Toon posts:

draadloze printer en draadloos printen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Een vraagje, ik heb een HP6520 die op mijn draadloze netwerken staat.
Nu krijg ik de printer niet gekoppeld aan de pc want bij het invoeren bij de printer zijn ip adres krijg ik de melding dat ze niet op hetzelfde netwerk zitten.
Kan dit zijn omdat de computer met kabel op de router zit en printer draadloos?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja dat kan.

Maar ook daar zal je je netwerk-instellingen goed moeten zetten. Met of zonder draad maakt namelijk niks uit ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je ben namelijk niet bepaald een expert?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Print de netwerkinstellingen eens uit (of kijk op het scherm) en kijk eens of het ip-adres al juist is. Zo nee: neem een vast ip-adres, zodat je printer geen adres door de DHCP server toegewezen krijgt en hem altijd kunt vinden op hetzelfde adres.

Wat RaZ bedoeld met bedraad en wireless, daar zit helemaal geen verschil in. Alleen de verbindingswijze. Of een pc/laptop/whatever zich met een draadje of draadloos bij de router aanmeld, die maakt daar geen onderscheid tussen.

Voor de rest: wikipedia en google zijn ook handig ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@bartjezzzzzzzzzzzzz
behalve dat deze wel eens niet tegelijk willen werken op een goedkopere printer
je kan naast een fixed ip adres natuurlijk ook een reservatie op mac maken in de dhcp of op hostname verbinden met de printer

@ts
maak ff een foto/scan van de configuratiepagina
wel ip voer je in ?
waar voor je het ip in (hoe configureer jehem) windows/hp bloatware
welk ip heeft je pc ?
gebruik je toevallig een 2e router ? hoe is het aangesloten ?

een printer mag en kan op een ander netwerk zitten daar is mits goed geconfigureerd niet mis mee. maar in jouw geval onaannemelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 07-07-2013 16:06 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij als leken hadden niet door dat ip adressen steeds wijzigen en ik had de printer nog op een ander netwerk staan. Het is gelukt, bedankt voor de tips
Pagina: 1