• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Ik heb een nieuw systeem aangeschaft en ben het zelf in elkaar gaan zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B85 Pro4€ 73,75€ 73,75
1Sapphire Radeon HD 7850€ 164,95€ 164,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Carbide 200R€ 47,49€ 47,49
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,03€ 52,03
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,90€ 141,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,92

Daarnaast heb ik ook nog een voeding Corsair CX430. Nu heb ik alles geinstallerd, en ik denk ook dat ik alles goed heb verbonden. Maar als ik mijn monitor er op aansluit dan krijg ik geen beeld. Als ik de monitor kabel er dan uit haal, geeft de monitor wel aan dat hij een verbdining verliest. Daarnaast lutk het mij niet om stroom te krijgen op het toetsenbord en de muis via de usb slots. Alle fans draaien wel gewoon (achterkant kast, voorkant en cpu fan.

Nadat je alles in elkaar hebt gezet, zijn er dan nog stappen die ik heb gemist? Ik was in de verwachting dat dan de bios wel gewoon op moest starten en ik via een usb oid windows kan installeren.

Wat moet ik doen?

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Heb je de video uitgangen op het mobo al geprobeerd? Het kan zijn dat het BIOS standaard niet je videokaart pakt (lijkt me sterk, maar het is mogelijk)

EDIT
Oh, en ik neem aan dat je de extra 6 pins voeding ook op je videokaart hebt aangesloten? Naast wat hij krijgt van het PCI-E slot heeft deze namelijk extra powerrrr nodig... Zonder deze doet 'ie het niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Peregrine op 07-07-2013 17:43 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• DeBers
Ja, ik heb alle uitgangen geprobeerd :( zowel de witte met twee vierkantjes en een plat iets als hmdi met verloop.

Verwijderd

Verwijder de videokaart helemaal uit het systeem en test de onboard connectie. Deze poort word automatisch afgesloten als het systeem een videokaart detecteert.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

als de numlock van het toetsenbord niet gaat branden is er denk ik toch wat anders aan de hand dan de videokaart maar trek hem er zoiwezo even uit om hem zo kaal mogelijk op te starten. Haal dus ook cdrom spelers hardeschijven en usb kabels eraf om te kijken of de pc dan wel beeld geeft op de onboard.

probeer ook een beetje te spelen met de geheugen bankjes (elk slot proberen met 1 bankje)

als dit ook niet lukt zul je allle kabels nog eens na moeten lopen en evt een bios reset moeten uitvoeren.

nog geen succes?

schroef je moederbord uit de kast en start hem op op een stukje karton buiten de kast
als ook dit niet lukt dan is er helaas iets defect :(

Speedydown.nl !!!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
430 Watt.

HD 7850 heeft minimaal 500 Watt nodig en 21 Amps op de 12 Volt.

Mss heeft het daarmee te maken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RampageNL schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:04:
430 Watt.

HD 7850 heeft minimaal 500 Watt nodig en 21 Amps op de 12 Volt.

Mss heeft het daarmee te maken.
Dan klapt ie er uit als je gaat gamen. Dat het systeem hierdoor geen beeld geeft lijkt mij sterk. Waarschijnlijk is die voeding ook wel voldoende.

Laat anders even een foto zien van hoe je alles aangesloten hebt. Misschien zit er toch iets verkeerd.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02 20:32
die suggesties zijn lariekoek hoor. hangt van de andere componenten af. denk wel dat je genoeg hebt aan die 430.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb zelf de laatste tijd ook last gehad van een computer die geen beeld gaf, zelfs geen "POST" zoals de het noemen.
Heb jij de PC-speaker aangesloten en krijg je piepjes?

Het probleem bij mij lag aan de samenstelling van het geheugen. De PC startte wel op, met beeld, bij alleen een geheugenreepje in slot A1. Vanuit daar ben ik meer geheugen gaan plaatsen.
Probeer eens zo "minimaal" mogelijk op te starten.

Het 4 of 8 pins extra voeding op het moederbord ook aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door Brains op 07-07-2013 21:19 ]

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

als het aan de voeding ligt die te zwak is zou de pc zowiezo moeten opstarten met alleen 1 bankje geheugen en verder helemaal kaal dus dit kun je vrij snel uitsluiten

Speedydown.nl !!!

• DeBers
Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:17:
Ik heb zelf de laatste tijd ook last gehad van een computer die geen beeld gaf, zelfs geen "POST" zoals de het noemen.
Heb jij de PC-speaker aangesloten en krijg je piepjes?

Het probleem bij mij lag aan de samenstelling van het geheugen. De PC startte wel op, met beeld, bij alleen een geheugenreepje in slot A1. Vanuit daar ben ik meer geheugen gaan plaatsen.
Probeer eens zo "minimaal" mogelijk op te starten.

Het 4 of 8 pins extra voeding op het moederbord ook aangesloten?
Ik wil jou graag een hele dikke zoen geven. Ik had de geheugen sticks op de eerste en de derde zitten omdat ik dat gewend was door mijn dual channel. Ik haal er nu een uit en het werkt gewoon direct. Hartelijk dank! Ik ga nu windows er op gooien en dan de Videokaart er bij doen. Heel erg bedankt voor de hulp allen. Dit scheelt mij weer een hele hoop gezeur met de leverancier en reparateurs.
Pagina: 1