Nieuwe PC / Toekomstige game PC

Pagina: 1
Acties:

• ajax4life123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-11-2022
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik wou eigenlijk een beetje hulp vragen bij het samenstellen van een nieuwe pc. Aan het begin wil ik de pc niet echt voor zware programma's gebruiken, maar ik wil hem binnen een aantal maanden wel upgraden. Mijn toekomstige doel is om games op ultra te spelen en programma's als photoshop en video bewerkingsprogramma's te draaien. Ik heb niet zo een groot budget aangezien mijn laptop kapot is gegaan die ik eigenlijk had willen verkopen. Mijn budget is rond de 400-480�. Maar dit is echt voor de standaard dingen. Later wil ik dit uitbreiden met een ssd en een goede grafische kaart.
De componenten die ik er in zou willen zijn: een snelle processor, een harde schrijf, een behuizing, moederbord, 8gb aan ram en een voedig.
Ik heb thuis nog een windows licentie, monitor en muis ,toetsenbord en een behuizing liggen. Ik zou het zelf in elkaar willen zetten om kosten te besparen.
Ik dacht zelf aan dit systeempje:

gallery: ajax4life123

Ik heb vorige week deze behuizing gekocht: De elite 430, http://www.dixons.nl/comp...l.html?prs=1#.UdmlLTueOSo

Ik hoop dat de link het bij jullie doet en of jullie wat tips hebben.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp. :)

Verwijderd

In de forum sectie complete systemen vind je de BBG (otw bestbuyguides) Complete Systemen & Laptops hier kan je veel vinden over de huidige midragne en lowend systemen. Kijk hier is rond en zoek naar wat onderdelen die je nu wil hebben. En da zullen wij je wel helpen met adviezen en finetuning!

• ajax4life123
Hoi, ik heb al in de BBG gekeken, maar ik wil graag op korte termijn een computer van rond de 450 euro waarop ik allerdaagse dingen kan doen. Ook wil ik hierom graag een geintegreerde grafische kaart, hierdoor heb ik gekozen voor de i5 4570.
Kan je me misschien helpen en zeggen of ik een beetje goed zit qua componenten? Of dit voor nu genoeg is zodat ik het over een aantal maanden kan uitbreiden met een goede grafische kaart en ssd.
In de BBG staan alleen systemen die volledig zijn, ik wil juist een onvolledig systeem zodat ik het kan uitbreiden.

Alvast hartstikke bedankt.

Verwijderd

De i5 4570 lijkt me een mooie CPU maar welke onderdelen heb je het dan nog meer over? Je bent natuurlijk niet verplicht om het complete systeem te kopen. Daarom heet het ook een guide!

Tip: Voeg alle (nieuwe) onderdelen toe aan een winkel mandje en druk dan (onder wenslijsten) op genereer RML. Plak dit dan in je post en zo is het overzichtelijk en compleet wat je wil en wat het gaat kosten!

• ajax4life123
Ooo, sorry ik dacht dat jullie zo mijn wenslijst konden zien. Hier is de lijst compleet.
Volgens mij past alles op elkaar, heb je misschien nog tips waar ik eventueel op zou kunnen besparen of wat verbeteringen in het systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,90€ 176,90
1Asus H87M-E€ 79,-€ 79,-
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,88€ 55,88
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,30€ 66,30
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Corsair CX600M€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,93

Edit: Heb ik trouwens een 600 watt voeding nodig of kan het ook met minder?

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:58
ajax4life123 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:16:
Ooo, sorry ik dacht dat jullie zo mijn wenslijst konden zien. Hier is de lijst compleet.
Volgens mij past alles op elkaar, heb je misschien nog tips waar ik eventueel op zou kunnen besparen of wat verbeteringen in het systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H87M-E€ 79,-€ 79,-
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,88€ 55,88
1Corsair CX600M€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,93

Edit: Heb ik trouwens een 600 watt voeding nodig of kan het ook met minder?
Ziet er op zich wel goed uit maar:
- Waarom niet eerst een SSD en daarna een HDD? Deze bijv. pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB

- Je kunt ook nog iets goedkoper RAM nemen: pricewatch: Plextor PX-128M5S 128GB

- Je zou een lichtere voeding kunnen nemen bijv deze: pricewatch: Seasonic M12II 520W

Je kunt zelfs een goedkopere moederbord/cpu combo nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 207,45

[ Voor 15% gewijzigd door mauritso op 07-07-2013 20:35 ]

• ajax4life123
Dankjewel voor je reactie, dus je denkt dat ik beter een ssd als eerst kan nemen? Ik had eigenlijk eerst een HDD gekozen omdat het iets goedkoper was en alle beetjes helpen.

