• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Dag allemaal,

ik heb afgelopen week een Terratec cinergy htc stick hd gekocht waarmee ik dacht analoge tv te kunnen kijken op mijn PC. Maar na uren uitproberen wil het maar niet lukken. Ik ontvang enkel één,canvas,ketnet,... (De gratis zenders), en eigenlijk alle gecodeerde digitale zenders. (maar hier kan ik niets mee)
Maar ik dacht dus ook VTM,2BE te kunnen ontvangen.
Heb ik een verkeerde aankoop gedaan of moet het toch lukken met dit apparaat?

is er een verschil tussen dvb-c en analoog?

heeft er iemand ervaring met de bijgeleverde software DVBviewer terratec edition?
Want die zoekfunctie is niet echt bepaald handig.

alvast bedankt

PS: Ik woon in belgië :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DVB-T die ontvangt de FTA. Behalve dat ontvangt ie ook de normale analoge frequenties uit de ether (zoals een autoradio dat doet), en je kan het op je water aanvoelen dat niet alle zenders via de ether beschikbaar zijn.

Vergeet die antenne, en sluit een coax-kabel aan, waar je ook je digitale TV op hebt zitten in de muur. Dat analoge signaal kan je prima ontvangen met zo'n hybryde kaart.

Ey!! Macarena \o/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Ik weet niet precies hoe dat in Belgie zit, maar in Nederland zijn we gestopt met het uitzenden van analoge kanalen. En daarvoor was alleen Ned 1-2-3 te ontvangen.
De frequenties worden nu ingezet voor 4G.

Alle andere kanalen zitten digitaal. Als het goed is kun je die ook ontvangen met die stick, maar dan moet je wel de juiste gegeven (van je kabel aansluiting) instellen.

TheS4ndm4n#1919

• ThunderBeerts
ik heb op dit moment de coax kabel aangesloten op het apparaat maar alsnog kan ik geen analoge zenders vinden.

Ik vind wel alle digitale "gecodeerde" zenders van telenet zoals vier HD, vijf HD enz....
maar ik zou gewoon de analoge zenders willen vinden.

er zijn zoveel instelmogelijkheden om te zoeken en geen enkele wil werken om de analoge te vinden.

In het programma heb ik bij het tabblad hardware 2 apparaten:

Cinergy HTC stick HD DVB-T BDA tuner
Cinergy HTC stick HD DVB-C BDA tuner

bij beide apparaten kan ik het tunertype instellen:

Kabel, sateliet, antenne, atsc

dan is er het tabblad scanner waar ik kan zoeken naar zenders:
ik kan kiezen uit een hele lijst transponders:
volledige scan, (dan doet hij ze allemaal)
kabel QAM 4
kabel QAM 16
kabel QAM 32
kabel QAM 64
kabel QAM 128
kabel QAM 256
austria...
denmark....
deutschland...
en nog een hele hoop andere landen en instellingen

dan ook nog symboolfrequenties: 6900, 6111, 6875

en dan kan ik kiezen waar ik wil zoeken (veronderstel ik)

frequentie (khz) 50500
eindfrequentie (khz) 858000
(beide in te stellen)

en dan heb ik 2 knoppen : Scanfrequentie en scanbereik waarvan ik geen idee heb wat het verschil is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zonder al teveel kennis

je opent het programma: DVBviewer terratec edition

Heb je wel het goede programma geopend ? je wil namelijk analoog kijken toch en niet dvb ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 07-07-2013 16:17 ]

Iperf

Verwijderd

Volgens mij ondersteunt je stick alleen maar ontvangst van DVB-T/C, en geen analoog

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gezien de verschillen in de tabbladen die de TS meldt, zie ik daar inderdaad dat het DVB-T of DVB-C is wat ie kan ontvangen.

De stick die ik eerder vond, was deze: Klik en daar staat ook echt analoog bij. Dit is een DVB-T + analoog volgens de beschrijving..

Wellicht heeft de TS toch niet de juiste stick, of wellicht de verkeerde driver te pakken...

Ey!! Macarena \o/

• ThunderBeerts
Het gaat om deze stick: http://www.terratec.net/e...tick_HD_Rev.2_167274.html

Er staat "Analogue inputs to digitalise videos"

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tjah, dat is gewoon keihard de verkeerde stick om analoge TV mee te ontvangen ;) Je had die moeten hebben waar ik naar link in m'n vorige post.

De stick je je nu hebt heeft helemaal geen analoge tuner, die heeft wel een analoge input, zodat je je analoge camcorder of videorecorder kan zien op je pc (en dus ook opnemen).

Het is dus gewoon een video-in..

Ey!! Macarena \o/

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 16:55:
Volgens mij ondersteunt je stick alleen maar ontvangst van DVB-T/C, en geen analoog
Inderdaad :Y met een hybride kaart zou het wel mogelijk moeten zijn, maar de meeste DVB-C tuners doen dat standaard niet. Verkeerde aanschaf dus. Maar als je dan toch iets anders moet gaan aanschaffen, dan zou ik kiezen voor een DVB-C tuner met een CAM (bijvoorbeeld de Technisat CableStar HD2) en een CI-kaart. Welke je hiervoor kan gebruiken durf ik je niet direct te zeggen, maar voor Ziggo in Nederland werkt de AlphaCrypt hier prima voor. Voordeel dat je dan hebt is dat de DVB-C tuner die je nu hebt aangeschaft dan als 2e tuner kan worden toegevoegd, waardoor je alle2 de tuners weer kan benutten en dus simultaan kan kijken en opnemen (of 2x opnemen of 2x kijken uiteraard). Het is niet de goedkoopste methode, maar wel de meest uitgebreide.
Voor de goedkoopste manier zou je ergens een analoge tuner op de kop kunnen tikken. Zijn vaak nog wel via V&A te krijgen. Heb zelf nog als extra tuner een Asus P7131 Hybrid draaien (kan je nog steeds voor zo’n 4 tientjes nieuw krijgen) en die functioneert op zich prima.

iRacing Profiel

• ThunderBeerts
Ik ga het apparaatje dan gewoon retour sturen en inwisselen tegen deze:

http://azerty.nl/0-1015-2...rid-pro-stick-340e-i.html

enige ervaring, of andere mogelijkheden?
Pagina: 1