Dag Tweakers!
Ik ga binnenkort een nieuwe monitor kopen, aangezien ik wil overstappen naar:
-Hogere resolutie(1920x1080 > 2560x1440)
-Groter formaat(23" > 27"+)
Ben van plan de monitor te gaan gebruiken voor gamen en zo nu en dan films kijken.
Nou heb ik een drietal monitoren gevonden die mij wel bevallen, namelijk:
Een Asus: pricewatch: Asus PB278Q Zwart
Een Dell: pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart
Een Iiyama: pricewatch: Iiyama XB2776QS-1 Zwart
Dan nu de vraag. Welke van de 3 monitoren zouden jullie kiezen? Zou je de keuze laten beïnvloeden door het type paneel? Persoonlijk weet ik namelijk niet echt wat het wezenlijke verschil is tussen Plane-to-Line Switching en In Plane Switching en of je dit ook nog merkt. En in hoeverre merk je verschil tussen de waarden van het dynamische contrast?
Qua videoaansluitingen en prijs maakt het niet uit welk van de 3 monitoren het wordt, ik ben benieuwd naar jullie mening puur over de "kwaliteit" van het scherm.
Ik ga binnenkort een nieuwe monitor kopen, aangezien ik wil overstappen naar:
-Hogere resolutie(1920x1080 > 2560x1440)
-Groter formaat(23" > 27"+)
Ben van plan de monitor te gaan gebruiken voor gamen en zo nu en dan films kijken.
Nou heb ik een drietal monitoren gevonden die mij wel bevallen, namelijk:
Een Asus: pricewatch: Asus PB278Q Zwart
Een Dell: pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart
Een Iiyama: pricewatch: Iiyama XB2776QS-1 Zwart
Dan nu de vraag. Welke van de 3 monitoren zouden jullie kiezen? Zou je de keuze laten beïnvloeden door het type paneel? Persoonlijk weet ik namelijk niet echt wat het wezenlijke verschil is tussen Plane-to-Line Switching en In Plane Switching en of je dit ook nog merkt. En in hoeverre merk je verschil tussen de waarden van het dynamische contrast?
Qua videoaansluitingen en prijs maakt het niet uit welk van de 3 monitoren het wordt, ik ben benieuwd naar jullie mening puur over de "kwaliteit" van het scherm.