Welk RAM bedoel je precies, aangezien je perongeluk de verkeerde link hebt geplakt.

En zou de voeding genoeg watt zijn? en zou dit ook iets zijn als voeding of is het gewoon een slechte voeding? http://www.dixons.nl/comp...00-watt.html#.Udm0nDueOSo

Hier dan het complete systeem: Weet je trouwens ook nog iets waarop ik iets kan besparen?

En over je AMD edit, ik heb niet zulke goede ervaring met AMD dus ik heb liever Intel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H87M-E€ 79,-€ 79,-
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 80,52€ 80,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,67

• mauritso
ajax4life123 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:37:
Dankjewel voor je reactie, dus je denkt dat ik beter een ssd als eerst kan nemen? Ik had eigenlijk eerst een HDD gekozen omdat het iets goedkoper was en alle beetjes helpen.

Welk RAM bedoel je precies, aangezien je perongeluk de verkeerde link hebt geplakt.

En zou de voeding genoeg watt zijn? en zou dit ook iets zijn als voeding of is het gewoon een slechte voeding? http://www.dixons.nl/comp...00-watt.html#.Udm0nDueOSo

Hier dan het complete systeem: Weet je trouwens ook nog iets waarop ik iets kan besparen?

En over je AMD edit, ik heb niet zulke goede ervaring met AMD dus ik heb liever Intel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H87M-E€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,67
pricewatch: Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G
Deze bedoelde ik.

Je kunt prima besparen door naar AMD te gaan, verschil zul je in gebruik waarschijnlijk niet of amper merken, maar je bespaart er wel een paar tientjes mee.
Waar bestaan je minder goede ervaringen met AMD uit? Deze CPU's zijn prima, 2 systemen gebouwd met het broertje van deze CPU met tevreden klanten.

En ik raad je aan om eerst een SSD te kopen omdat je dan niet je hele installatie hoeft over te zetten over een tijd, als je nu meer opslag nodig hebt hoef je alleen maar een 1TB harde schijf erbij te kopen.

Als je perse niet naar amd wil, dan kun je nog nadenken of je wel een cd-speler nodig hebt, dat kan ook al gauw weer 2 tientjes schelen.

Anders zou je voor dit kunnen gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G€ 48,23€ 48,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,15

Voordelen 8320:
- Betere multithreaded performance, iets dat van pas kan komen tijdens het videobewerken en in toekomstige games aangezien de ps4 en de xbox one allebei 8 cores hebben.
- Stuk goedkoper dan de i5 4570
Nadelen 8320
- Mindere single-core performance, iets dat misschien te merken valt in oudere games (die gemaakt zijn om maar een core te gebruiken)
- Verbruikt meer energie

[ Voor 28% gewijzigd door mauritso op 07-07-2013 21:13 ]

• ajax4life123
Aangezien ik 2 laptops heb gehad met Amd erop die niet goed werkten. Deze 2 laptops vielen allebei uit na een tijdje waardoor ik vaak belangrijk werk ben verloren. Het zal waarschijnlijk niet aan Amd liggen, maar ik vind het toch opvallend aangezien ik dit bij Intel nog nooit heb gehad.
Merk je eigenlijk helemaal geen verschil tussen die Amd fx8320 en de Intel i5 4570, zijn ze allebei aardig snel?
En toekomst gericht, gaat die van Amd of die van Intel langer mee?
Kan je ook met die AMD overclocken? of heb je dan een ander moederbord nodig en is het moeilijk?

En bij die Plextor ssd, is 200mb schrijven niet weinig voor een SSD? Of hebben alle SSD's ongeveer zoveel?

En die cd-speler heb ik denk ik eigenlijk ook niet meer nodig, alles gaat tegenwoordig via usb en externe schijven.

Sorry van de vele vragen, maar hartstikke bedankt voor je reactie! :D

Edit: Is deze dan niet beter aangezien die een hogere schrijfsnelheid heeft? pricewatch: Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 120GB

[ Voor 11% gewijzigd door ajax4life123 op 07-07-2013 21:17 ]

• mauritso
ajax4life123 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:13:
Aangezien ik 2 laptops heb gehad met Amd erop die niet goed werkten. Deze 2 laptops vielen allebei uit na een tijdje waardoor ik vaak belangrijk werk ben verloren. Het zal waarschijnlijk niet aan Amd liggen, maar ik vind het toch opvallend aangezien ik dit bij Intel nog nooit heb gehad.
Merk je eigenlijk helemaal geen verschil tussen die Amd fx8320 en de Intel i5 4570, zijn ze allebei aardig snel?
En toekomst gericht, gaat die van Amd of die van Intel langer mee?
Kan je ook met die AMD overclocken? of heb je dan een ander moederbord nodig en is het moeilijk?

