Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Dag tweakers,

Een simpele vraag, zelf heb ik een windowsphone en vind dat super! Nu ben ik voor een goede vriennd van mij op zoek naar advies. Hij is autistisch en heeft moeite met dingen overzien, daarom wil hij geen Android. Vriend werkt met Mac, dus mij lijkt de iPhone dus het handigt, plug and play.
Hij wil het liefst een windowsphone, maar dat moe je nog een extra handeling verrichten om die aan de Mac te hangen, voor hem iets wat niet zonder hulp lukt.

De iPhone is duurder qua bijbetaling met het abonnement wat hij wilt, wat hij een nadeelvind. Ik heb zelf geen zin om als helpdesk te functioneren iedere keer als hij met de windowsphone er niet uit komt.

Wat werkt dus makkelijker? iPhone of windowsphone en ook icm werken op een Mac.

Bedankt alvast.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik stiekem wel benieuwd waarom Windows Phone en iOS wel geschikt zijn met het overzien van dingen, wat Android niet zou hebben? :? Naast van look en feel, is het gedrag toch praktisch wel gelijk hoor.
En tja, aan de andere kant; hij zal het moeten gebruiken, dus hij zal wel weten wat hijzelf makkelijk vindt werken? ;)

Ik ken iemand, die is ook autistisch en kan weer wel met Android werken, vandaar dat ik even nieuwsgierig ben.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2013 18:34 ]

Verwijderd

Simpelste is natuurlijk alles van 1 merk gebruiken als je Apple spul gebruikt al helemaal, ze zijn duurder maar ook het bekendste product van hun ooit. Dus de enige reden dat hij Windows telefoon overweegt is de prijs? Ik persoonlijk wil niks met Apple te maken hebben maar de keus is voor iedereen anders!

• beccie
Hij heeft m'n oude Android wel eens gebruikt en dat vond hij niks. Het gaat echt tussen deze twee, het liefst wil hij de iPhone 5, maar dan wel met een goedkoop abonnement zonder bijbetaling :)

Maar zijn er nog andere opties? De telefoon moet vooral overzichtelijk zijn en makkelijk werken met Mac.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat betreft interface is windows phone overzichtelijker en duidelijker... maar idd, dat koppelen.

Aan de andere kant, hoe vaak gaat hij zijn mobiel aan z'n mac koppelen? Bestanden (zoals genomen foto's) kunnen automatisch naar de skydrive worden geupload met windows phone, waar je prima bij kan op een Mac.

• beccie
Ja skydrive, maar dat zie ik ook nog niet een twee die gebeuren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

beccie schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:39:
Hij heeft m'n oude Android wel eens gebruikt en dat vond hij niks. Het gaat echt tussen deze twee, het liefst wil hij de iPhone 5, maar dan wel met een goedkoop abonnement zonder bijbetaling :)

Maar zijn er nog andere opties? De telefoon moet vooral overzichtelijk zijn en makkelijk werken met Mac.
Dus je vergelijkt nu oude spullen (afhankelijk van jouw definitie van oud (= Android 2.3 voor mij) en de mijne) met het nieuwe(re) Windows Phone en iOS? :? Lekkere eerlijke vergelijking. Met Android 4 is er echt een boel verbeterd. :) Maar goed, jullie keuze staat al vast, aangezien die persoon al een Mac heeft, lijkt de keuze mij vrij simpel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2013 21:34 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07

Dat vind ik interessant. Ik heb zelf Asperger (een vorm van autisme). Ik kan absoluut niet overweg met iOS, het is voor mij heel onlogisch en tegenintuitief. Android vind ik een stuk prettiger, daar heb ik geen problemen mee (omdat ik het voor mij logisch kan maken). Windows Phone vind ik ook heel fijn en naar mijn gevoel redelijk 'autismevriendelijk'. De paar andere autistische mensen die ik ken houden eigenlijk ook niet van de iPhone en iPad en geven de voorkeur aan Android boven iOS. Wij zijn allemaal wel 'hoog functionerend', hoogbegaafd of daar in de buurt.

Overigens vond ik zelfs WP6.5 met Sense van mijn HD2 behoorlijk prettig, terwijl veel mensen dat echt ruk vonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sigis op 07-07-2013 21:41 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05

Bij Tele2, 38 euro per maand met een 16gb iPhone 5.

En voor de rest, het is toch zijn keuze dat hij geen Android wilt? dan moeten mensen niet zeiken dat Android goed is, ik gebruik zelf iOS omdat ik het fijn vind, maar een Android of Windows Phone vind ik zelf ook erg fijn maar toch gaat MIJN voorkeur naar iOS.

Dus als zijn vriend geen Android wilt maar Windows Phone of iOS dan is dat zijn keuze, en wij kunnen dan advieseren welke iPhone of Windows Phone een goede keus zou zijn.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mizgala28 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:51:
[...]

Bij Tele2, 38 euro per maand met een 16gb iPhone 5.

En voor de rest, het is toch zijn keuze dat hij geen Android wilt? dan moeten mensen niet zeiken dat Android goed is, ik gebruik zelf iOS omdat ik het fijn vind, maar een Android of Windows Phone vind ik zelf ook erg fijn maar toch gaat MIJN voorkeur naar iOS.

Dus als zijn vriend geen Android wilt maar Windows Phone of iOS dan is dat zijn keuze, en wij kunnen dan advieseren welke iPhone of Windows Phone een goede keus zou zijn.
Inderdaad is het zijn eigen keuze, ik het niets zeg alleen dat het niets met autisme te maken heeft, of het gebrek aan overzicht dat vaak samen gaat met autisme. Alle autisten die ik ken inclusief ikzelf zijn begonnen met iOS omdat dat overzichtelijk en intuïtief zou zijn, we zijn echter allemaal overgestapt naar Android of WP omdat we problemen hadden met iOS. Ik vraag me juist al een tijd af of dat te maken heeft met autisme, maar ik vermoed van niet.

• beccie
Mooi, dank. Dan wordt het wss een Windows phone ook omdat hij die ook wel ziet zitten. Voor muziek heeft hij nog een aparte iPod. Dus hopelijk wil hij niet teveel klooien met dingen erop dingen eraf halen.
Pagina: 1