invoerrechten en belasting moet betalen is niet zo groot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:57:
Maar heel veel weet ik niet van die kaartjes, dus mocht XC of HC echt sneller zijn is dat natuurlijk wel fijner.
He lijkt me verstandig als je eerst even de verschillen opzoekt.
Yssworks schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:36:
url="http://www.kieskeurig.nl/geheugenkaart/sandisk/sdxc_extreme/prijzen/bezorgen/1057265"] €132 vind ik namelijk erg duur[/url].
Foei, een beetje naar Kieskeurig verwijzen ipv de pricewatch ;)
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SDXC+128gb geeft prijzen vanaf 9 tientjes? pricewatch: Kingston SDXC SDX10V/128GB
(Geen idee of het wat is en of je het kunt gebruiken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:04:
[...]

He lijkt me verstandig als je eerst even de verschillen opzoekt.

[...]

Foei, een beetje naar Kieskeurig verwijzen ipv de pricewatch ;)
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SDXC+128gb geeft prijzen vanaf 9 tientjes? pricewatch: Kingston SDXC SDX10V/128GB
(Geen idee of het wat is en of je het kunt gebruiken).
Zal ik zeker even gaan doen!

Bedankt, zal ook in de Pricewatch kijken en naar je bijgevoegde link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supreme tweaker schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:53:
[...]

Hm, niet echt te vertrouwen dus, aangezien Wikipedia zegt dat HC tot 32GB aankan.

Edit: 128GB niet in de Pricewatch kunnen vinden, maar deze lijkt me wel goed:

http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1152581

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snapt dat F_J_K je zojuist een link heeft gegeven naar een A merk 128GB SDXC kaartje? Imo 100x beter dan die noname waar jij naar linkt.

Voor de duidelijkheid: pricewatch: Kingston SDXC SDX10V/128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb de verschillen even bekeken, en de Kingston lijkt me betrouwbaarder. Zal het gaan bespreken met mijn pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom zou je een geheugenkaartje kopen om in je PC te steken om bestanden op te slaan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
CLB schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:09:
Waarom zou je een geheugenkaartje kopen om in je PC te steken om bestanden op te slaan?
My thought exactly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:46
zeker gezien je voor dezelfde prijs ongeveer een ssd kan halen met dezelfde opslag ruimte..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een 128GB SSD heb en deze te klein voor me is. Nou kan ik inderdaad ook wel een grotere SSD kopen, maar films, series en dergelijke zijn ook fijn om makkelijk mee te kunnen nemen, en snel ergens anders in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:32:
Aangezien ik een 128GB SSD heb en deze te klein voor me is. Nou kan ik inderdaad ook wel een grotere SSD kopen, maar films, series en dergelijke zijn ook fijn om makkelijk mee te kunnen nemen, en snel ergens anders in te steken.
Waarom dan geen externe harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad, 2,5" 1TB voor 6 tientjes, klaar.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

SD-geheugenkaarten zijn ook een stuk kwetsbaarder. Eén keer verkeerd uit de computer halen en je kunt totaal niet meer bij je bestanden. Zeker ook omdat het hier over een 128GB geheugenkaart gaat.
Geheugenkaarten zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare opslagapparaten.
Een externe harde schijf zou een betere keuze zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan mogelijk de externe harddisk via Wifi beschikbaar te maken? Dan hoef ik hem ook niet steeds te connecten. Of zeg ik nou iets doms?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling hier een technische discussie te houden over opslagmedia en welke het beste gebruikt kan worden. Echter, voor een topicmove naar Opslagtechnologie (OT) zal het wel nodig zijn dat Yssworks wat meer eigen inzet toont en eerst zelf op zoek gaat naar wat de mogelijkheden zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de mogelijkheid bekeken om dit via Wifi te doen, maar het lijkt erop dat het veel duurder, onstabieler en trager is. Dus niet echt de moeite waard. Dan houd ik het voorlopig even op mijn externe harde schrijf van 500GB en de opslag in mijn pc van bijna 4TB. Dan kan ik begin volgend jaar uitkijken naar een nieuwe (generatie) SSD, met meer capaciteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 02:35 ]

Pagina: 1