En bij die Plextor ssd, is 200mb schrijven niet weinig voor een SSD? Of hebben alle SSD's ongeveer zoveel?

En die cd-speler heb ik denk ik eigenlijk ook niet meer nodig, alles gaat tegenwoordig via usb en externe schijven.

Sorry van de vele vragen, maar hartstikke bedankt voor je reactie! :D
1. Dat klinkt als oververhitting (van je laptop), als de CPU te heet word valt je computer uit om de CPU te beveiligen tegen schade door de hitte, dat ligt dus eerder aan jou gebruik van de laptop of de fabrikant van de laptop.
2. Ze zijn allebei "aardig snel", kijk even hierboven voor de voor/nadelen
3. Ik denk dat de AMD meer toekomstgericht is, omdat de huidige generatie consoles ook 8 core CPU's hebben van AMD en consoles/console games hebben een grote invloed op pc games.
4. Alle AMD CPU's kun je in principe overclocken, je kunt meer overclocken als je betere voorzieningen daar omheen hebt (koeler/voeding/moederbord).
5. Overclocken is niet zo moeilijk te doen, ik zou zelf gewoon kopen wat je van plan bent te gaan kopen en overclocken zien als bonus.
6. SSD's voelen niet zozeer snel aan door hun lees/schrijfsnelheid (hoewel dat ook helpt), maar eerder doordat het minder lang duurt voordat x bestand gevonden is en gebruikt kan worden. IOPS is een getal dat daarmee te maken heeft (Input Output Per Second). 200MB per seconde schrijven is normaal voor SSD's.

Ik heb wel iets over het hoofd gezien, de Intel heeft een IGP (Intenal Graphic Processor/GPU), dat heeft de AMD niet, oftewel als je de AMD wil gebruiken dan heb je een videokaart nodig. Als je dus niet een videokaartje ergens hebt liggen en je geen videokaart gelijk wil aanschaffen, dan kun je beter voor de Intel gaan.

Hoe is je laptop eigenlijk kapot (gegaan)? Die zou je alsnog kapot kunnen verkopen of in ieder geval een deel van de onderdelen.

• ajax4life123
Hoi,

1: Bij mijn eerste laptop was het inderdaad overhitting waardoor die het niet meer deed. Bij de 2e was het in eerste instantie ook overhitting, maar ik heb er toen een nieuwe koeler opgezet en hij deed het ook weer een maand of 6, maar sinds kort valt hij weer uit terwijl de max temperatuur 52 graden is. Dat lijkt me niet heel hoog.
2: Oke, alsnog wil ik ook voor die i5 gaan omdat er een IGP in zit, later koop ik er dan nog een aparte grafische kaart bij.
3: Maar is Amd dan ook meer toekomst gericht op bijvoorbeeld het echt sneller maken van je computer en het beter gebruiken van de programma's? Ik denk eerlijk gezegd dat je een verschil van 40 euro wel merkt, of denk je echt van niet?
4: Ik had gelezen dat je zo'n 20% prestatiebonus erbij krijgt bij overclocken. Dat lijkt opzich wel veel maar dan heb je dus ook een betere voeding en koeler nodig.
5:Ik heb eigenlijk ook echt geen idee hoe je moet overclocken en ben dan ook bang dat ik iets verkeerd doe en het fout gaat.
6: Oke dus doordat een ssd sneller leest starten programma's ( of windows ) sneller. maar die ssd die ik had gepost had als het goed is 500mb per seconde lees en schrijfsnelheid. Is deze ssd hierdoor niet veel beter omdat je gewoon sneller dingen erop schrijft? Dus is dit voor die 20 euro extra niet een betere aankoop?

Ik heb helaas nergens een video kaart liggen aangezien ik eigenlijk voor het eerst in lange tijd een desktop koop na 3 laptops. Ik neig hierdoor eerder naar Intel te gaan zodat ik gewoon normale graphics heb en nog effe door kan sparen voor een goede kaart.

