Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Content HTML file naar Google Agenda?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontvang mijn wekelijkse werkrooster als HTML bestand, bepaalde elementen (zoals tijd en werklocatie) van dit rooster wil ik in mijn Google Agenda importeren.

Ik heb al een en ander aan onderzoek gedaan hoe ik dit (enigszings geautomatiseerd) kan bereiken, maar kan het antwoord op mijn situatie niet vinden.

Zelf zat ik te denken dat het misschien via een SQL-server kan of een PHP-script, misschien iets met een Visual Basic applicatie, waarbij ik aan de ene kant de html file er in gooi, hier bepaalde velden worden gefilterd en aan de andere kant er een .ical uitgepoept wordt oid.

Iemand ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 22:36
Ooit een keer gedaan met een wedstrijdschema wat ik binnen kreeg.
Uiteindelijk ben ik via dit principe gaan werken: https://support.google.com/calendar/answer/45656?hl=en

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is precies je probleem? Je weet wat je input is en je weet wat je output moet zijn, dus waar loop je vast? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:56:
Ooit een keer gedaan met een wedstrijdschema wat ik binnen kreeg.
Uiteindelijk ben ik via dit principe gaan werken: https://support.google.com/calendar/answer/45656?hl=en
Praktisch, die ga ik onthouden...
Vrees dat ik dan ook de originele HTML moet gaan aanpassen... is 't niet?
NMe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:08:
Wat is precies je probleem? Je weet wat je input is en je weet wat je output moet zijn, dus waar loop je vast? :?
Ik loop vast op de manier hoe ik de output geautomatiseerde kan genereren uit de voor handen input.
Ofwel, ik weet inderdaad m'n input, ik weet wat ik als output wil hebben, ik weet alleen niet wat ik kan gebruiken/maken voor de tussenliggende route.

Voorbeeldje van een deel van m'n rooster als ik 'm in Firefox bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-essentials.nl/temp_web/rooster.jpg
De rood omcrirkelde onderdelen wil ik uit de HTML filteren en op een of andere manier in een (ICAL) file dumpen wat ik kan importeren in Google Agenda.

Een deel van de HTML code van mijn rooster; het eerste regeltje op de woensdag en de 'koppen' dag/datum, tijd, etc.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
<TR>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="7%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Dag/datum:<BR></FONT>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="0%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Tijd:<BR></FONT>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="5%" Align=Right VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Uren planning:<BR></FONT>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="6%" Align=Right VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Uren werkelijk:<BR></FONT>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Activiteit:<BR></FONT>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><B><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Locatie:<BR></FONT></B>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><B><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Klant:<BR></FONT></B>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><B><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Programma:<BR></FONT></B>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="8%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><B><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Opdrachtnr.:<BR></FONT></B>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="10%" VAlign=Bottom><FONT SIZE=1><B><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">Algemene info:<BR></FONT></B>&nbsp;</FONT></TD>
</TR>
<TR>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="7%" VAlign=Top>
<TABLE WIDTH="100%" BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0>
<TR>
<TD WIDTH="103%" VAlign=Top><B><U><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">woensdag </FONT></U></B></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
<TD WIDTH="103%" VAlign=Top><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">03-07-13 </FONT></TD>
</TR>
</TABLE><FONT SIZE=1><BR>&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="0%"></TD>
<TD WIDTH="6%" Align=Right VAlign=Middle>
<TR>
<TD WIDTH="113%" Align=Right VAlign=Middle><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">13:15- </FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
<TD WIDTH="113%" Align=Right VAlign=Middle><FONT SIZE=1>&nbsp; </FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
</TR>
</TABLE>
<TR>
</TR>
</TABLE></TD>
<TD WIDTH="5%" VAlign=Middle>
<TR>
<TD WIDTH="94%" VAlign=Middle><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">18:00 </FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
<TD WIDTH="94%" VAlign=Middle><FONT SIZE=1>&nbsp; </FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
</TR>
</TABLE>
<TR>
</TR>
</TABLE></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="4%" Align=Right VAlign=Middle><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">4,75<BR></FONT><BR>
<BR>
&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="9%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Top><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">1E OPERATIONEEL TECHNICUS<BR></FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Top><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">NOS Studio 7<BR></FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Top><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">NOS SPORT<BR></FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="11%" VAlign=Top><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">SPORT EXTRA<BR></FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="8%" VAlign=Top><FONT SIZE=1><FONT SIZE=1 FACE="Helvetica">NR001743<BR></FONT><BR>
<BR>
&nbsp;</FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
<TD WIDTH="9%" VAlign=Top><FONT SIZE=1>&nbsp;<BR></FONT></TD>
<TD WIDTH="1%"></TD>
</TR>
<TR>
<TD></TD>
<TD VAlign=Top>
<TR>
<TD WIDTH="103%" VAlign=Top><B><U><FONT SIZE=1>&nbsp; </FONT></U></B></TD>
</TR>
</TABLE>
<TR>
<TD WIDTH="103%" VAlign=Top><FONT SIZE=1>&nbsp; </FONT></TD>
</TR>
</TABLE><FONT SIZE=1><BR>&nbsp;</FONT></TD>
<TD></TD>
<TD Align=Right VAlign=Middle>
<TR>

