Toon posts:

ASUS 7100, 3x piep en geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met een ASUS 7100 Geforce MX 2 / Abit KT7A combi.
Ik start het systeem op, drie keer piep, geen beeld. OK zou je zeggen, videokaart brak, verkeerd erin ofzow.
Gooi ik hem vervolgens via de powerswitch op de voeding uit, en ik start hem weer op: doet ie ut wel!
Even lekker gamen :9~ systeem uitschakelen via Windows: weer het zelfde probleem bij de volgende herstart |:(
Alleen met een keiharde reset via genoemde powerswitch lukt het weer.
Wie?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ff het io voltage iets verhogen in bios.

• eX0duS
  • Laatst online: 15:04
Ja dat klopt ik ken meer mensen die dat probleem hebben met dat mobo, gewoon het voltage verhogen van de AGP bus.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gedeeltelijk opgelost met het verhogen van het IO voltage (naar 3,5)
De storing blijft toch wel af en toe voorkomen. Kan het kwaad om hoger te gaan, of heeft dat geen zin?

Verwijderd

als je die hoger zet kan je dan ook verder overklokken ?

• TheCameleon
  • Laatst online: 20-08 22:50
Zou het niet gewoon een AGP warning zijn. Dus je hebt je kaart net op het randje van ver genoeg in het slot gedrukt/ het gedeelte van de kaart wat in het slot gaat is vies en dus pakt hij hem af en toe niet en geeft hij een AGP-warning. 3xpiepen en voor de rest niets dus, want hij kan niets anders omdat hij geen vga kaart heeft. Ik zou hem dus ook een keer gewoon lomp proberen aan te drukken met vrij veel kracht. Wil nog wel eens helpen.
Pagina: 1