Nah me laptop doet het nog wel, hij start gewoon op, de programma's laden gewoon en het werkt gewoon, maar na een uur of drie intensief erop werken valt ie gewoon uit. Ik dacht eerst dat het een probleem was met de accu doordat die te weinig watt leverde ofzo, maar bij de nieuwe accu die ik had besteld deed hij het ook niet. Ik ben ook al langs de computerwinkel geweest en zelfs zij hebben het niet kunnen maken. Ik was ook van plan om hem op marktplaats te zetten, maar heb echt geen idee wat ik ervoor krijg. Maarja alle beetjes helpen..
Oja trouwens het is een Hp g62-B60SD laptop van ongeveer 2,5 jaar oud.

Hartstikke bedankt voor je reactie alweer!

EDIT: Maakt het uit of ik uATX of gewoon ATX koop?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat betreft de ssd.
Stel je hebt een ssd die met 500 mb schrijft, en een andere die maar met 200 mb schrijft.

Vraag je nu af: wanneer schrijf je een bestand groter dan 500 mb van je intern geheugen naar je ssd? Kan je nu al verklappen, komt bijna nooit voor.

Deze hoge schrijfsnelheden komen overigens alleen voor bij grote bestanden. Erg veel schrijf en lees akties zijn met kleine bestanden. De meeste SSD's halen hier ongeveer 20-30 mb/s En dat is pas snel (vergeleken met een HD)

• ajax4life123
Oke, bedankt ik wist niet dat dat zo werkte. Dan kan ik inderdaad beter die ene van Plextor nemen die is namelijk 20 euro goedkoper.

Bedankt voor je reactie, weer een stukje wijzer geworden :D.

• mauritso
ajax4life123 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:48:
Hoi,

1: Bij mijn eerste laptop was het inderdaad overhitting waardoor die het niet meer deed. Bij de 2e was het in eerste instantie ook overhitting, maar ik heb er toen een nieuwe koeler opgezet en hij deed het ook weer een maand of 6, maar sinds kort valt hij weer uit terwijl de max temperatuur 52 graden is. Dat lijkt me niet heel hoog.
2: Oke, alsnog wil ik ook voor die i5 gaan omdat er een IGP in zit, later koop ik er dan nog een aparte grafische kaart bij.
3: Maar is Amd dan ook meer toekomst gericht op bijvoorbeeld het echt sneller maken van je computer en het beter gebruiken van de programma's? Ik denk eerlijk gezegd dat je een verschil van 40 euro wel merkt, of denk je echt van niet?
4: Ik had gelezen dat je zo'n 20% prestatiebonus erbij krijgt bij overclocken. Dat lijkt opzich wel veel maar dan heb je dus ook een betere voeding en koeler nodig.
5:Ik heb eigenlijk ook echt geen idee hoe je moet overclocken en ben dan ook bang dat ik iets verkeerd doe en het fout gaat.
6: Oke dus doordat een ssd sneller leest starten programma's ( of windows ) sneller. maar die ssd die ik had gepost had als het goed is 500mb per seconde lees en schrijfsnelheid. Is deze ssd hierdoor niet veel beter omdat je gewoon sneller dingen erop schrijft? Dus is dit voor die 20 euro extra niet een betere aankoop?

Ik heb helaas nergens een video kaart liggen aangezien ik eigenlijk voor het eerst in lange tijd een desktop koop na 3 laptops. Ik neig hierdoor eerder naar Intel te gaan zodat ik gewoon normale graphics heb en nog effe door kan sparen voor een goede kaart.

Nah me laptop doet het nog wel, hij start gewoon op, de programma's laden gewoon en het werkt gewoon, maar na een uur of drie intensief erop werken valt ie gewoon uit. Ik dacht eerst dat het een probleem was met de accu doordat die te weinig watt leverde ofzo, maar bij de nieuwe accu die ik had besteld deed hij het ook niet. Ik ben ook al langs de computerwinkel geweest en zelfs zij hebben het niet kunnen maken. Ik was ook van plan om hem op marktplaats te zetten, maar heb echt geen idee wat ik ervoor krijg. Maarja alle beetjes helpen..
Oja trouwens het is een Hp g62-B60SD laptop van ongeveer 2,5 jaar oud.

Hartstikke bedankt voor je reactie alweer!