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 22:36
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:12:
[...]

Praktisch, die ga ik onthouden...
Vrees dat ik dan ook de originele HTML moet gaan aanpassen... is 't niet?
Verder dan dit kan ik niet komen, mijn file was al excel ;).
Overigens leuke baan zo te zien!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt twee dingen nodig: iets dat HTML kan lezen en iets dat een ical-bestand kan schrijven. Het eerste kun je doen met een DOM-parser en voor het tweede zijn er in de taal van je keuze vast kant en klare classes te vinden. Er komt hoe dan ook een stuk programmeren bij kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste mijn excuses, ik haalde wat dingen door elkaar. IK bedoelde niet een iCal bestand als eindproduct, maar een vCard of CSV bestand...maar goed dat ligt allemaal niet zo ver uit elkaar.
Zandpad schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:14:
[...]
Verder dan dit kan ik niet komen, mijn file was al excel ;).
Overigens leuke baan zo te zien!
Excel en CVS gaan hand in hand volgens mij, dus Excel is ook een van de dingen die ik zal onthouden inde route naar mijn einddoel.
NMe schreef op maandag 08 juli 2013 @ 02:34:
Je hebt twee dingen nodig: iets dat HTML kan lezen en iets dat een ical-bestand kan schrijven. Het eerste kun je doen met een DOM-parser en voor het tweede zijn er in de taal van je keuze vast kant en klare asses te vinden. Er komt hoe dan ook een stuk programmeren bij kijken.
Ik heb eens even gegoogled naar DOM-parser en VB icm DOM-parser en ik ben zeker weer een stukje verder.
Ik zie ook ineens meer werk gerelateerde mogelijkheden met DOM-parser..
Dank!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:16:
Ten eerste mijn excuses, ik haalde wat dingen door elkaar. IK bedoelde niet een iCal bestand als eindproduct, maar een vCard of CSV bestand...maar goed dat ligt allemaal niet zo ver uit elkaar.
Komt in elk geval wat het probleem betreft op hetzelfde neer: je wil formaat A omzetten in formaat B. De clou is dan om formaat A in te kunnen lezen (daar gebruik je zo'n parser voor) en vervolgens formaat B uit te voeren. De precieze details daarin variëren per type bestand maar uiteindelijk is het proces hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Veel zoekwerk gedaan, veel uitgeprobeerd, helaas nog geen interessante resultaten...we gaan verder.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 15:56
Je kunt met visual basic en de gcal API afspraken maken in je gcal. Ik zou je html bestand regel voor regel inlezen en dan de data die je nodig hebt verzamelen en wegschrijven in een afspraak.

Gcal API: http://www.udel.edu/CIS/s.../gdata/doc/client-cs.html

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Pagina: 1