EDIT: Maakt het uit of ik uATX of gewoon ATX koop?
1. Dan kun je je laptop alsnog prima verkopen (en mogelijk een amd+GPU gelijk kopen om later nog zo'n zelfde GPU erbij te kopen voor SLI/Crossfire evt.)
2. Dat is een goed idee als je nu geen grafische kaart erbij koopt.
3. AMD is bijna altijd goedkoper in prijs/prestatie, 40 euro verschil in prijs zegt weinig over verschil in prestatie in dit geval. In normaal gebruik (webbrowsen enz.) zul je geen verschil merken tussen die AMD of die Intel, tijdens het spelen van moderne games zul je er ook niet echt verschil tussen ontdekken. Vooral in single core workloads maakt het verschil (Oude games bijv.), maar vaak haal je zelfs dan nog >60fps (dus geen merkbaar verschil). Het gaat er vooral om hoe je CPU gebruikt gaat worden, als er in de toekomst vooral single core workloads worden gebruikt dan ben je sowieso beter uit met die Intel. Als het vooral multithreaded workloads zijn dan wint de AMD (Videobewerkingsprogramma's en dan haalt het vergelijkbare prestaties in multithreaded games (zo'n beetje alle moderne games). Omdat de huidige consoles een 8 core AMD CPU bevatten en games vaak eerst worden gemaakt voor de consoles zullen deze dus beter geoptimaliseerd zijn voor CPU's met veel cores (8 ), daardoor verwacht ik dat je voor games in de toekomst minstens zo goed uit bent met deze AMD.
4. Als je systeem er niet op aangepast is dan haal je denk ik nog wel een ~10% overclock.
5. Overclocken gaat ongeveer zo:

Je gaat naar de BIOS en verandert de multiplier of FSB (multiplier*fsb=kloksnelheid, in het geval van de amd 8350 is dat 20*200=4000Mhz), naar bijv. multiplier = 21 en FSB laat je op 200, dan word de kloksnelheid dus 200*21=4200Mhz.

Vervolgens ga je naar windows en draai je een stabiliteitstest, is het stabiel? Mooi dan verhoog je de multiplier nog een keer en doe je stap 2 opnieuw. Is het niet stabiel? Dan ga je naar de BIOS en verhoog je het voltage dat naar je CPU gaat met 1 stapje, doet stap 2 opnieuw terwijl je goed let op de temperaturen van de CPU, worden ze te hoog? Schakel de overclock en het voltage iets terug totdat je tevreden bent.

Dit blijf je herhalen totdat 1) De temperaturen te hoog worden of 2) Het systeem niet meer stabiel (kan) draaien.

De kans dat er iets kapot gaat als je doet wat hierboven beschreven staat is vrij klein, lees je gerust even goed in voordat je eraan begint.

6. In normaal gebruik zul je dit verschil nooit merken, daarom zou ik die 20 euro mooi in je zak houden.

• ajax4life123
1: Denk je echt dat mijn laptop nog zoveel oplevert, ik denk het echt niet. Maarja ik zal hem van de week gewoon op marktplaats zetten.
2: Ik denk dat ik dan toch maar voor de amd 8320 ga zodat ik hem kan overclocken en de prijs een stuk lager is.
3: Dan kan ik inderdaad beter voor Amd gaan, je merkt er dus niet veel van alleen bij games komt het dus goed van pas.
4: is mijn systeem er zo goed op aangepast? Goed moederbord, goed geheugen? ( van jou samenstelling)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,15

5: Overclocken is dus heel simpel? Ik zal het dus gaan proberen!
6: Dan koop ik dus gewoon die Plextor, maar wat voor programma's zet je daar dan bijvoorbeeld op?
In iedergeval windows, maar wat dan nog meer, ook programma's als google chrome?

7: Wat voor grafische kaart raad je mij dan aan om erbij te nemen aangezien er geen grafische kaart in de processor zit? en heb je dit ook echt nodig aan het begin? Dus als ik geen games speel maar bijvoorbeeld alleen wat internet en word doe? Eigenlijk was ik van plan om eerst de basis te kopen en later een grafische kaart erbij te kopen, maar is dat dan ook mogelijk met deze samenstelling?

Bedankt voor je hulp!

[ Voor 49% gewijzigd door ajax4life123 op 08-07-2013 13:09 ]

• Reepje
  • Niet online
Als je dus een amd koopt, moet je een grafische kaart hebben: zonder gpu zal die niets doen.
Aangezien je wil gamen, kan je het best dan maar meteen geen instap kaartje kopen maar een goede grafische kaart. Je zit voor zoiets rond de 200 euro. Een kaart echt op de toekomst is dubbel zo duur, dus nog half werk zo.

Ik vind je keuze voor een AMD gezien de situatie overigens opmerkelijk.

• ajax4life123
Ik weet nog niet helemaal zeker of ik voor amd ga kiezen aangezien ik nu echt geen geld heb om gelijk een grafische kaart te kopen. Ik weet het eigenlijk echt niet meer wat ik wel en wat ik beter niet kan nemen...
Ik zal nog even rustig verder kijken.

• Reepje
  • Niet online
Tja. Haastige spoed is zelden goed.
Maar ik vond je aanvankelijke plan zo slecht nog niet.

Ik neem aan dat je bekend bent met de BBG topic (Best Buy Guide) over aan te kopen systemen. Dat geeft een goed inzicht in de beste samenstellingen voor dit moment:

[BBG] Mainstreamgamesysteem juli 2013 of [BBG] High-end gamesysteem juli 2013

[ Voor 58% gewijzigd door Reepje op 08-07-2013 16:05 ]

• mauritso
ajax4life123 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:08:
1: Denk je echt dat mijn laptop nog zoveel oplevert, ik denk het echt niet. Maarja ik zal hem van de week gewoon op marktplaats zetten.
2: Ik denk dat ik dan toch maar voor de amd 8320 ga zodat ik hem kan overclocken en de prijs een stuk lager is.
3: Dan kan ik inderdaad beter voor Amd gaan, je merkt er dus niet veel van alleen bij games komt het dus goed van pas.
4: is mijn systeem er zo goed op aangepast? Goed moederbord, goed geheugen? ( van jou samenstelling)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,15

5: Overclocken is dus heel simpel? Ik zal het dus gaan proberen!
6: Dan koop ik dus gewoon die Plextor, maar wat voor programma's zet je daar dan bijvoorbeeld op?
In iedergeval windows, maar wat dan nog meer, ook programma's als google chrome?

7: Wat voor grafische kaart raad je mij dan aan om erbij te nemen aangezien er geen grafische kaart in de processor zit? en heb je dit ook echt nodig aan het begin? Dus als ik geen games speel maar bijvoorbeeld alleen wat internet en word doe? Eigenlijk was ik van plan om eerst de basis te kopen en later een grafische kaart erbij te kopen, maar is dat dan ook mogelijk met deze samenstelling?

Bedankt voor je hulp!
1. Je zou je laptop ook hier kunnen verkopen op tweakers.net, ik denk dat je dan een hogere kans hebt om hem te verkopen, gewoon vertellen wat je aanbiedt en wat het nog wel en niet doet.

2. Alleen als je 200 euro over hebt voor een grafische kaart, anders zou je net zo goed voor de intel kunnen gaan en doorsparen voor een grafische kaart. Met een 200 euro kaart kun je er later altijd een bij kopen om een configuratie te draaien met 2 videokaarten (dat is vaak sneller dan 1 videokaart van 400 euro).

3. Verschil in normaal gebruik merk je niet, je bespaart wat geld (als je er wel gelijk een GPU bij koopt) en de prestaties in moderne games zullen niet merkbaar minder zijn en ik verwacht dat het voor toekomstige games het zelfs iets beter dan intel CPU's gaat doen.

4. Ziet er goed uit, als je voor dit gaat moet je nog wel een videokaart erbij halen.

5. Overclocken is niet moeilijk inderdaad, lees je goed in en neem je tijd.

6. Ik zet er alles op wat ik veel gebruik, windows, google chrome, office programma, eigenlijk alles behalve mijn steam games (daarvan zet ik alleen de game die ik op dat moment speel op mijn SSD en de rest op een HDD). Als je er later een HDD bij koopt dan gebruik je die voor alle data die je niet vaak gebruikt/snel nodig hebt (media, back-ups, een deel van je games).

7. Als een CPU geen IGP heeft (interne grafische kaart) dan heb je dus echt geen beeld, dus als je op dit moment niet na het verkoop van je laptop enz. 200 euro extra kunt vrijmaken dan kun je beter voor de Intel CPU gaan. Als je deze configuratie koopt dan heb je dus GEEN beeld, dus is het niet echt bruikbaar.

Met een videokaart van 200 euro kun je bijna alle games op hoge instellingen spelen op een full hd beeldscherm.

Qua videokaart zou je deze: pricewatch: Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream
of deze: pricewatch: MSI N660TI-2GD5/OC
Of 2e hands via tweakers: V&A aangeboden: 2xMSI N660Ti PE 2GD5/OC
Kunnen nemen.

Denk er rustig over na en probeer je laptop en toebehoren hier te verkopen op tweakers, misschien krijg je er nog meer voor dan dat je denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door mauritso op 08-07-2013 16:26 ]

Pagina: 1